כותרות אחרונות
Search

שנקר גאה להציג את התערוכות "חשיפה לעיצוב של המחר" – 12.7 – 20.7

שנקר גאה להציג את התערוכות "חשיפה לעיצוב של המחר" !

4 שנים, 7 מחלקות, 428 בוגרים ואין־סוף השראה – בואו להכיר את דור המעצבים הבא 

 התערוכות תהיינה פתוחות מ- 12.7 – 20.7  

שנקר תערוכות בוגרים 2018
פתיחה: יום ה׳, 12.7.18, 20:00
נעילה: יום ו׳, 20.7.18, 13:00

שעות פתיחה
ימים א׳-ה׳ 20:00-10:00
יום ו׳ 13:00-10:00

הפקולטה לעיצוב ע״ש עזריאלי
רח׳ אנה פרנק 12, רמת-גן
רח׳ ידע עם 8, רמת-גן
בית הספר לאמנות רב-תחומית
רח׳ ז׳בוטינסקי 8, רמת-גן

 

הנכם מוזמנים להגיע ולהתרשם מתערוכות בוגרי "שנקר" – "העיצוב של המחר".  בתערוכות יוצגו מגמות ופרויקטים בולטים בעיצוב של בוגרי מחזור 2018. ותינתן הצצה ראשונה לתובנות העולות מעבודות מחזור 2018 דרך הקשר בין כלכלה, עיצוב וטכנולוגיה – המתממש דרך תכניות הלימודים הייחודיות ב"שנקר".

 

 ביום חמישי הקרוב ה-12 ליולי, בשעה 20:00, יפתחו תערוכות בוגרי "שנקר" 2018. גם השנה נבחר סטודיו קובי פרנקו לעצב את מיתוג התערוכות. הפעם, בשונה משנים קודמות, הוחלט בשנקר לשלב בין תערוכות הבוגרים לפסטיבל כלכלה יצירתית 2018. זהו חיבור מתבקש בין עולם התוכן האקדמי והישגי הסטודנטים לבין החזון לקידום כלכלה יצירתית, אותו מובילה שנקר כבר שנים דרך המרכז לחדשנות Act Shenkar.

 

מבחינת המיתוג, האתגר המשמעותי היה יצירת שפה אחידה המשלבת בין שני עולמות התוכן, נותנת במה ונראות לכל אחד מהם ומתפקדת ביחד ולחוד. יצירת שתי שפות המקדמות שני ארועים, אך משתלבות במקביל גם לארוע חגיגי אחד. כל אירוע קיבל צבע מוביל משלו כשהצבע האדום, המזוהה עם "שנקר", משמש כצבע ״המחבר״ בין האירועים. השנה הוחלט לא לבדל כל מחלקה בדימוי בודד או בתפיסה שונה ולייצר בנק המורכב מכ-30 דימויים המשלבים את העולמות המגוונים: עיצוב, הנדסה, אמנות, כלכלה, יצירה וחדשנות.


המיתוג נעשה בשיתוף עם המעצבים זהר קורן ועידן עם-שלם ואתר הבוגרים עוצב עם המעצבת עלמה נאמן. 
אתר הבוגרים יעלה לאוויר בימים הקרובים!

 

״שנקר – הנדסה. עיצוב. אמנות״ ביססה את מעמדה כאחד ממוסדות לימוד הבולטים  בישראל. מדי שנה משתלבים בוגריה במחקר ובתעשייה, מציגים את עבודותיהם בכל העולם, משתתפים בתערוכות וזוכים בפרסים יוקרתיים. רק בשנה האחרונה בוגרים טריים שלנו הציגו בתערוכות יוקרתיות וזכו בפרסים חשובים: רון פרנץ, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, זכה בפרסי Red Dot; רננה קרבס, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה והאקסלרטור של ACT Shenkar, זכתה בפרס מטעם H&M Foundation; עדן סעדון, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל, הציגה בשבוע הטקסטיל בניו יורק; מאיה שוסברגר ואור אידלמן, בוגרי המחלקה לעיצוב תכשיטים והמחלקה לעיצוב אופנה, הגיעו לגמר הגדול של תחרות ITS האיטלקית; חמש סטודנטיות מהמחלקה לעיצוב אופנה מציגות בתערוכה המרכזית של מוזיאון בלנסיאגה בספרד בימים אלה.

