כותרות אחרונות
Search

הבוגרים והחניכים שאינם: "רכז לא אמור לקבור את החניכים שלו".

 

 

הבוגרים והחניכים שאינם: "רכז לא אמור לקבור את החניכים שלו".

תנועת הנוער העובד והלומד איבדה 57 חניכים ובוגרים מאז השבעה באוקטובר. חלק מהם נרצחו בקיבוצי העוטף או במסיבת הנובה, חלקם נהרגו על הגנת המולדת ברצועת עזה ובגבול הצפון.

 

כרמל בכר, תהל בירה, עידו אבן, אלון אבן, ליאור טרשנסקי מקיבוץ בארי, נרצחו בקיבוץ בשבעה באוקטובר, סמ"ר הלל סולומון בן 20 מדימונה, בוגר התנועה שנפל בקרב ברצועת עזה, אחמד אבו לטיף בן 26 מרהט בוגר התנועה שנפל בקרב ברצועת עזה, סרן (במיל') רון אפרימי בן 26, מהוד השרון, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

 

מדרום ועד צפון, יהודים, בדואים ודרוזים אשר מרכיבים את הפסיפס הישראלי.

 

כיום עומדת התנועה לקראת שנת המאה להיווסדה, גדולה ומגוונת. חניכים ומדריכים בה עשרות אלפי נערות ונערים יהודים, ערבים ודרוזים, נערים עובדים ולומדים, ותיקים ועולים, מהעיר, מהפריפריה, הקיבוץ והמושב, נוער עם צרכים מיוחדים וכן נערים ונערות בסיכון. כל אחד בהתאם לצרכיו המיוחדים, מורשתו התרבותית ורוח הסביבה בה גדל.

 

המדריכים והחניכים התחנכו לאורם של ערכים ומטרות משותפים : שוויון ערך האדם, ציונות, הגשמה, צדק חברתי, קיום משותף בין יהודים וערבים, מעורבות חברתית, חתירה לשלום וקיומה של חברה ישראלית דמוקרטית, מוסרית וצודקת וכמובן שמירה על ערך החיים.

 

רון קיזלר, רכז מועצה אזורית אשכול בנוער העובד והלומד על חניכיו שנרצחו בקיבוץ בארי: "רכז לא אמור לקבור את החניכים שלו: החניכים שלנו הם הדבר הכי יקר שיש לתנועה. המחשבה שלא אראה יותר את תהל מדריכה את החניכים שלה בח', את כרמל מברך אותי לשלום עם החיוך השובב שלו, את אלון ששוב יתחנן בפניי שיאשרו לכיתה י"א לצאת לפולין השנה כדי שכל הקבוצה מבארי תשתתף, או לפגוש את עידו לרגע בנעורים, המחשבה הזו מרסקת את הלב לרסיסים עם הרצחם של הטובים והיפים בחניכינו נגדעו באכזריות חלומות, צחוק, חברות אמיצה והדרכה קן בארי, והתנועה כולה תהיה חסרה כל אחד מהם ומהן. דבר לא ימלא את החלל שנפער".

 

סמ"ר הלל סולומון ז"ל – צילום: באדיבות המשפחה

 

ניב, אופיר וטלם – מדריכיו של סמ"ר הלל סולומון לאורך השנים – מספרים עליו: "הלל היה נער צנוע ושקט. הוא היה מסור לחבריו, למקצוע וללימודים. הייתה בו אמת – תמיד ידענו שאפשר לסמוך עליו שיעמוד מאחורי המילים שלו, שישאף להיות הטוב ביותר – ואכן כך הוא היה. תודה על הזכות להיפגש ולהדריך אותך בתקופתך בבית הספר ובסניף"

 

רס"ל אחמד אבו לטיף ז"ל – צילום: באדיבות המשפחה

 

הדס בן צבי מדריכתו לשעבר, מספרת על אחמד אבו לטיף: "אחמד היה חניך ומדריך בקן קיום משותף ברהט בין השאר, היה חניך פעיל בתנועה בזמן מבצע ״עמוד ענן״, והשתתף בהדרכת פעילות המקלטים וההפוגות לילדי רהט.  עם חיוכו הגדול, ובאמון שנסך בנו המדריכים ובחבריו, יצר את החברה המשותפת בה המשיך להאמין גם בבגרותו".

 

סרן במיל' רון אפרימי ז"ל – צילום: באדיבות המשפחה

 

טל ולנטיין מדריכו לשעבר של סרן רון אפרימי כותב עליו: "סרן רון אפרימי (מיל׳) בוגר קן רמתיים, הוד השרון היה חניך ומדריך מסור בקן. רון היה קרן אור של טוב לב ונתינה בקן רמתיים. חבר אהוב בקבוצת 'פסוליה' האגדית וחבר ושותף של כל השכבה שלו והבוגרת. רון ניכר בחוש צדק מפותח, יושר לב ולב ענק, דיבור פשוט ומעשים מרובים. המשימתיות אפיינה אותו בכל דבר שעשה בקן בשלל מפעלי התנועה, הטיולים והמסע לפולין. כל מי שהיו סביבו, חניכים, מדריכים, קומונרים ורכזים חייכו יותר בזכותו והרגישו ביטחון איתו. אהבתי את רון מאוד מאוד ובלב שלי ושל רבים נפער חור עם קבלת הידיעה. רון האהוב והמקסים, נפלת בשליחות וחייך נגדעו בטרם עת אוהב אותך כל כך".