כותרות אחרונות
Search

האמנית ואוצרת האמנות, אווה לנסקה תציג ביריד צבע טרי את עבודותיה יחד עם אמנים נוספים במסגרת גלריית "The L Gallery".

Brigitte bardot –Eva Lanska – צילום: יח"צ

 

 

האמנית ואוצרת האמנות, אווה לנסקה תציג ביריד צבע טרי את עבודותיה יחד עם אמנים נוספים במסגרת גלריית "The L Gallery".

אווה היא האוצרת הראשית של The L Gallery שתפתח בקרוב בתל אביבומטרתה לקדם אמנים ישראלים בארץ ובעולם

צבע טרי, היריד הישראלי לאמנות ולעיצוב, שמתקיים בימים אלוי במרכז הספורט העירוני בתל אביב,  מושך אליו מדי שנה קהל רב של שוחרי אמנות ועיצוב.

 

אווה לנסקה,  האמנית  והאוצרת  הראשית של גלריית  THE L GALLERY   תציג השנה את עבודותיה ביריד צבע טרי  ולצידה יוצגו עבודותיהם של אמנים נוספים מטעם הגלריה:  סם גריפין, רובי בת ארנון ויובל בצלאל.

 

אווה לנסקה אמנית והאוצרת הראשית של THE L GALLERY  (שתפתח בספטמבר הקרוב ברח' אחד העם תל אביב), היא דמות מוערכת  ומוכרת בתחום האמנות, הידועה במומחיותה הכפולה כאמנית וידיאו פורצת דרך וכאספנית אמנות קפדנית.

 

אווה תציג בתערוכה  תמונות המוקדשות למונה ליזה, אנה פרנק, מרילין מונרו ותוצגנה גם תמונות מהסדרה המפורסמת של אווה הנקראת "שוק הפשפשים" עם רקע חינוכי עשיר מצרפת, אווה הפכה לאחד הכוחות המניעים הישראלים המוכרים בסצנת האמנות הלונדונית מאז שעברה מצרפת ללונדון. בשנים האחרונות אווה הפכה לשם דבר בסצנה האמנות הישראלית. שיתופי הפעולה שלה משתרעים על פני בתי מכירות פומביות יוקרתיים כמו,Sotheby's, Christie's -Art-curial  תוך שימת דגש על תפקידה המשפיע.

 

Mona Lisa – Eva Lanska – צילום: יח"צ

 

אווה היא דמות פעילה באירועי אמנות מובילים, כולל ארט באזל מיאמי ויריד Frieze ומציגה את מעורבותה העמוקה במפגשים המרכזיים של עולם האמנות.

 

ומעגלי גלריית הסרפנטין מדגישה את BFAMI חברותה בארגונים מוערכים כגון  מחויבותה ותרומתה לאמנויות.

 

אחת מעבודותיה המפורסמות "אהבה" אשר הוצגו ב   Venice Biennaleנמכרה בהצלחה בלונדון לטובת תרומה לארגון ההצלה הישראלי.

 

פרסומים במגזינים מובילים בעולם כגון : Forbes USA, Vanity fair, Variety magazine, Tatler UK ועוד, ציינו את ההשפעה של אווה, והציגו אותה בזכות הגישה החדשנית שלה וטעמה הייחודי באיסוף אמנות.

 

האירועים והתערוכות של אווה לנסקה מושכים את תשומת הלב של האליטה של תעשיית האומנות, כולל אספני אמנות ידועים ודמויות משפיעות כמו ג'יי ג'ופלינג, ז'אן-דיוויד מאלט, דירק גויר, הנסיכה קרוליין מוראט, לורנצו קווין, אוטה הנרייט אוהובן, הלן מולינארי והיקארי יוקויאמה.

