כותרות אחרונות
Search

אמנית המיקס מדיה רייצ'ל ויצמן היא הישראלית הראשונה שנבחרה להשתלב בפורטפוליו של רשת הגלריות הבינלאומית LUMAS

הגב' רייצ'ל ויצמן אמנית המיקס מדיה הבינלאומית, היא  הישראלית  הראשונה שנבחרה להשתלב בפורטפוליו של רשת הגלריות הבינלאומית LUMAS

חדש בסצנת הצילום הבינלאומית !

אמנית המיקס מדיה רייצ'ל ויצמן היא הישראלית הראשונה שנבחרה להשתלב בפורטפוליו של רשת הגלריות הבינלאומית LUMAS, בזכות סדרת צילומיםBLACK MAGIC  שבה מתועדות נשים שחורות מכל העולם. הצילומים יושקו בגלריה בסניף התל אביבי שנפתח זה עתה עד חודש דצמבר

צילומים:  דפנה קפלן רייצל וייצמן

בשורות מרגשות מסצנת הצילום הבינלאומית: רייצ'ל ויצמן – אמנית מיקס מדיה נבחרה להיות הישראלית הראשונה שתשתלב בפרוטפוליו של רשת גלריות הצילום LUMAS הבינלאומית, בזכות סדרת צילומים נדירה של נשים שחורות מסביב לעולם תחת השם BLACK MAGIC .

 

"בכל מקום בעולם אני בוחרת לצלם ולצייר נשים שאני יכולה להעצים" מעידה רייצ'ל ויצמן. "יצאתי למסע חובק יבשות, כדי לפגוש מקרוב נשים שחורות שמצבן הכלכלי ירוד ועדיין הצלחתי לתעד אותן ולהבליט את קסמן ואת יופיין וחוכמתן לצד הסיפורים המרגשים והמסעות המפרכים שעברו בחייהן".

בצילומיה מעצימה ויצמן את הנשים ומציגה נקודת מבט ייחודית של אלו שהחלו את חייהן ממקום של קושי ועוני. ויצמן החלה לעקוב אחריהן ולתעד אותן בפיג'י, אוגנדה, אתיופיה וגינאה ומצלמת אותן בדיוק כפי שהן , במצב הכי טבעי שלהן. אותם צילומים שנלקחו ברגעיהן הקשים של הנשים השחורות, מקבלים פרשנות חדשה בעזרת פוטו שופ, מכחול וצבעים. על ידי תוספת אומנותית לצילום מציגה ויצמן דמויות חזקות, עוצמתיות ובלתי נשכחות. "בחרתי בנשים קשות-יום, נשים שסובלות מנסיבות החיים שהכתיבו להן מציאות עגומה. במהלך השנים טיילתי ברחבי העולם וזיהיתי נשים עם פוטנציאל יוצא דופן. באמצעות מכחול, פוטו שופ ועדשת המצלמה, בחרתי לחזק אותן ולהעניק לנשים מראה עוצמתי המשלב בדים, תכשיטים ומרקמים רבים ומציג את האישה השחורה במלוא תפארתה", מסבירה ויצמן.

רייצ'ל ויצמן (דור 5 בארץ) נולדה בנס ציונה ועברה עם משפחתה לאילת בצעירותה. כבר בילדותה נמשכה לתחום האמנות דרך בדים, עיצוב תלבושות ומכחול, עמו שרבטה על פני כל משטח פנוי. בעקבות המעבר לעיר הדרומית נחשפה לעוצמתן של הנשים השחורות שברחו במדבריות כדי למצוא פרנסה והחלה לתעד את מסע שלהן ויצרה סדרה צילומים מרהיבה בשם MAGIC BLACK המתעדת את הנשים הסודניות שהגיעו לישראל.

כיום מתגוררת ויצמן בתל אביב ומזה 20 שנה פועלת בתחומי המולטימדיה, צילום, פיסול וציור. בשנים האחרונות זוכה ויצמן להכרה בינלאומית וכעת מגיעה גם ההכרזה כי היא האמנית הראשונה והיחידה מישראל שהתקבלה לפורטפוליו המכובד של רשת LUMAS לאמנות הצילום, אשר יצירותיה יופיעו ב-40 סניפים ברחבי העולם כולל בניו יורק, לונדון, ברלין, פאריז, דובאי ועוד.

 

החל מסוף חודש אוקטובר ניתן יהיה להתרשם ולרכוש (במהדורה מוגבלת) מבחר מעבודותיה של רייצל וייצמן בגלריית LUMAS התל אביבית – רח' מקווה ישראל 18 במתחם לבונטין המתחדש בת"א.

רשת LUMAS שנוסדה ב 2004 בברלין, מונה כיום כ-40 גלריות ברחבי העולם ומציעה מעל ל-3000 יצירות בלעדיות ומקוריות של כ- 300 צלמים בינלאומיים מובילים, לצד צלמים צעירים ומבטיחים וצילומים מארכיונים שונים הכוללים: צילומים מודרניים וקלאסיים, עבודות גראפיות ודיגיטליות. הסניף הישראלי ברחוב מקווה ישראל 18 ת"א, משיק בימים אלו גם חנות מקוונת שמאפשרת לצפות, לבצע הזמנה און ליין בשקלים וליהנות מאמנות שמגיעה עד אליך הביתה במחירים שווים לכל נפש.

רייצ'ל ויצמן: צילומי נשים שחורות מסביב לעולם

החל מה- 26/10 בגלריית LUMAS ברח' מקווה ישראל 18 תל אביב

טל' 03-6770448.

שעות פתיחה : ימים א'-ה' 10:00 – 18:00 , יום ו' 9:30-14:00

(מומלץ לתאם פגישות אישיות). אתר הבית il.LUMAS.COM

נעילת התערוכה דצמבר 2017