כותרות אחרונות
Search

בית המשפט למשפחה בפתח תקווה אישר קבלת צו הורות פסיקתי טרם לידה לזוג נשים ממרכז הארץ

בית המשפט למשפחה בפתח תקווה אישר קבלת צו הורות פסיקתי טרם לידה לזוג נשים ממרכז הארץ

זוג נשים ממרכז הארץ, הגישו תובענה למתן צו הורות טרם לידה, בפני בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה. השתיים מנהלות תא משפחתי והורות משותפת לבתן הבכורה, בגינה המבקשות כבר קיבלו בעבר צו הורות.

 

הבקשה הינה לצו הורות המכיר באם הלא ביולוגית עוד טרם הלידה וקובע כי היא תוכל להירשם כאם נוספת בתעודת הלידה ובמרשם האוכלוסין מיד עם הלידה וקבלת מספר תעודת זהות של הילד.

 

פסק דינו של כב' השופט עובד אליאס, מבית המשפט למשפחה בפתח תקווה, היה תמציתי וקבע כי שעה שהבנות זוג מקיימות קשר ממושך ויציב ומגדלות בתא משותף את ביתן הבכורה, ישנה הצדקה להקדמת צו ההורות. עוד ציין בית המשפט בהחלטתו "הצו המבוקש ישרת את טובת הקטינה הצפוי/ה להיוולד, בצורה הטובה ביותר" ובכך קיבל בית המשפט את תביעת זוג הנשים, אשר יוצגו על ידי עו"ד שירלי בן שטרית ועו"ד אחינעם סגל־אורבך.

 

"לאחרונה  בתי משפט למשפחה מכירים בצו הורות פסיקתי טרם הלידה מאחר וישנה הבנה כי הורות משותפת מתחילה עם קבלת ההחלטה להגדיל את התא המשפחתי ולא רק לאחר הלידה" ציינה עו"ד  שירלי בן שטרית, המתמחה בדיני משפחה ממשרד עורכי הדין אנשל בן שטרית ושות'. "לא ייתכן כי תהיה אם אחת, ביולוגית, שתירשם לבד בביה"ח כאם העובר, בעוד האם השנייה אינה מוכרת בשום גוף ומוסד ואינה מקבלת כל הכרה במעמד רישום היילוד בביה"ח. פסק הדין שהתקבל עושה צדק עם שתי האימהות של היילוד, המבקשות במסגרת תא משפחתי לקבל זכויות וחובות על יילוד משותף, שהן הביאו יחד, מתוך כוונה להרחיב את התא המשפחתי המשותף להן".

עו"ד שירלי בן שטרית – צילום: יח,צ

עו"ד שירלי בן שטרית שותפה מייסדת במשרד עורכי הדין אנשל בן שטרית ושות'. עו"ד בן שטרית הינה מעורכות הדין הבולטות בתחום דיני המשפחה על כל היבטיו כולל ליווי, מתן יעוץ משפטי וניהול ההיבטים הכלכליים והעסקיים בתיקי גירושין, מזונות, משמורת משותפת, עריכת הסכמים, ירושות ועיזבונות ומתן יעוץ משפטי לקהילה הלהט"בית.