כותרות אחרונות
Search

האם מומלץ לשדרג מטבח קבלן?

צילום:freepik

 

האם מומלץ לשדרג מטבח קבלן?

אם רכשתם דירה מקבלן אז אתם בוודאי מתלבטים – להסתפק במטבח הקבלני, לשדרג אותו או לרכוש מטבח חדש. שלוש האפשרויות שלכם הן:

1. לקבל את המטבח של הקבלן כפי שהוא.

2. לוותר על מטבח הקבלן, לקבל זיכוי, ולרכוש מטבח באופן עצמאי.

3. לשדרג את מטבח הקבלן אצל אחת מחברות המטבחים שהקבלן בחר עבורכם.

 

כדי שתוכלו לדעת מה באמת כדאי נסקור את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.

לחיות עם מטבח קבלני:

היתרון הגדול של לקבל את מטבח הקבלן, כפי שהוא, הוא כמובן כלכלי. יהיה לכם מטבח מבלי שתצטרכו להוסיף כסף. גם מאמץ לא דרוש כאן. אז למה בכל זאת מרבית האנשים לא בוחרים להישאר עם המטבח הסטנדרטי? רוב האנשים, כשהם בוחנים לעומק את תוכנית המטבח שקיבלו, מגיעים למסקנה שזה לא מספק עבורם.

 

איך תדעו אם המטבח הסטנדרטי מספק עבורכם?

יש ארבעה מדדים שצריך לבחון במטבח: שטחי עבודה, שטחי אחסון, אסתטיקה, ומרחב אכילה. הדרישה המינימלית ממטבח למבשל בודד היא שמרחב הבישול בין הכיור לכיריים יהיה לפחות 70 ס"מ, בנוסף למשטחי הנחה שמספקים לתפעול של המיקסר, תמי 4 מכונת הקפה הטוסטר ויתר מכשירי החשמל שבשימוש יומיומי. לרב האנשים דרוש הרבה יותר מזה כדי לבשל בנוחות. הדרישה המינימאלית ממטבח לזוג היא שהמטבח יכלול לפחות 6 מגירות בגודל של 75 ס"מ או גדול מזה, לאחסון הכלים ועוד ארון מזווה או ארונות עליונים לאחסון מוצרי מזון. כמובן לרוב המשפחות דרוש הרבה יותר, ובמשפחות שומרות כשרות נדרש כפול מזה. כדי שתוכלו לחיות בשלום עם המטבח החזיתות צריכות להיות מספיק חינניות כדי שלא תסבלו כל פעם שאתם נכנסים לבשל, ושיהיה בו או סמוך אליו דלפק אי או פינת אוכל  עם מקום עבור כל בני הבית, רצוי זה מול זה, כדי לנהל תקשורת נעימה בזמן הארוחות.

 

צילום:freepik

 

היתרון הגדול בשדרוג הוא שאתם "רק משלמים", והקבלן דואג לכל היתר.

חברת המטבחים מעבירה את תכנית האספקות לקבלן והוא מבצע את השינויים הנדרשים בחשמל ובאינסטלציה ומתאם את התקנת המטבח השיש וחיפוי הקיר לפני כניסתכם לדירה, ומבלי שתצטרכו לטרוח. אז למה בכל זאת כל כך הרבה דיירים בוחרים לוותר על השדרוג? הרבה אנשים מרגישים מרומים כשהם מגלים כמה יצטרכו לשלם, גם לקבלן על השינויים וגם לחברת המטבחים, במיוחד כשהתשלום נדרש שנה וחצי, ולפעמים יותר מזה לפני מועד האספקה. (ותמיד קיים חשש להיות תלוי כל כך הרבה זמן בספק שלא ברור אם יצליח לשרוד כלכלית). קראו עוד על שדרוג מטבח קבלן.

 

כמה עולה לשדרג מטבח קבלני?

כדי לגלות את המחיר תצטרכו לשבת לתכנן את המטבח החדש שלכם עם המעצבת שהיא אשת המכירות של חברת המטבחים. (ברב המקרים תלכו לשתיים או שלוש חברות שונות לקבל הצעות מכולן) ממחיר המחירון שיופיע על המסך ינוקה הזיכוי שהבטיחו לכם, ובסופו של דבר אתם תדרשו לשלם סכום של עשרות אלפי שקלים. כיוון שלא נולדתם אתמול, אתם יודעים שאף אחד לא באמת משלם מחיר מחירון, והזיכוי הוא בעצם הנחה, דומה למה שכל לקוח אחר שיגיע לסניף יקבל.