 

תחום העיצוב הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד בכל תעשייה בארץ ובעולם, ושנקר היא המוסד היחיד בישראל שמשלב בין פקולטות להנדסה, עיצוב ואמנות בדרך מולטי־דיסציפלינרית, המאפשרת לסטודנטים ולמרצים לחבר טכנולוגיות פורצות דרך עם תפיסות עיצוביות ואמנותיות עכשוויות. מחקרים מראים התאמה חיובית ברורה וחד־משמעית בין הטמעה של תהליכים עיצוביים בתהליכי החדשנות של חברות לביצוע העסקי שלהן. מתוך כך צמחה כלכלה יצירתית המצליחה להתגבר על אתגרים שונים המציפים את השוק ושקשורים לצרכים המשתנים של החברה מסביבנו, דרך שימוש בערכי הבסיס של עיצוב כגון שימושיות, ערך אסתטי ומעוף אינטלקטואלי.

 

התערוכה מתקיימת ב: אודיטוריום פרופר, בניין פרניק, רח׳ אנה פרנק 12, רמת גן

שנקר תערוכות בוגרים 2018
פתיחה: יום ה׳, 12.7.18, 20:00
נעילה: יום ו׳, 20.7.18, 13:00

שעות פתיחה
ימים א׳-ה׳ 20:00-10:00
יום ו׳ 13:00-10:00

הפקולטה לעיצוב ע״ש עזריאלי
רח׳ אנה פרנק 12, רמת-גן
רח׳ ידע עם 8, רמת-גן
בית הספר לאמנות רב-תחומית
רח׳ ז׳בוטינסקי 8, רמת-גן

 

קבלו הצצה ראשונית לשני פרויקטים מרתקים בעבודות הגמר של מחלקת עיצוב טקסטיל

מור זוהר– Sea –You

מור זוהר צילום אחיקם בן יוסף

בגד ים הוא פריט לבוש אינטימי המחייב התאמה למבני גוף שונים. בעולם ייצור מהיר ומכירה אינטרנטית, נעדרת החשיבה על הדפס וגזרה מותאמים לגוף. מעצבת בגדי הים שכבר עובדת ומצליחה עם המותג שלה https://www.mzswimwear.com/ mzswimwear יצרה מילון מונחים בהתאמה לשלושה מבני גוף שונים, ועיצבתי לפיעקרונותיו, הדפס ייחודי לכל אחד מהם. עיצוב הבד מאפשר יצור בגדי ים שונים, תוך ניצול בד מיטבי.

האתר של מור https://www.mzswimwear.com/

 

 

 

פלד דנה // La Femme

דנה פלד. צילום_ תומר הרמן

מנחים: יערה פרי, מתי הראל                  

הפרויקט מבוסס על ה"נחשק" כערך, ועל נוכחות הקישוט כמרכיב בעל כוח והשפעה בעיצוב. בטכניקות שונות של חיבור בין רשת לסיליקון, נבחרו בהקשר לצבעי גוף, חומרים שקופים וניטרליים, המדגישים את הגוף וחושניותו כ-  Second  Skinובו זמנית מעוררות תכונות החומר אצל הצופה, תשוקות, תהיות ושאלות על הנסתר והגלוי, המותר והאסור.

חומרים: סיליקון, בדי רשת

טכניקה: טכניקות שונות.

 

 

 

 

 

אפשטיין נועה // פיפטה

מוקטן נועה אפשטיין צילום אחיקם בן יוסף

 

 

מנחות: מוריאל דז'לדטי, יובל עציוני

קולקציה של פריטי לבוש סרוגים, בהשראת ז'קט מחויט מאריג פפיטה ((Pepita, של בית האופנה קוקו שאנל, משנות השישים. הסריגים הם אינטרפרטציה לבדים ארוגים, תוך מיקוד בקשר שבין חיבור ארג בד לצורות סריגה בסיסיות. בהקבלה לחיבור בסיסי של חוטי הערב עם חוטי השתי, מעוצב הסריג בהתייחס ללולאות הסריגה, כיחידות ראשוניות של מבנה וצבע.

חומרים : צמר, פשתן, ויסקוזה, כותנה.

טכניקה : סריגה תעשייתית.

