כותרות אחרונות
Search

בין חופה לממ"ד:רשת LAGO מסכמת את השנה העברית בתחום האירועים – כיצד השפיעה מלחמת חרבות ברזל על תעשיית האירועים בישראל?

מתחם "LAGO" – חתונת מיכאל וחן – צילום: גיא סידי

 

בין חופה לממ"ד: רשת "LAGO" מסכמת את השנה העברית בתחום האירועים – כיצד השפיעה מלחמת חרבות ברזל על תעשיית האירועים בישראל?

רצף של קורונה ומלחמה, לא סייע לבעלי עסקים בהליך התאוששות. מי שהצליחו לשרוד את משבר הקורונה ורק הרימו את הראש מעל המים, קיבלו, יחד עם כולנו את ה7 באוקטובר ומעבר למכה הלאומית הקשה, הרציחות ומשבר החטופים שאינו נגמר גם שנה אחרי, הוא הביא אל העצמאים, שוב, את הקושי בשרידות. הראשונים להיפגע תחום האירועים והתרבות שדוממו מנועים באופן מיידי לאחר המתקפה הקשה.

 

קצת נתונים:

חתונה ממוצעת עולה 117,000 לפני מע"מ (כ-136 אלף ₪, כולל);  ענף האירועים מגלגל כ15.5 מיליארד ₪ בשנה ;ענף אירועים נמצא בצמיחה מתמדת של 6 אחוזים; בענף יש בישראל כ-150 אלף מועסקים ועוד מעגלי שייכות רבים שמושפעים ממנו (משפחות העובדים).

 

רשת "LAGO" לה 3 אולמות אירועים, נאלצה להיות בקפאון מוחלט בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" בשלושת החודשים אוקטובר נובמבר דצמבר 2023. התחום כולו קיבל טלטלה קשה ורק בחודש ינואר 2024, החל להתעורר, עם חזרה של אירועים פרטיים ולאט חזרה מתונה של שוק האירועים העסקיים, שנראתה רק לקראת ספטמבר 2024. ישנם זוגות שדחו את החתונה מסיבות שונות, או בחרו לקיים אירוע קטן יותר או לבחור באופציות צנועות יותר .עם זאת, התקיימה גם חתונה תחת מטח הטילים האיראני, במקלט של "LAGO"  וימים לפניה חתונה עמוסת מוזמנים וסלבס שלא היתה תחת מגבלות פיקוד העורף. המצב דורש מאיתנו להיות יצירתיים וסתגלתניים. יום אחד לקיים חתונה עתירת מוזמנים וסלבס וביום שאחריו לחשוב על פתרון יצירתי ותוך מחצית השעה להעביר את המוזמנים לחופה מאולתרת במרחב מוגן.

 

מתחם "LAGO" חתונה מעוצבת – צילום: מרווין 

 

עקב המלחמה והאינפלציה, המחירים עלו בכ-10 אחוזים. כמות האורחים הממוצעת בשוק האירועים העסקיים, שכבר נסגרו, ירדה משמעותית בכ-30 אחוזים. זה נובע גם בעיקר כי עד היום אירועי חברות עוד לא חזרו לחגוג לגמרי. שוק האירועים בשנה החולפת מורכב ברובו המוחלט מכנסים מקצועיים בלבד, ללא שמחות. לעומת זאת, אחרי הפוגה של שלושה חודשים, עם ישראל חי וחוגג את האירועים הפרטיים וחזר לחגוג בענק עם חתונות של  550 אורחים בממוצע.

 

מתחם "LAGO" חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו – צילום: מרווין 

 

עמית קפואנו מנכ"ל רשת "LAGO": "השנה הייתה מאתגרת עבור ענף האירועים. קיום המלחמה שיתק אותנו ואת הענף כולו ושוב עמדנו חסרי אונים אל מול המצב שנכפה עלינו. כל זאת כמובן מתגמד אל מול הטרגדיה הנוראית שהעם שלנו עבר ועדיין, אנחנו מספקים פרנסה למאות עובדים אשר מושפעים מכך גם בני משפחותיהם. במקביל לקיום המלחמה, מדינת ישראל באינפלציה נוראית עם איומים להעלאת הריביות. עליית מחירי המזון והאנרגיה, לצד המחסור בכוח אדם, כשיש גיוס מסיבי של מילואים, השפיעו על העלויות, כאמור בעלייה של 10% והקשו עלינו ובכלל על התחום בכל האמור לניהול שוטף. עם זאת, אנו מאמינים ביכולת שלנו להתאים את עצמנו למצב ולהמשיך לספק אירועים בלתי נשכחים ולהגשים חלומות ללקוחותינו האישיים והעסקיים. הלוואי שנגיע לסופה של המלחמה, שחיילנו האמיצים וגם החטופים ישובו הביתה במהרה ללא פגע."

 

מתחמי האירועים LAGO

רחוב המאה ועשרים 6, ראשון לציון טלפון: 072-280-0100

אתר מתחמי LAGO  אינסטגרם LAGO

אינסטגרם SOUL , אינסטגרם SPIRIT, אינסטגרם דואאה

 

מתחם "LAGO" חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו – צילום: מרווין

 

מתחמי האירועים של רשת "LAGO"  

רשת "LAGO" הוקמה ב 2015 בבסיס המחשבה, להוביל סטנדרט חדש בעולם האירועים, האירוח והכנסים, המאפשר תפירה אישית לכל חלום; באחד הלוקיישנים היפים במרכז, בראשון לציון, על שפת אגם קסום מוקף צמחיית פרא, שוכן מרכז הכנסים והאירועים,  LAGO מקום ללא גבולות בו ניתן לברוא כל פנטזיה, להוציא לפועל כל חלום ולצאת לכל הרפתקה. הקומפלקס העצום בגודלו מכיל 3 מתחמי אירועים, לכל אחד מהם עיצוב ומאפיינים ייחודיים: Spirit – החלל של ספיריט מתפרש על שטח של 1600 מ"ר, מתנשא לגובה 7 מטרים ללא מפלסים ועמודים, ומיועד להעניק חוויה לכל החושים לכ-540 עד 2,500 אורחים; Soul -הבוטיקי, הביתי והאינטימי: מתחם בוטיק יפהפה לאירועי יוקרה עד 450 אורחים, הנפרש על 700 מ"ר של חלל אלגנטי ואינטימי, עם פינות לאונג' חמימות מול האגם;  ודואאה – הגן המודרני, על שפת אגם ציורי. בכל המתחם ניתן לקיים אירועים עד 4,500 איש.

 

"LAGO"  כנסים ואירועים עסקיים בהתאמה אישית.

כל הפקה היא עולם שלם של תכנים מרגשים, חווייתיים, בעלי אימפקט עוצמתי לכל הנוכחים. גם בעולם האירועים והכנסים העסקיים, אין סטנדרט יחיד, אלא נוכל לתפור אירוע למידות כל לקוח, על פי תקציב, קונספט וכל אשר תרצו.  LAGO הביאו עמם תפיסה חדשנית, יוצאת דופן בעולם האירועים העסקיים, של שלושה מתחמים שונים המספקים את כל השירותים. חללים שניתן להתאים לכל סוגי הכנסים, מאירוע אינטימי ועד כנס, במסגרתו מתנהלים מספר אירועים במקביל.