כותרות אחרונות
Search

אוניית הקרוזים הגדולה ביותר, שנראתה אי פעם לישראל, עושה את דרכה לנמל חיפה. !

אוניית הקרוזים הגדולה ביותר, שנראתה אי פעם לישראל, עושה את דרכה לנמל חיפה. !

חברת הקרוזים האיטלקית "Costa Cruises" שהשלימה בימים אלה את בניית אוניית הקרוזים החדשה "Costa Venezia" בחרה להגיע לנמל חיפה בישראל במסגרת מסע הבכורה של האוניה. זו האוניה עם קיבולת נוסעים הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את נמלי ישראל והיא בדרכה למזרח הרחוק.

 

האוניה תגיע לנמל חיפה ביום חמישי 14.3.19 בשעה 06:00 בבוקר ליום אחד, ותתקבל בטקס חגיגי בנמל חיפה. האוניה נבנתה במספנות Fincantieri  שבאיטליה ושייכת לדור החדש של אוניות הקרוז והיא אחת משבע אוניות חדשות שייכנסו לשירות עד שנת 2023 בהשקעה כוללת של למעלה מ- 6 מיליארד אירו.

 

צילום: יח"צ חו"ל

 

קוסטה ונציה שוקלת 132,500 טון באורך של 323.63 מטרים ומהירות הפלגה של עד 22.6 קשר. באוניה 2,104 חדרים ו- 20 סוויטות המתאימים לאירוח של 5,300 נוסעים, זוהי האוניה עם קיבולת הנוסעים הגדולה ביותר שאי פעם הגיעה לישראל. לכמעט מחצית מן החדרים יש גם מרפסת, ואת האורחים ישרתו לא פחות מ- 1,278 אנשי צוות.

 

כיאה לשמה עוצבה האוניה בהשראת העיר ונציה, והאורחים השוהים בה ייהנו מפסלים, יצירות אומנות, מזרקות ולובי שנבנה בהשראת פיאצה סן מרקו. וכשאי אפשר להיות באמת בונציה, מביאים את ונציה אל האוניה. גונדולות מקוריות שנבנו במיוחד הובאו לאוניה והן עומדות על רקע הקרנת וידאו ענקית שצולמה בוונציה.

 

צילום: יח"צ חו"ל

 

לבד ממסעדת הבופה האינסופית, מציעה האוניה 15 מסעדות נוספות המגישות אוכל בסגנונות שונים החל מן המטבח האיטלקי, גריל, אסיאתי וכמובן גם עמדות של Street Food וג'לטריות. באוניה פארק מים הכולל 3 מגלשות מים, מגרש כדורסל, פארק חבלים ומוזיאון שעווה.

 

"הבחירה להגיע לישראל בהפלגת הבכורה של האוניה היא עדות לחשיבותה של ישראל במפת התיירות העולמית", אומר איתן איוון, מנהל מחלקת הקרוזים בחברת א.מ.א ספנות המייצגת את קוסטה בארץ. "קוסטה היתה בין החברות הראשונות שחידשו את הגעתן לישראל לאחר מבצע צוק איתן, אוניות רבות שלה מגיעות לנמל אילת והבחירה לכלול את ישראל בהפלגה הראשונה של אונית ענק כזאת היא הבעת אמון של חברת קוסטה בשוק התיירות הישראלי", מוסיף איתן.

 

צילום: יח"צ חו"ל

 

ישראל היא יעד אטרקטיבי לתעשיית הקרוזים בין היתר בשל מידותיה הקטנות; הקרוזים המגיעים בדרך כלל לביקורים יומיים יכולים לכסות במרחקי נסיעה קצרים יחסית את אתרי התיירות המרכזיים של ישראל.

 

חברת קוסטה מזהה את הנתח ההולך וגדל של התיירות הסינית והאוניה קוסטה ונציה תוכננה עבור שוק הקרוזים הסיני, וכבר בהפלגת הבכורה הנוכחית נמנים בין הנוסעים כ-500 סינים שיכוונו על גבי האוניה בעזרת שלטים בשפה הסינית לצד השפה האנגלית. מישראל תפליג האוניה אל המזרח הרחוק.

 

חברת קוסטה היא חלק מתאגיד הקרוזים האמריקאי "קרניבל" שבבעלות משפחת אריסון.