כותרות אחרונות
Search

"ההיי-טק העירוני": הושק מרכז החדשנות של השלטון המקומי – המרכז יציע טכנולוגיות מוניציפליות מתקדמות.

 

 "MIC" – "municipal innovation center"

ההיי-טק העירוני: מרכז החדשנות של השלטון המקומי הושק – יציע טכנולוגיות מוניציפליות מתקדמות.

ראש עיריית מודיעין-מכבים רעות, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "המרכז החדש יסייע לרשויות לאמץ טכנולוגיות חדשניות, ישפר את היעילות התפעולית שלהן ואף ישפר את שקיפותן מול הציבור."

 

נראה שאין דרך מרגשת יותר מלפתוח את העשור החדש מאשר בהשקת מרכז שתכליתו – חדשנות טכנולוגית בסביבה העירונית. במעמד ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, חנכה חברת משכ"ל של מרכז השלטון המקומי את מרכז החדשנות הטכנולוגי שלה שתכליתו: אימוץ פיתוחי היי-טק ברשויות המקומיות. ביבס המכהן כראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, גזר את הסרט יחד עם מנכ"ל משכ"ל, אביקם בלר משנה למנכ"ל, אלי לוי ומנהלת תחום חדשנות, שירי סיון.

 

בעידן המתקדם שבו אנו חיים, מוצף הציבור בטכנולוגיות מתקדמות, שצצות חדשות לבקרים. רובן מקלות על החיים במגוון רחב של תחומים. המרכז החדש מייצר לעיריות ולרשויות הזדמנות להתקדם ולהתפתח בתחומי הטכנולוגיה החדישים ביותר.

 

מדובר במרכז היחידי בישראל המתמקצע בחדשנות בעולם המוניציפלי. המרכז הנקרא MIC municipal innovation center הוקם על ידי החברה למשק וכלכלה עבור הרשויות המקומיות, במטרה להאיץ את החיבור של הרשויות המקומיות והערים השונות בישראל לפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ביותר בעולם. זאת  באמצעות הענקת מגוון כלים המותאמים לצרכים האישיים של כל רשות וכדי לשפר את השירותים לכל תושב.

 

ראש עיריית מודעין-מכבים-רעות, ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס אמר במעמד השקת המרכז: "מטרת השלטון המקומי היא להביא להתייעלות, שיוויון ושקיפות. המרכז יעזור בקידום טכנולוגיות והנגשת אפליקציות חכמות לערים ובכך יקדם את מטרותינו. בין היעדים שלנו בשלטון המקומי, לחבר את הפריפריה אל החדשנות ואין לי ספק שהמרכז החדש יסייע לנו לעשות זאת."

 

ביבס הוסיף וציין: "עלינו לספק לרשויות המקומיות את צורכיהן, בעוד שעל הממשלה להעמיד את התקציבים הדרושים לשם כך. הרעיון שלנו הוא קידום הרשויות כך שהן תגענה ליעילות והשקיפות המיטבית. המרכז יסייע בניהול ערים חכמות בתחומי החינוך, התרבות ואחרים. מטרתנו היא להעמיד לאותן רשויות את המשאבים כדי  שיאמצו טכנולוגיות וסטארט-אפים חדשים."

 

המרכז יציע את המידע הכי נגיש ועדכני לכל הגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות בארץ, בכדי לאפשר את הפיכתן לערים חכמות בישראל. בין התחומים שיקודמו במרכז יהיו מתן שירותים ממשלתיים המתבטאים בניהול התראות ומצבי חירום, מערכות סייבר, מערכות תקשורת מתקדמות.

 

עוד יקודם במרכז נושא התחבורה החכמה, כדוגמת מערכות רמזורים חדשניות, ניהול התעבורה העירונית, עמדות טעינת לרכבים חשמליים, שימוש בחיישני תנועה, פתרונות חניה מתקדמים ועוד. המרכז גם יקדם את נושאי שיפור הסביבה ע"י הנגשת טכנולוגיות של מעקב על צריכת מים, הטמעה של מערכות להתרעה בפני רעידות אדמה, ושאר תשתיות חכמות.