כותרות אחרונות
Search

איך להיכנס לסטארט אפ מבטיח בדיוק בזמן הנכון – באדיבות: אבי צדקה מנכ"ל חברת "דוקטור לינקדאין".

 

 

איך להיכנס לסטארט אפ מבטיח בדיוק בזמן הנכון.

המחצית הראשונה של 2024 הסתיימה עם תחזית שליליות לגבי עתיד המיזוגים והרכישות הטכנולוגיות בארץ ואנחנו היינו עדים לרכישת ענק שאמנם לא יצאה אל הפועל אך ממנה אנו יכולים ללמוד לזהות הזדמנות להיות חלק מאקזיט ואיזו פלטפורמה חברתית תעזור לנו לעשות זאת.

 

עולם הסטארטאפים אף פעם לא נחשב כעולם יציב והנתונים מצביעים על מציאות בה כ-95% מהסטארטאפים אינם  מגיעים בכלל לשלב ההשקעה. מה שהסתמן עד לפני מספר שבועות כאחד המיזוגים הבולטים בתחום הטכנולוגיה לשנת 2024, רכישת WIZ על ידי גוגל ישראל בשווי של -23 מיליארד דולר, בסופו של דבר לא יצא אל הפועל ומהווה למעשה תזכורת נוספת לסיכוי הנכסף לאקזיט המיוחל. החוכמה היא ללמוד מהמקרה הזה ומהתנהלות עולם הסטארטאפ באופן כללי בכדי לזהות את המיזם בעל הסיכויים להצלחה ולחבור אליו בדיוק בטיימינג הנכון, ואפילו להצליח ליהנות מפירות הרכישה.

 

זהו את ההזדמנות וקראו נכון את המפה הטכנולוגית:

חשוב לדעת לזהות את התחומים החמים ואלה בעלי פוטנציאל גבוה להשקעה. תחומים כמו סייבר, פינטק, AI, תחום הענן ואבטחת מידע הם תחומים שקורצים למשקיעים ונחשבים לאטרקטיביים יותר מאשר אפליקציות מקומיות או תחום המד טק שמצריך התעסקות בירוקרטית וקבלת אישורים.  ככל שהפרוצדורה ארוכה יותר והתהליך הבירוקרטי מסורבל יותר כך קטן הסיכוי להשקעה , וזאת בשל תהליכים שאינם קשורים ישירות למוצר. תחום הסייבר ותחומים משיקים כגון אבטחת מידע, AI על רבדיו השונים ותחומי הענן נחשבים לתחומים רווחיים למשקיעים, כאלה שמומלץ להיכנס אליהם ובהקדם.

 

אם ניקח את תחום הסייבר כדוגמא, אז רק בחודש מרץ האחרון נמכרו  שלוש חברות ישראליות בכ-900 מיליון דולר. הראשונה להימכר היתה פלואו סקיוריטי (Flow Security), שנרכשה על ידי קראודסטרייק בכ-200 מיליון דולר, ולאחריה נרכשו עוד שתי חברות סייבר ישראליות צעירות בכ-350 מיליון דולר כל אחת: ג'ם סקיוריטי (Gem Security) נרכשה על ידי חברת Wiz ואבאלור (Avalor) נרכשה על ידי ענקית הסייבר האמריקאית זיסקלייר.

 

החוכמה היא לזהות לאן נושבת הרוח, לקרוא ולפרש את המפה הטכנולוגית ואת התנודות בשוק, לטרגט חברות פוטנציאליות ולחדד את מה שתוכלו אתם- ככח עבודה עתידי- לתרום לארגון. ההמלצה היא להתמקד בשלושה כלים עיקריים אשר זמינים לכל מחפש עבודה או סטארטאפיסט בפוטנציאל והם- נטוורקינג, שיווק עצמי ופנייה ישירה למנהלות כוח אדם ומשאבי אנוש. הדרך לעשות זאת היא לחקור על הארגון הרלוונטי, לשאול את השאלות הנכונות ולאחר שתבינו מיהו הטאלנט שאותו מחפשים- לדעת לספר את הסיפור שלכם בצורה שיווקית נכונה ולבלוט על פני המתחרים. או בקיצור- לפתוח פרופיל לינקדאין.

 

הלינקדאין הפכה לכלי חיוני עבור מחפשי עבודה בכל תחום:

נכון לשנת 2024 רשומים בלינקדאין יותר ממיליון ישראלים הנעזרים בה לצורך גיוס עובדים וחיפוש עבודה, מה שהופך את הרשת לכלי שהינו חובה לכל מי שמחפש את האקזיט הבא, ומוכן להשקיע בלמצוא אותו.

 

אם נסתכל על נושא הנטוורקינג, הלינקדאין פועלת על פי העיקרון הברור והמוכר- ככל שמכירים יותר אנשים רלוונטיים כך יגדלו הסיכויים שלכם להיחשף להזדמנויות חדשות ולבדוק את ההתאמה שלכם. החוכמה היא לדעת להשתמש בפלטפורמה בצורה הנכונה.

 

הדגש בלינקדאין הוא על לקיחת יוזמה במקביל לעבודה עסקית מדויקת- אל תהססו לקחת חלק באירועים אונליין ואופליין של סטארטאפים בארץ ובחו"ל, הצטרפו לקבוצות וקהילות מקוונות שעוסקות בתחומים הרלוונטיים עבורכם וצרו קשרים ישירים עם אנשי מפתח ועובדים בתחום. אל תסתפקו בהמתנה להזדמנות שתגיע אם תגיע- צרו קשר באופן ישיר עם סטארטאפים שמעניינים אתכם והציעו את עצמכם לתפקיד הרלוונטי.

 

יתרון נוסף של הפלטפורמה הוא העובדה שהיא מזהה כישורים ויכולות ומתאימה אותם למציאות העכשווית בחיפוש עבודה- כלומר, ככל שיש יותר כישורים וכישרונות מפורטים- אפילו אם נכתבו במילים שלכם ולא במושגי העבודה ה"מקובלים" בשוק, כך הפרופיל שלכם יהפוך לאטרקטיבי יותר ואתם תהפכו למועמדים עם פוטנציאל גבוה יותר להתקבל לעבודה.

 

הרי בסופו של דבר כל סטרטאפ מחפש טאלנטים חדשים ומבריקים, ג'וניורים ללא ניסיון רב אבל עם ידע נרחב וכישורים רלוונטיים. בעזרת התוכן הנכון בלינקדאין נוצרת אפשרות למגנט אליכם את הפניות הנכונות למקום איכותי עם פוטנציאל כלכלי גבוהה.

 

סטארטאפ יכול להיות סיכון שמפחדים לקחת והוא גם יכול להיות סיכון מחושב ששווה לקחת. החוכמה היא לזהות מהלכים ולדעת לקרוא את המפה בצורה הטובה ביותר וכך להתברג ל 5% שמצליחים.

 

באדיבות: אבי צדקה מנכ"ל חברת "דוקטור לינקדאין" ומומחה בעולמות הדיגיטל.