כותרות אחרונות
Search

גיבורי הספר "יום אחד באוקטובר" – ארבעים גיבורים ארבעים סיפורים ובני משפחותיהם נפגשו באירוע הוקרה מרגש שהפיקה הוצאת "מגיד-קורן".

"יום אחד באוקטובר" – צילום: רפי בן חקון

 

גיבורי הספר "יום אחד באוקטובר" – ארבעים גיבורים ארבעים סיפורים ובני משפחותיהם נפגשו באירוע הוקרה מרגש שהפיקה הוצאת "מגיד-קורן".

ערב הוקרה מרגש במיוחד לגיבורי הספר "יום אחד באוקטובר" ובני משפחותיהם התקיים השבוע במרכז מורשת בגין בירושלים. את האירוע, שכלל הופעה בהתנדבות של הזמר ברי סחרוף, הנחתה בהתנדבות העיתונאית ומנחת הטלוויזיה שי לי שינדלר.

 

"יום אחד באוקטובר" מאת יאיר אגמון ואוריה מבורך, הוא הספר הראשון שיצא לאור העוסק ב-7 באוקטובר והוא מדורג במקום הראשון במכירות, מבין הספרים העוסקים בעדויות מאותה שבת שחורה. זהו פרויקט מונולוגים ספרותי, שמעניק לקוראיו היכרות עם 40 דמויות של גיבורים, גברים, נשים, דתיים, לא דתיים, אזרחים, חיילים, יהודים, לא-יהודים, ואפילו ילדים, הלוקחים חלק בפסיפס הגבורה הזה.

 

הרב ראובן ציגלר, העורך האחראי בהוצאת מגיד, פתח את האירוע ואמר מעל הבמה: "בתוך כל החושך, הרשעות והטרגדיות היו אנשים שהצליחו להתעלות. הגיבורים של ה-7 באוקטובר גילו את ערכי האחווה האנושיות הערבות ההדדית. לאורם של הגיבורים הללו נוכל לבנות מחדש את מדינתנו הפצועה".

 

"יום אחד באוקטובר" – צילום רפי בן חקון 

 

יהושע מילר מנכ"ל הוצאת קורן סיפר בנאומו כי בתקופה בה שקדו על כתיבת הספר הוא שירת במילואים בעזה: "הגיבורים האמיתיים חיים כאן בתוכנו ולגבורה פנים רבות. כשהייתי בעזה היה שבוע אחד שחטפנו אש כבדה וכמה חברים נפגעו והרוח היתה קשה. בשישי של אותו שבוע בצהריים יצאנו ברגל מעזה ומשם תפסתי טרמפ עם מישהו שבמיוחד בשבילי התנדב לנסוע שעה נוסעת. זו דוגמא נוספת לגבורה ולגיבורים שחיים בינינו."

 

 

בהמשך הערב עלו לבמה בני משפחה של גיבורים מ"יום אחד באוקטובר" בהם מרי ורון, אחותה של הפרמדיקית עמית מן ז"ל הגיבורה שנשארה לטפל בפצועים במרפאת השיניים בבארי.  "עמית היא האחות הקטנה מבין 5 בנות. היא היתה האור של כולנו בבית וכל יום שעובר הגעגוע מתגבר", אמרה.

 

"יום אחד באוקטובר" – צילום רפי בן חקון 

 

מייסם דראוושה, אחות של עווד דראוושה ז"ל, החובש שנרצח בעת שטיפל בפצועים ברעים: "ביני לבין עווד יש הפרש של 15 שנים וממש גידלתי אותו. הוא היה תמיד כולו לב. תמיד לעשות טוב ולתת ובין היתר התנדב בארגון איחוד הצלחה.  הוא חלם להיות רופא אבל גם אהב מאוד לבשל ורצה להיות שף. היו לו המון חלומות לעתיד. לא נתפס שהכל נקטע".

 

תומס הנד, אביה של אמילי שנחטפה על ידי חמאס ושוחררה במסגרת עסקה אמר: "כולם שואלים אותי מה שלום אמילי, ואני שמח לומר שברוך השם היא בסדר גמור", אמר הנד. "אני ממתין ליציאת הספר בקרוב באנגלית על מנת שאוכל לקרוא אותו. זו יוזמה מבורכת ומרגשת ותודה לכל מי שהיה שותף בהוצאת 'יום אחד באוקטובר' לאור".

 

ברי סחרוף – "יום אחד באוקטובר" – צילום רפי בן חקון 

 

בתום הנאומים עלה ברי סחרוף שפתח את הופעתו עם השיר העוצמתי "אני מאמין (שחקי שחקי)" של שאול טשרניחובסקי.

 

לאחר מכן נערך פאנל על הבמה בהשתתפות גיבורי "יום אחד באוקטובר": יוסי לנדאו, אשר הוא ושלושת ילדיו שמתנדבים בזק"א, פעלו ימים ארוכים למען כבוד המת בזירות הקשות בעוטף, שי לי עטרי מכפר עזה שבעלה יהב נרצח ב-7 באוקטובר בעודו מציל בגופו אותה את בתם התינוקת, אפק לבני שהצליח להיחלץ מהמסיבה ברעים ולהציל עוד עשרה צעירים וגלי איילון בת ה- 15 שמתוך הממ"ד שלה ניהלה חמ"ל ווטסאפ אליו נשלחו קריאות מצוקה ומיקומים, והיא שלחה לחיילים תוך שהיא מתעדפת את עצמה אחרונה, מה שכמעט עלה לה בחייה. גלי איבדה באותו יום את אבא שלה, טל אילון ז"ל, שלחם בגבורה בקיבוץ.

 

שי-לי שינדלר שיתפה לסיום: "הילדים שלי אוהבים גיבורי על. כשהם שאלו אותי הערב לאן אני יוצאת, עניתי שאני הולכת להנחות ערב עם גיבורים אמיתיים".