כותרות אחרונות
Search

בואו לטייל בפארק הצפרות, אילת, אשר עבר שיקום, שדרוג והנגשה לציבור, בסיוע ובמימון רשות מקרקעי ישראל.

צילום: אורטל צבר רשות מקרקעי ישראל

 

בואו לטייל בפארק הצפרות, אילת, אשר עבר שיקום, שדרוג והנגשה לציבור, בסיוע ובמימון רשות מקרקעי ישראל.

במסגרת פרויקט שיקום אקולוגי, סביבתי של בית גידול חשוב לעופות נודדים, פיתוח ויצירת מערכת שבילים של פארק הצפרות אל אתר הטבע 'ארץ החרדונים', בהשקעה של 1.7 מליון ₪  ע"י רשות מקרקעי ישראל באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של בוצעו עבודות לשיקום שטח המלחה, שחזור בריכת מים, שדרוג ופיתוח פארק צפרות הכולל מערכת שבילים, גשרים, פינות תצפית, שילוט ומתחמי הדרכה ובילוי.

 

בתקופה זו של נדידת ציפורים בהיקפים גדולים כדאי לבקר בפארק הצפרות באילת שהוא אתר חשוב לציפורים נודדות  אילת היא הגשר היבשתי היחיד המחבר את אירופה, אסיה ואפריקה והיא נקודת המוצא לחציית מדבר הסהרה. לפארק הובאו מתחנת המחקר ציפורים יחודיות, וכמו כן בוצעה העשרת מלאי מזון הציפורים במקום וחידושו, בכדי להעניק לעופות הנודדים נקודת פתיחה טובה ביציאה להמשך המסע המפרך. לטובת המטיילים הונגשו שבילים בפארק, שוקמה צמחייה, הוקם גשר אל אי הציפורים, נקודות תצפית, יצירת בריכת מים חדשה, הקמת אזור התכנסות והדרכה לקבוצות מבקרים, שילוט, ופינות ישיבה.

 

צילום: אורטל צבר רשות מקרקעי ישראל

 

1.7 מליון שח הוקצו על ידי רשות מקרקעי ישראל באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים   לטובת הפרויקט המשתרע על שטח של כ-70 דונם.  הפרויקט  קודם ע"י עיריית אילת, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וקק"ל יחד עם הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל.  הפרויקט כלל את שיקום המלחה המשמשת אתר מנוחה לעופות נודדים והרחבתה לאזורים נוספים, עיבוי מגוון מיני צומח האופייניים למלחת אילת וכמותם, הסדרת ניקוז והשקייה בהצפה, שיחזור בריכת מים מליחים להחזרת מיני ציפורי סבך ומים למלחה. יצירת מסתורי תצפית,  שיקום מערכת שבילים בפארק ובניית שבילים חדשים להנגשת ערכי טבע ולחיבוריות עם אתר הטבע 'ארץ החרדונים' השוכן בסמוך, כל זאת מבלי לפגוע בבתי הגידול במקום

 

פארק הצפרות באילת-צילום רשות מקרקעי ישראל

 

מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו"ר הקרן לשמירה על השטחים הפתוחים, יעקב (ינקי) קוינט אומר, "מדובר בפרויקט סביבתי יחודי במרכזו שיקום ושדרוג שטח הכולל פארק צפרות פתוח ונקי. בתכנון הושקעו ראיה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת המערכות האקולוגיות הייחודיות של המקום המהווה תחנת מנוחה ועצירה חשובה לעופות נודדים וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו משיקום ופיתוח הסביבה הכוללת אזורי טיול, חקר, למידה פנאי ובילוי."

 

צילום: אורטל צבר רשות מקרקעי ישראל

 

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל פועלת אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות וגופים נוספים, לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. רשות מקרקעי ישראל  מקצה מידי שנה עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים.