כותרות אחרונות
Search

מכבי תנועה עולמית משיקה את פורום נשים בינלאומי ומקבלת את תמיכתה של שריל סנדברג.

מכבי תנועה עולמית  – השקת פורום נשים בינלאומי – צילום: רונן טופלברג 

 

מכבי תנועה עולמית משיקה את פורום נשים בינלאומי ומקבלת את תמיכתה של שריל סנדברג.

שריל סנדברג – מי שהייתה בעבר האישה החזקה ביותר ב "מטה" (לשעבר פייסבוק): "לא משנה מה אתה מאמין שצריך לקרות במזרח התיכון, כולנו צריכים להיות מסוגלים להתאחד ולגנות את האלימות המינית של ה-7 באוקטובר"

 

מכבי תנועה עולמית משיקה בימים אלו את פורום נשות מכבי העולמי שיפעל לקידום נושאים הקשורים לנשים ושילובן בעמדות קבלת החלטות בכ-100 ערים בעולם בהן מכבי פעילה. המשימה הראשונה של הפורום היא קידום והגברת הלחץ הבינלאומי לשחרור מידי של הנשים המוחזקות בידי חמאס במשך יותר מ -230 יום.

חברות רבות בפורום הנשים הבינלאומי של מכבי תנועה עולמית הגיעו לישראל בשבוע שעבר כדי להשתתף בקונגרס השנתי של התנועה, אשר עוסק השנה בעיקר במלחמה ובהשלכותיה. חברי התנועה נחשפו בקונגרס לגבורה הישראלית, שהתגלתה בשיא תפארתה מאז פרוץ המלחמה. ביום השני של הקונגרס הם ביקרו בקהילות הסמוכות לעזה שנפגעו מהמלחמה. ביום שישי בבוקר התכנסו עשרות חברות התנועה בכפר המכביה ברמת גן כדי להכריז על הקמת פורום נשים בינלאומי, והודיעו כי פעילותו תכלול תחילה 100 ערים ברחבי העולם ותטפל בנושאים הקשורים לקידום המנהיגות הנשית בתנועה.

 

אורלי פרומן, חברת הכנסת לשעבר ומ״מ יו"ר מכבי תנועה עולמית: "אני חברה במכבי שנים רבות. במשך שנים רבות מדי הייתי במיעוט נשי עם קול ייחודי. כאשר מסתכלים מסביב על מדינות, קהילות, ארגונים עסקיים ותנועות, ברור שנחוץ שינוי מעולם של ניהול גברי למנהיגות שווה של נשים וגברים וזה כבר קורה במקומות מסוימים".

 

מכבי תנועה עולמית – השקת פורום נשים בינלאומי – צילום: רונן טופלברג 

 

שירית זקס חיים, מזכירת כבוד של מכבי תנועה עולמית, סיפרה למשתתפים על הקמפיין העולמי ברשתות החברתיות, בתקשורת, בערים השונות בעולם ובקרב קובעי המדיניות שההנהגה הנשית של מכבי תנועה עולמית מובילה מאז תחילת המלחמה להעלאת המודעות לטרור המיני של חמאס נגד נשים ישראליות.

 

בין הפעילויות שפורום הנשים לקח על עצמו הוא קידום משותף של סרטה של שריל סנדברג, מי שהייתה האישה החזקה ביותר במטה (לשעבר פייסבוק) עד לא מזמן והשתתפה בהפקה ויצירת הסרט "Screams before Silence", המציג עדויות של כוחות ההצלה, מומחים וחטופות שחזרו משבי חמאס. 

 

את האירוע חתמה רונית נאמן, יו״ר דסק אירופה מכבי תנועה עולמית, בהודעה כי בעתיד הקרוב יעסוק הפורום בזיהוי וגיוס ההנהגה המקומית בכל אחת מ- 100 הערים בהן פועלת התנועה. בנוסף, הוכרז כי מדי שנה יתכנסו בעיר אחרת בעולם נשות הפורום הבינלאומי כדי לדון בהישגים, באתגרים ובהזדמנויות.