כותרות אחרונות
Search

ארגון "יד ביד" לחינוך יהודי ערבי זכה בפרס בינלאומי ובהוקרה בשווי של 50,000 דולר קנדי מטעם המרכז לפלורליזם עולמי.

צילום: יח"צ

 

ארגון "יד ביד" לחינוך יהודי ערבי זכה בפרס בינלאומי ובהוקרה בשווי של 50,000 דולר קנדי מטעם המרכז לפלורליזם עולמי.

המרכז לפלורליזם עולמי פרסם היום את שלושת הזוכים בפרס הפלורליזם העולמי לשנת  2021 המצדיע למצוינות בתחום הפלורליזם. הזוכים השנה: ארגון  יד ביד, מישראל, שהינו המרכז לחינוך יהודי ערבי בישראל, נמאטי קניה, שהינו  ארגון לקידום זכויות אזרחיות וצדק אזרחי בקרב אוכלוסיות מוחלשות בקניה ופוג'ה קאפאי (הונג קונג) עורכת-דין, אקדמאית ופעילת צדק חברתי המאתגרת נורמות תרבותיות מגדריות וגזעיות, ומקדמת שוויון זכויות למען המיעוטים האתניים בהונג קונג.

 

יד בידהמרכז לחינוך יהודיערבי בישראל רשת בתי ספר מעורבים, דו-לשוניים ורב תרבותיים שמלמדים את הדור הצעיר לחיות ביחד בשיתוף פעולה ובכבוד. בבתי הספר של הארגון ניתן מעמד שווה לשפות העברית והערבית וכך גם לשתי התרבויות ולנרטיבים הלאומיים של כל אחד מהעמים. הקהילה של יד ביד מונה מעל 2,000 תלמידים וכן אזרחים בעלי מודעות חברתית, אשר פועלים יחד לקידום סולידריות ודיאלוג ולבנייה של חברה אזרחית משותפת ומכילה.

 

דני אליעזר, מנכ"ל יד ביד: "אנו ב"יד ביד" נרגשים וגאים להיבחר כזוכים בפרס הפלורליזם העולמי, ומודים על ההכרה בעבודתנו כעמותה המקדמת פלורליזם, שוויון וחיים משותפים בישראל" עוד ציין. "עכשיו יותר מתמיד, הבשיל הזמן לקדם יוזמות המטפחות שוויון, ולהמשיך להיאבק בשסעים העמוקים הקיימים במערכת החינוך הישראלית, ובחברה הישראלית בכלל."

 

צילום: יח"צ

 

אל ועדת הפרס במרכז העולמי לפלורליזם התקבלו למעלה מ – 500 מועמדויות מ-70 מדינות לפרס הפלורליזם העולמי 2021. המרכז העולמי לפלורליזם בירך היום את שלושת הזוכים בפרס בטקס פרסים מקוון. לכל אחד משלושת הזוכים הוענקו 50,000 דולר קנדי, זאת לצד בתמיכה השוטפת בעבודתם המקדמת חברות יותר מכילות ורודפות צדק.

 

המרכז העולמי לפלורליזם הוא ארגון עצמאי ללא מטרות רווח שייסדו הוד-מלכותו אגא חאן וממשלת קנדה. המרכז פועל בשיתוף פעולה עם מובילי מדיניות, עם מחנכים ועם בוני קהילות ברחבי העולם כדי ליישם ולחזק את כוח השינוי של הפלורליזם.

 

מידע נוסף ניתן למצוא באתר www.pluralism.ca

 

פרס הפלורליזם מצדיע להישגים יוצאי הדופן של ארגונים, יחידים וממשלות שמתמודדים עם האתגר של חיים שלווים ופרודוקטיביים לצד טיפוח הגיוון בחברה האנושית.

 

מידע נוסף ניתן למצוא באתר https://award.pluralism.ca/