כותרות אחרונות
Search

במסגרת רצועת "הסיפור האמיתי" בערוץ הראשון, ישודר ביום שלישי 23.8 21:00 הסרט "קול באפלה

 "קול באפלה: המורשת של ג'יימס מקדונלד"

(A Voice among the Silent)

במסגרת רצועת "הסיפור האמיתי" ישודר ביום שלישי 23.8  ב-21:00 בערוץ הראשון וב-HD סרטה של שולי אשל "קול באפלה: המורשת של ג'יימס מקדונלד"

סרטה של שולי אשל "קול באפלה: המורשת של ג'יימס מקדונלד" – הינו הסרט הדוקומנטרי הראשון השופך אור על מאמציו המרשימים של ג'יימס מקדונלד להזהיר את העולם מפני תכנית השמדת היהודים של אדולף היטלר.

בדקה התשעים, על סף צלילתו של הסיפור הלא ייאמן על ראיית הנולד של מקדונלד אל תהום הנשייה – נתגלו יומניו השמורים בקפידה בשנת 2003.

כבן למהגרים קתולים, היה ג'יימס מקדונלד אחד האמריקנים הראשונים לפגוש פנים אל פנים את היטלר בשנת 1933. בהיותו מזועזע מאיומי היטלר, פעל מקדונלד כנציב העליון לענייני פליטים בחבר העמים ללא לאות כדי למצוא מקלט עבור פליטים שברחו מגרמניה הנאצית. מקדונלד הזהיר שוב ושוב את מנהיגי העולם, כולל את הנשיא פרנקלין רוזוולט ואת האפיפיור המיועד אז פיוס השביעי, מפני הטרגדיה אותה חזה מראש.

mekdonald 2

תמונה מתוך הסרט

הנשיא טרומן מינה את מקדונלד לשגרירה הראשון של ארה"ב בישראל בשנת 1948. תפקידו של מקדונלד היה מכריע בסיוע להקמת המדינה החדשה ובכינון יחסי אמריקה- ישראל.

מקדונלד העז להתריע על השואה העומדת להתרחש בעוד אחרים שתקו. אומץ הלב של מקדונלד מהווה דוגמה ומופת להגינות אנושית ולאומץ- הרלבנטיים כיום כפי שהיו לפני 80 שנה.

יום שלישי 23.8 ב-21:00 בערוץ הראשון וב- HD