כותרות אחרונות
Search

בעזרת ביטוח מבנה למשכנתא תוכל לשמור על הנדל"ן שלך.

צילום:FREEPIK

 

בעזרת ביטוח מבנה למשכנתא תוכל לשמור על הנדל"ן שלך.

כשרוצים לבצע השקעת נדל"ן, חיוני להגן עליה מפני אירועים בלתי צפויים העלולים לגרום לנזק. אם אתה נמצא היום בשלב שבו אתה קונה דירה להשקעה, טבעי שתרצה לדעת מה עליך לעשות כדי לשמור על ערכה. ביטוח מבנה למשכנתא ממלא תפקיד מכריע בהגנה על בעלי בתים מפני הפסדים כספיים. לכן ברור מדוע כל אדם שאתה מכיר עשה ביטוח כזה בעת רכישת דירה. חשוב להבין: זה לא משנה אם אתה קונה דירה מקבלן או דירה מיד שנייה. מה שבטוח זה שאתה חייב לעשות ביטוח שיגן על המבנה שלך בצורה הטובה ביותר. מתלבט איך לבחור ומה כולל הביטוח? כל הפרטים במאמר שלפניך.

 

מה זה ביטוח מבנה למשכנתא?

ביטוח מבנה למשכנתא הוא פוליסה המגנה על המבנה הפיזי של נכס מפני נזקים הנגרמים כתוצאה מאירועים שונים. האירועים האלה יכולים להיות שונים ומגוונים, כמו למשל: שריפה, סופות, רעידות אדמה או הצפות. סוג ביטוח זה שונה מפוליסות ביטוח אחרות. ביטוח מבנה למשכנתא שונה, למשל, מביטוח תכולה. ביטוח תכולה מכסה את החפצים האישיים בתוך הנכס. לעומת זאת, ביטוח חיים למשכנתא, מגן על יכולתו של הלווה להחזיר את המשכנתא במקרה של מוות או נכות. במקרה של ביטוח מבנה למשכנתא מדובר על ביטוח שלמעשה מתמקד בבניין עצמו. ההבטחה כאן היא שבעל הנכס יקבל כיסוי כספי לתיקון או שיקום המבנה במקרה של נזק.

 

החשיבות העצומה של ביטוח מבנה למשכנתא

כשמדברים על השאלה מה כולל מבנה, מבינים שהתשובה לכך מורכבת. זה תלוי בפוליסה שעליה אתה מחליט לחתום וגם בשאלה עד כמה אתה רוצה להרחיב אותה. לעומת זאת, מבחינת החשיבות של ביטוח מבנה למשכנתא אנחנו רואים שאין חילוקי דעות בנושא, כי ביטוח כזה הינו בעל חשיבות אדירה. ראשית, הוא מגן על ההשקעה שלך. נכס שניזוק או נהרס עלול לגרום להפסדים כספיים משמעותיים, במיוחד אם לבעלים עדיין יש יתרת משכנתא שלא נפרעה. ביטוח מבנה משכנתא מבטיח לך שתקבל את המשאבים הכספיים הדרושים לתיקון או שיקום הנכס. שנית, ביטוח כזה הוא לעתים קרובות דרישה של המלווים. מכיוון שהנכס משמש כבטוחה למשכנתא, המלווים רוצים להבטיח שהשקעתם מוגנת במקרה של נזק. על ידי דרישה שלווים ירכשו ביטוח מסוג כזה, המלווים מקטינים את הסיכונים שלהם ושומרים על האינטרסים שלהם.

 

מה באמת מכסה הביטוח הזה?

כשמנסים לענות על השאלה מה כולל ביטוח מבנה ניתן לראות שהכיסוי יכול להינתן במקרים רבים. ביטוח כזה מספק כיסוי לנזקים למבנה הפיזי של הנכס שנגרמו עקב אירועים שונים. דוגמאות לאירועים מכוסים כוללים היא שריפה, סערה, רעידת אדמה ושיטפון. הפוליסה תכסה בדרך כלל את עלויות התיקון או השיפוץ של המבנה עד לסכום המבוטח, אשר בדרך כלל מבוסס על עלויות הבנייה מחדש של הנכס. אומנם איש לא רוצה לדמיין שיקרה דבר כזה לדירה שבה הוא משקיע, אך כבר היו דברים מעולם. לכן, אם תוכל לפנות אל חברת building-ins ולעשות אצלה ביטוח מסוג כזה עוד היום, למה לדחות זאת למחר? עם ביטוח כזה תוכל להיות בטוח שהבנק ייתן לך את המשכנתא שאתה צריך. בנוסף, עם ביטוח כזה תוכל לדעת שלא משנה מה קורה, כי בכל מקרה אתה מכוסה.