כותרות אחרונות
Search

החלפת מצבר בבית הלקוח

צילום: https://pixabay.com/

 

החלפת מצבר בבית הלקוח

 

כמעט כל מי שבבעלותו רכב חווה במהלך השנים את חווית המצבר שהתרוקן. חוויה מתסכלת, מלחיצה ותמיד מתרחשת בזמן הכי לא נוח, בדרך לפגישה חשובה או בדרך לעבודה. מה זה אותו מצבר שמתסכל אותנו כל כך כשהוא נגמר? המצבר הוא סוללה שמספקת את האנרגיה החשמלית לרכב, בלי חשמל הרכב לא יתניע, לא תוכלו להפעיל מזגן, רדיו או חלונות חשמליים.

 

איך מתמודדים עם המצבר שהתרוקן

כשהרכב לא מתניע זה לאו דווקא בגלל מצבר מת אולם רוב הסיכויים שזאת הסיבה. ייתכן שהמצבר פשוט התרוקן, השארתם אורות או רדיו דולקים כל הלילה. במקרה כזה צריך להתניע את הרכב בעזרת כבלי התנעה ולנסוע נסיעה מהירה, עדיף מחוץ לעיר, כדי למלא את המצבר.

 

אם אכן המצבר 'מת' כל מה שאתם צריכים זה לפנות לשירות החלפת מצבר בבית הלקוח, שירות שמגיע לכל מקום בו נתקע הרכב איש השירות מגיע תוך זמן קצר עם כמה מצברים, המתאימים לרכב שלכם. לאחר שבוחרים את המצבר על פי שיקולים שונים, איש השירות מפרק את המצבר הישן, מרכיב את החדש ואתם יכולים להמשיך בדרככם.

 

צילום: https://pixabay.com/

 

השיקולים בבחירת מצבר

קיימים בשוק לא מעט סוגי מצברים הנבדלים בארץ יצורם, במחירם, במידותיהם, בנתונים הטכניים שלהם ובתקופת האחריות שהם מספקים.

 

ארץ ייצור – מצברים המיוצרים בארץ כמו שנפ וולטה נחשבים לטובים ויחסית זולים. מותגים כמו בוש וורטה מיוצרים בחו"ל, הם מצברים מעולים אך יקרים. מצברים המיוצרים בסין או בתורכיה זולים יחסית אך אינם איכותיים.

 

מידות ונתונים טכניים – לכל רכב מתאים מצבר במידות שונות ונתונים טכניים שונים, חשוב לעיין בספר הרכב בפרק חשמל ולבדוק זאת.                 

 

תקופת האחריות – רוב החברות נותנות אחריות של 20-12 חודשים, מעטות נותנות 24 חודשים אך המצברים שלהם יקרים יותר.

 

גורם נוסף שכדאי להביא בחשבון הוא התאמת המצבר לתנאי מזג האוויר בארץ. איש השירות של החלפת מצבר בבית הלקוח נותן את שירות במקצועיות רבה, הוא מכיר ומבין את כל הקריטריונים של המצבר לרכבכם כך שבהחלט אתם יכולים לסמוך על דעתו ועל המלצתו.

 

שמירה על המצבר

אורך חיי מצבר לרכב הוא בין 5-3 שנים, כדי שנוכל ליהנות מהמצבר לכל אורך שנותיו, ישנן כמה פעולות שכדאי לעשות.

 

רססו מידי פעם ספררי למניעת קורוזיה על חיבורי המצבר, נהגו לבצע מידי פעם נסיעות מחוץ לעיר כדי למלא את המצבר. נסיעות בתוך העיר הן איטיות ולא מספיקות למילוי המצבר, אם הרכב לא בשימוש לתקופה ארוכה, מכל סיבה שהיא, הקפידו להתניע את הרכב אחת לשבוע שבועיים כדי למלא את המצבר, פרקו את המצבר ואחסנו אותו במקום קריר ומוצל, או נתקו את הכבלים המחברים את המצבר למנוע ורססו בספריי למניעת קורוזיה.

 

המאמר נכתב באדיבות איה מצברים – https://aya-matzberim.co.il/