כותרות אחרונות
Search

בית המשפט המחוזי בלוד החמיר את עונשו של בעל חברת ניקיון שהורשע בעבירות מע"מ בסכום מס של מעל 5 מיליון ש"ח

 

 

 

ערעור רשות המסים התקבל.

בית המשפט המחוזי בלוד החמיר את עונשו של בעל חברת ניקיון שהורשע בעבירות מע"מ בסכום מס של מעל 5 מיליון ש"ח וגזר עליו 33 חודשי מאסר בפועל.

 

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את ערעור רשות המסים על גזר דין והחמיר את עונשו של נאשם שהורשע בניכוי תשומות בהעדר מסמכים בסכום מס של מעל 5 מיליון ש"ח ואי הגשת דו"חות תקופתיים במועד. בית המשפט המחוזי גזר עליו  33 חודשי מאסר בפועל וקנס בסכום של 50,000 ₪ במקום 24 חודשי מאסר בפועל וקנס בסכום של 10,000 ₪ שנגזרו עליו בבית משפט השלום בפתח תקווה. במקביל לקבלת ערעורה של רשות המסים, דחה בית המשפט את ערעורו של נאשם נוסף בתיק שנוהל על ידי עו"ד הדס פרנקו מהיחידה המשפטית מחוז מרכז. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה שנוהלה על ידי מחלקת חקירות מע"מ חיפה.

 

גזר הדין המקורי ניתן לנאשם הראשון בבית משפט השלום בפתח תקווה לאחר שהורשע ב-9 עבירות של ניכוי מס תשומות בהעדר מסמכים ולאחר שביקש מבית המשפט לצרף 4 עבירות של אי הגשת דוח במועד מכתב אישום נוסף שהוגש נגדו בבית משפט השלום בטבריה. מכתב האישום עולה כי בין החודשים ינואר לאוקטובר 2017 ניכה הנאשם באמצעות חברת בבעלותו העוסקת בתחום שירותי הניקיון הכללי, מס תשומות בהעדר מסמכים בסך 5,005,350 ש"ח. הנאשם לא הסיר את סכום המחדל הפלילי שנגרע מן הקופה הציבורית. בפעילותו זו, ביצע עבירות מס חמורות מסוג פשע לאורך תקופה ממושכת ובאופן עקבי ושיטתי. בית משפט השלום גזר עליו 24 חודשי מאסר בפועל וקנס על סך 10,000 ש"ח.

 

בעקבות גזר הדין של בית המשפט קמא, ערערה רשות המסים על גזר הדין, וכבוד השופט אברהם טל, כב' השופטת זהבה בוסתן, וכבוד השופט שמואל בורנשטין, מבית המשפט המחוזי בלוד קיבלו כאמור את הערעור וקבעו כי מן הראוי שעל העבירות מסוג פשע שבוצעו יש לקבוע מתחם ענישה גבוה ממה שקבע בית משפט השלום. לאור האמור החליטו להחמיר את עונשו ולגזור עליו 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 50,000 ₪.