כותרות אחרונות
Search

דואר ישראל מציין 120 שנים לביה"ח 'שערי צדק' בירושלים בהנפקת בול הוקרה מיוחד.

בול 120 שנה למרכז הרפואי "שערי צדק" שהונפק ב-15.2.22 –  עיצוב הבול: מאיר אשל

 

דואר ישראל מציין 120 שנים לביה"ח 'שערי צדק' בירושלים בהנפקת בול הוקרה מיוחד.

השירות הבולאי בדואר ישראל מציין 120 שנים להקמת המרכז הרפואי 'שערי צדק' בירושלים, בהנפקה של בול חדש. הנפקת הבול, חוגגת 120 שנים של פעילות למוסד הוותיק, ובמיוחד בתקופה זו, מצדיעה למסירות ולעבודה הקשה של צוות המרכז הרפואי שעושה לילות כימים למען בריאות הציבור בימים המאתגרים של מגפתה הקורונה.

בול 120 שנה למרכז הרפואי "שערי צדק" שהונפק ב-15.2.22 –  עיצוב הבול: מאיר אשל

 

עיצוב הבול ומעטפת 'היום הראשון' המסורתית, הם פרי יצירתו של האמן מאיר אשל. הבול מחולק לארבעה חלקים המציגים את בניין בית החולים וצוותי הרפואה, בעבר ובהווה. התמונות בבול משקפות את העובדה שלצד השינוי העיצובי במבנה והשנים שחלפו מאז נוסד בית החולים, השליחות והמסירות של הצוות הרפואי נותרו זהים, עם מקצועיות ראויה להוקרה, לצד חמלה ורגש. ערכו של הבול הוא 8.30 ש"ח, והוא יונפק ויוצע למכירה החל מיום שלישי, ה-15 לפברואר, י״ד באדר א׳ התשפ״ב, במאות סניפי דואר ברחבי הארץ ובאתר דואר ישראל.

 

בול 120 שנה למרכז הרפואי "שערי צדק" שהונפק ב-15.2.22 –  עיצוב הבול: מאיר אשל

 

המרכז הרפואי "שערי צדק" נוסד ברחוב יפו בירושלים בשנת 1902 במטרה לשרת את האוכלוסייה ההולכת וגדלה של עיר הבירה, והיה לבית החולים היהודי הראשון בחלקה המערבי של ירושלים המתפתחת. בשנת 1979 עבר למבנה הנוכחי בשכונת בית וגן, ובשנת 2002 נוספה למרכז הרפואי שלוחה נוספת, "ביקור חולים" הממוקם במרכז העיר. שערי צדק נחשב לאחד מבתי החולים המתקדמים, החדישים והמובילים בישראל, ונותן מענה רפואי נרחב בכל תחומי הרפואה, זאת לצד תכניות מחקר רפואי בעלות שם בין-לאומי.

 

 

מנהל השירות הבולאי בדואר ישראל, אלחנן שפירא: "אנו גאים להנפיק בול לציון 120 שנה להקמת בית החולים "שערי צדק" בירושלים. בית החולים נותן מענה לצורכי האוכלוסייה המגוונת והמיוחדת של העיר ירושלים. היום יותר מתמיד חשוב להוקיר את הצוותים הרפואיים והמוסדות הרפואיים על המאמץ הגדול שהם עושים עבור האוכלוסייה בטיפול במגפת הקורונה".

 

טקס חשיפת הבול התקיים במעמד מנכ"ל בית החולים פרופ' עופר מרין (מימין), מנהל השירות הבולאי אלחנן שפירא – צילום: באדיבות דוברות שערי צדק

מנכ"ל המרכז הרפואי "שערי צדק", פרופ' עופר מרין: "שערי צדק הוקם לפני 120 שנה כדי להעניק טיפול רפואי מצוין לצד טיפול אנושי וחם ואני גאה שאחרי 120 שנה שמרנו על הרוח והערכים של מייסדי בית החולים וכל אדם הבא בשערינו זוכה לרפואה מצוינת ולטיפול אנושי וחם. ב-120 שנותיו הפך שערי צדק למרכז רפואי מוביל, חדשני ומצטיין ואנו ממשיכים כל העת בפיתוחו והרחבתו למען הדורות הבאים של תושבי ירושלים. אני מודה לשירות הבולאי בדואר ישראל, למנהל אלחנן שפירא ולאומן מאיר אשל על הבול המיוחד המשלב את העבר ההווה והעתיד של שערי צדק".

 

השירות הבולאי בדואר ישראל הוא הגוף האחראי על הנפקת בולי דואר, חותמות דואר ומעטפות 'היום הראשון' עבור מדינת ישראל. השירות הבולאי מנפיק בולים כחמש פעמים בשנה, והנושאים נבחרים על ידי ועדה בין משרדית בהמשך להצעות המתקבלות מהציבור, ומאושרים על ידי הממשלה.