 

השפעתה חורגת מעבר לאוצרות ולאיסוף, שכן היא תורמת באופן פעיל לדיאלוג ולפיתוח בתוך קהילת האמנות. הגישה החדשנית של אווה לנסקה לווידאו ארט והעין החדה שלה ליצירות אמנות יוצאות דופן הפכו אותה לדמות מוערכת, המעצבת ומעניקה השראה ללא הרף לנוף האמנותי.

 

 

Marilyn Monroe Eva Lanska 1 – צילום: יח"צ

 

לצידה יציגו כאמור אמנים נוספים מטעם  The L Gallery.

סם גריפין:

אמן העוסק בציור שמן על נייר ובד.

סם  בן ה34 עלה לארץ מאנגליה בגיל 20, לאחר שחי שנתיים בקפריסין ולמד שם אמנות. הוא עבד בקיבוץ והתגייס לצה"ל (ואף שירת במילואים בעזה בחרבות ברזל, ונמצא בימים אלו במילואים באיו"ש).

לאחרונה הוצגו עבודותיו בביאנלה בירושלים, והוא משתתף בימים אלו גם תערוכה קבוצתית של משרתי מילואים.

העבודות שיציג בתערוכה הן חלק מתוך סדרת ציורים שעוסקת בנושא של טבילה במקווה, כהכנה לתפילה, טקס יום יומי שהאמן עצמו משתתף בו כחלק ממנהג החסידים, לטבול במקווה כל יום לפני התפילה.
בדימויים שיוצגו בתערוכה מוצגות פיגורות של גברים במקלחות לפני ואחרי הטבילה עצמה. גריפין שאב השראה ממסורת ציורית עשירה של מתרחצים, נושא החוזר על עצמו בהיסטוריה של האמנות. 
במשך שלוש שנים, גריפין חקר את השורשים היהודיים שלו במזרח אירופה, והמסע של משפחתו מרוסיה ללונדון. החוסר באינפורמציה  תמונות  ומידע אודות  משפחתו, הביאו אותו ליצור לעצמו עולם דרך הציור.

בחיפוש אחר סבא רבה שלו, הוא צייר דיוקנאות של יהודים במזרח אירופה ובלונדון, בתקווה למצוא חוט מקשר אליו. במהלך החיפוש הזה, גריפין גילה שהוא בעצם מחפש דמות פנימית, ה"חכם הזקן" שמופיע בתיאוריות פסיכולוגיות של קארל יונג.
"הציור – "הרוח של הנבואה"  שיוצג בצבע טרי, שואב השראה מציורים תנ"כיים בתקופת הבארוק. עבור גריפין, התיאורים של סיפורי תנ"ך בהיסטוריה של אמנות הם מילוליים מדי, והנושא דורש הפשטה, משום שהחיבור בין האדם והבורא זה חיבור מיסטי, שאי אפשר לתאר אותו באופן ממשי.

 

רובי בת ארנון

 ילידת תל אביב(1977). כאשר הוריה עברו להולנד בהיותה בת 9 עברה רובי מהפך תרבותי כתוצאה מחשיפה אדירה לתרבות ההולנדית, במיוחד הקלסית של תור הזהב במאות ה-16-17. בגיל 20 שבה לארץ ולמדה אמנות במכון אבני.

העבודות של בת ארנון משקפות את הדיכוטומיה האישית שלה המושפעת עמוקות משתי התרבויות הישראלית וההולנדית השונות כ"כ זו מזו. בת ארנון מרגישה צורך עמוק לתת ביטוי למצבם העדין של הנשים בתקופה העכשווית, האישה המודרנית שמשוחררת מכבלי העבר תודות לתנועת הפמיניזם ושלוחותיה הקיצוניות בנות זמננו פגיעה כיום יותר מבעבר לדעתה. "אני חשה שהאישה היא אסירה בשרשרת ארוכה של דרישות החברה העכשווית". העבודות של בת ארנון הן ריאליזם רב שכבתי המקפל בתוכו טיפול אקספרסיוניסטי. את האווירה והטכניקה הקלסית ההולנדית של תקופת הזהב בציור ההולנדי, רכשה בזמן מגוריה בהולנד ולמדה את הטכניקה מציירים עכשוויים מקומיים הולנדים המשמרים בקנאות את הטכניקה עתיקת הימים, כולל טכניקת ערבוב הצבעים. כיום חיה בת ארנון על הקו בין הסטודיו שלה בתל אביב לזה שבפריז. את עבודותיה אפשר למצוא בין היתר באוספי האמנות של סטף ורטהיימר, רני רהב, משפחת אקירוב  וכן אצל אספנים בחו"ל.

