כותרות אחרונות
Search

כללי בטיחות לפני החתונה ומה חשוב לבדוק לפני שסוגרים אולם אירועים

כללי בטיחות לפני החתונה ומה חשוב לבדוק לפני שסוגרים אולם אירועים

באדיבות אתר "zap מתחתנים"

ההכנות לחתונה נמשכות חודשים ארוכים, כולם רוצים שחגיגת החתונה שלהם תהיה מושלמת ושמחה, לכן כשקורה אסון נורא כל כך ותקרת תאורה קורסת, ממדי הכאב והעצב הם עצומים. מלבד צבע המפיות וסידורי הפרחים, חשוב לבדוק ולוודא שהאולם בטוח ומוגן. אתר "zap מתחתנים" מבית zap group מפרט מספר כללים שחשוב שתדעו:

בדיקת נהלי בטיחות

לפני שאתם טועמים את המנות ומתרשמים מרחבת הריקודים, תעשו לעצמכם טובה ותבדקו את נהלי הבטיחות באולם. נכון, כולם חכמים בדיעבד, אבל אולי אם זוגות ידעו את הנהלים המתבקשים, הם גם ישאלו את השאלות הנכונות שיאלצו את בעלי האולמות לדאוג למקסימום בטיחות עבור האורחים שלכם…

זאפ מתחתנים 1

צילום ברגש – רן שיינברגר לזאפ מתחתנים

הוראות נציב כבאות והצלה

כמות הקהל הגדולה שמאפיינת אולמות, מחייבות הוראות אחידות כלל- ארציות במטרה למנוע דליקות ותקלות בטיחותיות. מה כוללות ההוראות?

  1. כל אולם וגן אירועיםחייב להתאבזר בציוד, חומרים ומתקנים לכיבוי דליקות וכן אמצעי אזעקת אש ותקשורת תקינים.

  2. בכל אולם וגן אירועים חייבים להיות דרכי המילוט נגישים אל מחוץלאולם/הגן.

  3. לכל אולם או גן אירועים, חייבת להיות דרך גישה נוחה לרכבכבאות.

  4. חל איסור מוחלט להפעיל זיקוקי דינור ו/או אמצעים פירוטכניים באולמות שמחהובגני אירועים מקורים.

  5. בכלאולם אירועיםימונה, לפחות, נאמן בטיחות אחד, שיוכשר במוסד מוכר ע"י מפקח עבודה ראשי ויהיה נוכח במשך כל שעות האירוע.

  6. בכל אולם ששטח ההתקהלות שבו גדול מ-750 מ"ר יוכן 'תיק שטח' שיכלול במלל, בשרטוטים ובתמונות את המבנה וסביבתו, פריסת ציוד הכיבוי, דרכיכניסה ויציאה וכן רשימות שמיות של בעלי תפקידים כולל טלפונים וכתובותמגורים.

  7. זאפ מתחתנים 2

    צילום ברגש – רן שיינברגר לזאפ מתחתנים

ומה קובע חוק רישוי העסקים?

כדי להגיש "בקשה לרישוי עסק" יש לעמוד בהוראות מיוחדות ותקנות מקומיות. במקביל בעל האולם חייב להעביר מסמכים ואישורים מהגופים: משטרת ישראל, מכבי אש, מחלקת התברואה המקומית, המחלקה לאיכות הסביבה, משרד הכלכלה, המהנדס העירוני ומשרד החקלאות. אם הבקשה תתקבל האולם יקבל אישור סופי מן הוועדה המקומית. כאשר בעל האולם רוצה להפעיל את העסק, עד לקבלת האישור הסופי, הוא מקבל 'היתר זמני', היתר זה ניתן למשך שנה ובמהלך זמן זה, עליו לדאוג להנפקת האישורים והרישיון. לא כל אולם מקבל היתר זמני, הבקשה נבחנת בוועדה של הרשות המקומית. תפקידכם לברר האם ההיתר שניתן הוא זמני או האם ניתן לאולם רישיון קבוע.

ביטוח אירוע – כדאי לשקול

נכון שזה קצת מרתיע לעסוק או לחשוב על ביטוח חתונות, אבל שווה לשקול זאת ברצינות. אחרי הכל, כדאי להיערך לאפשרות שמשהו בלתי צפוי יקרה וישבש או יבטל את האירוע. אגב, ביטוח חתונות הוא נוהל מקובל בארה"ב. לאמריקאים זה נראה יותר מטבעי שאחרי שהוציאו סכומים גבוהים על החתונה, ירכשו ביטוח שיגן על השקעתם. כידוע, חתונות ישראליות לא פחות יקרות ועומדות על 100,000 ₪ בממוצע. לכן אולי, כדאי לקחת דוגמא (נוספת) מהאמריקאים, ולבטח את אירוע החתונה. תחשבו על זה.