כותרות אחרונות
Search

יצירותיהם של ראובן רובין ושל מרדכי ארדון מאוסף קבוצת "הפניקס" נמכרו בכ-400 אלף דולר.

ציור של מרדכי ארדון, מבט אל הכותל – צילום: אברהם חי

 

 

יצירותיהם של ראובן רובין ושל מרדכי ארדון מאוסף קבוצת "הפניקס" נמכרו בכ-400 אלף דולר.

היצירות נמכרו במכירה פומבית שנערכה בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס.

* יצירתו של רובין, "עצי זית בגליל", נמכרה ב-226,800 אלף דולר.

* יצירתו של ארדון,"מבט אל הכותל", נמכרה ב-176,400 אלף דולר.

* סה"כ שתי היצירות נמכרו בכ-1,492,000 מיליון ש"ח.

 

מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון: "אנחנו שמחים שהיצירות נמכרו בהצלחה בשוק הבינלאומי – פידיון המכירה יועבר על ידי קבוצת הפניקס למימון ולמתן תמיכה מתמשכת באמנות ישראלית צעירה"

 

יצירותיהם של ראובן רובין ושל מרדכי ארדון מאוסף קבוצת הפניקס הוצגו לראשונה מחוץ לגבולות ישראל, בתערוכה שערכה הפניקס בכריסטי'ס ניו יורק בחודש מרץ האחרון, לצד 70 יצירות נוספות מתוך מבחר של אמנות חשובה מתוך אוסף קבוצת הפניקס, לציון 75 שנים לחברה. שתיים מהעבודות של רובין ושל ארדון שהוצגו בתערוכה, הוצעו למכירה פומבית במכירה של כריסטי'ס ניו יורק.

 

ציור של מרדכי ארדון, מבט אל הכותל – צילום: אברהם חי

 

אוסף האמנות הישראלית של קבוצת הפניקס, המורכב מכ-1,400 יצירות, הוא מהטובים והמקיפים בתחומו. אוסף יצירות אמנות זה מילא תפקיד מרכזי בבנייתו ובשימור הקאנון האמנותי הישראלי, ותפס את מקומו לצד אוספי המוזיאונים המובילים בישראל. האוסף, שהוקם בתחילת שנות ה-80 ביוזמתו של מר יוסף חכמי, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הפניקס עד לשנת 2002, מציג את השיאים והשינויים המשמעותיים של האמנות הישראלית מראשיתה ועד היום. האוסף כולל מספר רב של יצירות מפתח של רבים מהאמנים המובילים בישראל מהמאה העשרים אשר מאפשרות לעקוב אחר התפתחותם לאורך שנות הקריירה שלהם. חלקים גדולים מהאוסף הוצגו בתערוכות במוזיאון תל אביב לאמנות (1998) ובמוזיאון אשדוד לאמנות (2006). מאז, האוסף לא הוצג בכללותו, אך עבודות בודדות הושאלו למקומות שונים, כולל לתערוכת הקבע של אמנות ישראלית במוזיאון ישראל בירושלים.

 

ציורו של ראובן רובין, עצי זית בגליל – צילום: אברהם חי

 

מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון: "אוסף האמנות שלנו הוא ביטוי לגאווה שאנו רואים בהיסטוריה, בתרבות וביצירתיות של האומה שלנו. התערוכה הזו של מאה שנות אמנות ישראלית היא הזדמנות לחלוק עם העולם יצירות שאנחנו אוהבים באחד מצמתיו המרכזיים, ניו-יורק. אנחנו שמחים שהיצירות נמכרו בהצלחה בשוק הבינלאומי ופידיון המכירה יסייע במימון ובמתן תמיכה מתמשכת לאמנות ישראלית צעירה".