 

 

 

 

 

ברוקר נעמה // Knot Expected

מנחות: גלי כנעני, יערה פרי

עניבות ופפיונים נבחנים בפרויקט בהקשר לדיון ב"פריט נחשק", פריט לבוש קטן ממדים, שבכוחו להוסיף מוקד, צבע, ותוכן לחליפה המוכרת. תהליך העבודה נובע ממעקב, התבוננות וניתוח מערכות לבוש, של נשים ברשת האינסטגרם Instagram)), המתאפיינות בסגנון אקלקטי וריבוי הדפסים. מערכות הלבוש מתומצתות לעניבות ופפיונים, מבדים מעוצבים בציור ידני, המתבסס על קלאסיקה של טקסטיל.

חומרים : משי, ויסקוזה, נייר.

טכניקה: ציור ידני, דפוס דיגיטלי.

 

 

אפשטיין נועה // פיפטה

נועה אפשטיין צילום אחיקם בן יוסף

מנחות: מוריאל דז'לדטי, יובל עציוני

קולקציה של פריטי לבוש סרוגים, בהשראת ז'קט מחויט מאריג פפיטה ((Pepita, של בית האופנה קוקו שאנל, משנות השישים. הסריגים הם אינטרפרטציה לבדים ארוגים, תוך מיקוד בקשר שבין חיבור ארג בד לצורות סריגה בסיסיות. בהקבלה לחיבור בסיסי של חוטי הערב עם חוטי השתי, מעוצב הסריג בהתייחס ללולאות הסריגה, כיחידות ראשוניות של מבנה וצבע.

חומרים : צמר, פשתן, ויסקוזה, כותנה.

טכניקה : סריגה תעשייתית.

 

 

 

 

 

 

דיחנו נעה // Bipolar

מנחים: רועי שכנאי, מתי הראל

סריגים המיועדים לבגדי ספורט אפנתיים. הסריגים מעוצבים תוך שימוש בצורות חוזרות (Repetitive), נסרגות לאורך ולרוחב. שימוש בחוטים בעלי תכונות שונות, יוצר מרקם בלתי אחיד, המעוות את צורות הסריגה האחידות. היצירה במכונה תעשייתית סטנדרטית, דרך תיווך המחשב,מנועים ומחטים, משובשת על ידי חומרים, המובילים אותי ליצירת משטחים במראה אורגני, המעניק רובד ייחודי לבדים.

חומרים:  חוטי פוליאסטר, חוטי ניילון, חוטי גומי פוליאסטר, חומר גומי מקשיח .(Plastidip)

טכניקה :  סריגה תעשייתית במכונה 12gg.

 

 

 

 

אלה קהתי – ואלור  

אלה קהתי צילום אחיקם בן יוסף

קולקציית בדים לקיץ 2019, המקיימים דו שיח בין זמנים ונשיות. במבט אל העבר, התבססתי על לבוש של המלכה אליזבת הראשונה (1552-1600), ושרטוטי אופנה של סבתה האנגלייה משנות העשרים של המאה העשרים. הדימויים נבחרו ממוטיבים ייצוגיים מתוך פרטי הלבוש, ועברו תהליך של פירוק והרכבה, ציור ידני ואינטרפרטציה, כבסיס לסדרות של הדפסים לקולקציה. החיבור בין הנשים והתקופות, מניע דיון בנשיות ובחוזקה נשית.

האתר של אלה : https://ellakahati.wixsite.com/kahatie

 

 

 

 

הולצמן ארבל // Shrink to Fit

ארבל הולצמן. צילום: אחיקם בן יוסף

מנחות: יערה פרי, יובל עציוני

פיתוח חדשני של בד, המתאים את עצמו בתהליך אשפרה, לצורות ומידות גוף שונות בהשראת מכנסי ג'ינס של חברת ליוויס, דגם 501 STF. הגוף הנשי מתאפיין במגוון צורות, אך מתפיסות חברתיות נתון ל"כיווץ" וסטנדרטיזציה. בפרויקט הועתקו שלושה גופים טבעיים למעטפת גבס. במקביל, פותח סריג מעוצב ללא מידות, המתאים את עצמו לגוף על ידי אשפרת חום, על פי עקרון "Shrink to Fit" , מעמדה שהבד הוא הנתון לכיווץ ולא הגוף. תוצאות תהליך הכיווץ, מציבות  גם אפשרויות של עיצוב פרטי לבוש לגוף נשי. הפרויקט עשוי מחוטים סינטטיים וגבס בטכניקת סריגה במכונה תעשייתית ויציקות גבס.