כותרות אחרונות
Search

יצרנית המטוסים איירבוס מרחיבה את השימוש שלה בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס וקבוצת איירבוס מרחיבות את שיתוף הפעולה לתמיכה בייצור מתווסף (AD)

פלטפורמת 3DEXPERIENCE נמצאת בליבת תוכניות ייצור המטוסים ומשלבת בין תכנון, סימולציה וייצור

דאסו סיסטמס, חברת ה- 3DEXPERIENCE, הכריזה כי אחרי שנתיים של תהליך בחינה מקיף, מרחיבה יצרנית המטוסים קבוצת איירבוס את השימוש שלה בפלטפורמת 3DEXPERIENC של דאסו סיסטמס עבור תוכניות הייצור שלה, כשהיא משלבת בין תכנון, סימולציה וייצור.

קבוצת Airbus תפעיל אפליקציות לתכנון שיתופי וסימולציה כחלק מהפתרון הייעודי לתעשייה "Co-Design to Target", לייצור תעשייתי עבור כלים, אבות טיפוס חלקים לטיסות מבחן וייצור חלקים עבור מטוסים מסחריים בתהליך של ייצור מתווסף – Additive Manufacturing.  ל

ייצור מתווסף (AM), אשר ידוע גם בשם הדפסת תלת ממד (3d Printing) , משמש כחלופה לתהליכי ייצור מסורתיים כגון כרסום, המסה, יציקה וליטוש מדיוק. השימוש בייצור מתווסף, שכבר אומץ על ידי תעשיית החלל והתעופה לצורך תכנון יצירתי ולבניית אבות טיפוס, מתרחב כעת לייצור בהיקף גדול.

באיירבוס מתאפשרת המשכיות דיגיטלית כדי לבצע אופטימיזציה של רעיונות תכנון, עם אימות וירטואלי של כל שלב באמצעות מינוף אפליקציות דאסו סיסטמס, לצד ההובלה ומומחיות ההנדסה בייצור מתווסף שלה עצמה, קבוצת איירבוס יכולה לחקור ולגלות אפשרויות גדולות בייצור ובתכון, כדי לעמוד בדרישות ההנדסה והייצור עבור ייצור מתווסף של כלים וחלקים.

הפתרון הייעודי לתעשייה "Co-Design to Target" ממנף אפליקציות לצורך ייצור מתווסף, כדי להציע גמישות גבוהה בתכנון מוצרים, ייצור ובחינה. הדבר מסייע להפחית בזבוז ועלויות הקשורות בייצור חלקי מטוס מורכבים, ללא וויתורים על חוזק או ביצועים.

"מספר פרויקטים לרוחב פעילות איירבוס מאיצים את השימוש בייצור מתווסף כדי להפיק אבות טיפוס ולצורך ייצור רכיבים קלים יותר ויקרים פחות, אשר עומדים בדרישות של טכנולוגיה, ביצועים, בטיחות ועלויות", אמר רוברט נרדיני, סגן נשיא הנדסת Airframe באיירבוס. "איירבוס היא משתמשת וותיקה של אפליקציות הסימולציה של דאסו סיסטמס כדי להאיץ את הניתוח המבני ובחינה וירטואלית של מטוסים. כעת אנו יכולים להגדיר דרך חדשה לתכנון חלקים וגם ייצורם – באמצעות שימוש בתכנון מבוסס סימולציה שיענה טוב יותר על דרישות השוק".

daso 5

"ייצור מתווסף יוצר הזדמנויות חדשות עבור תחומים שונים כגון ייצור מרחוק או תמיכה ותחזוקה, הפקת אב טיפוס מהיר לבחינת רעיונות חדשים וחוויות, ואולי החשובה ביותר, פיתוח עיצובים שלפני כן לא היה ניתן לייצר", אמר דומיניק פלורק, סגן נשיא מחקר ופיתוח בדאסו סיסטמס. "עם גישה זו, קבוצת איירבוס תהיה מסוגלת לנצל את התמיכה של פלטפורמת 3DEXPERIENCE בתכנון חלקים, בין אם הם מודפסים ב- 3D או מיוצרים בשיטה אחרת, ובכך להאיץ גל של התחדשות בתעשיית החלל והתעופה. עם פלטפורמת 3DEPERIENCE אנו מספקים פתרון מקצה לקצה, עם פרמטרים של הנדסה עבור ייצור מתווסף של חלקים, כולל מדע חומרים, הגדרות פונקציונליות, generative design, אופטימיזציה של הדפסת תלת ממד, ייצור ובחינה".