רובי תציג במסגרת צבע טרי 3 עבודות בהן היא מנסה להעלות שאלות של זהות, מגדר והבנייה חברתית, העוסקות כולן במעמד האישה המודרנית בת המאה ה-21.

בהתבוננות ראשונה העבודות משרות אסתטיקה והרמוניה, אולם במבט שני ניתן להבחין מקרוב במספר שיבושים בדימוי (פרופורציות הגוף, הבעות הפנים ועוד) אשר מייצרות אי נוחות ותעתוע. בת ארנון מציגה נשים דומיננטיות, אך כאלה שאינן מושלמות בכוונה ומדגמנות אידאליזציית יופי שהתעוותה. 

בת ארנון מייצגת את הנשים באופן היברידי, הכלאה של מספר ישויות המשתלבות יחדיו.

מוטיב ההכלאה מתבטא בייצוגים ריאליסטיים של דמויות נשיות הלבושות לרוב בתלבושות הולנדיות מסורתיות של המאה ה-17. לצד שילובם של אובייקטים דוממים ויצורים חיים, תוך מיזוגם בתפאורה של נוף. השולי הופך למרכזי והקדוש והטהור הופכים למופקר ולטמא ובעקבות זאת, נוצרות עבודות אבסורדיות ופרדוקסליות המתארות מציאות אקלקטית הטרוגנית ולא מסודרת.

בטכניקה עמלנית של שמן על בד, מונצחות הגבירות בציורי דיוקן. רוב הנשים אינן מישירות מבט ואם כן, מבטן מוסתר על ידי מסיכה מעיקה.

 

יובל בצלאל

יובל בצלאל, יליד 1996 בקיבוץ החותרים, הוא אמן המתגורר כיום בפריז. הוא למד בבית הספר לאמנות "בסיס" בהרצליה בין השנים 2018 ל-2020 ושיפר את כישוריו בבית הספר לציור פיגורטיבי "התחנה" בתל אביב במסגרת כיתת האמן של האמן דוד ניפו בין השנים 2020-2021. מסעו האמנותי של בצלאל כולל תערוכות בולטות, כולל תערוכת יחיד בשם "מספר לא מודע" באוצרות נמרוד וינר בשנת 2021 במרחב עצמאי בתל אביב. עבודותיו הוצגו גם בתערוכות קבוצתיות כמו "מה זה מים?" באוצרות נעמה ארד ו"סערה בכוס תה" באוצרות נעמה ארד והילה כהן שניידרמן בשנת 2021, שתיהן התקיימו במרחבים עצמאיים בתל אביב, ובתערוכת היחיד "חלון בחלום" באוצרות רועי כרמלי בחלל בולב, תל אביב, בשנת 2022.

בצבע טרי יציג יובל תמונה "Untitled"  – יצירת שמן על בד מרהיבה בגודל 50×100 ס"מ. יצירת האמנות הסוריאליסטית הזו מעבירה את הצופים לממלכה חלומית שבה שתי דמויות רפאים משייטות במכונית, מעשנות סיגריות בנינוחות. הניגוד בין היצורים לבין הרקע הטבעי השקט, כמעט תיאטרלי, מוסיף נופך של מסתורין לקומפוזיציה. בצלאל משלב בכישרון ריאליזם וסוריאליזם, מזמין את הצופים להרהר בהצטלבות של העל-טבעי והיומיומי בסצנה מעוררת המחשבה והאניגמטית הזו.