כותרות אחרונות
Search

הכנס השנתי המרכזי בישראל לתקשוב בשלטון המקומי- SMART CITY 2019 יתקיים ב 3/1/19 בראשל"צ

SMART CITY 2019 !

 הכנס השנתי המרכזי בישראל לתקשוב בשלטון המקומי- SMART CITY 2019 יתקיים ב 3/1/19 בראשל"צ.

בכנס ייקחו חלק ראשי ערים, מנהלים בכירים ברשויות, מנהלי טכנולוגיות, מנהלי אגפים וחברות סטארט אפ הפועלות בזירת הפתרונות לערים חכמות.

ערים חכמות הן אחד הנושאים המרכזיים שבהם עוסקים ראשי ערים ומנהלים בכירים בשלטון המקומי. כמו ברחבי העולם גם בישראל, נושא הערים החכמות מתרחב כמעט לכל תחומי החיים, וכיום כבר לא מדברים רק על אפליקציות עירוניות וממשקים דיגיטליים לקשר עם התושב. בכנס הגדול שערכה קבוצת "אנשים ומחשבים" בנובמבר 18, היה הנושא המרכזי CITIES TO LIVE IN. השאלה המרכזית בה דן הכנס, הייתה כיצד מסייעות מערכות חכמות למקבלי ההחלטות ולראשי רשויות להשתמש בטכנולוגיה כדי לספק לתושבים שירות טוב יותר, סביבה נקיה וירוקה, תחבורה נגישה ומערכת חינוך המבוססת על כלים דיגיטליים מתקדמים. הכנס שיערך בתחילת ינואר בשיתוף עם פורום המנמ"רים (מנהלי מערכות מידע) ברשויות המקומיות, יתמקד בכמה נושאים חדשניים: טרנספורמציה דיגיטלית במערכות תקשוב עירוניות, חיבור בין הפיסי לדיגיטלי לתועלת התושבים, איכות הסביבה, קיימות, אנרגיה סולארית, גגות חכמים ועוד. נושא מרכזי נוסף יהיה הפערים הקיימים בין מרכז ופריפריה ביישום מודלים של ערים חכמות, עליו ירחיב חבר הכנסת והשר לשעבר אופיר פינס-פז, המשמש ראש המכון לשלטון מקומי באוני' ת"א. יהודה קונפורטס עורך ראשי "אנשים ומחשבים", ינחה פאנל מנהלים בכירים ברשויות מקומיות. ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית ת"א-יפו ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, תרצה בנושא ערים חכמות- הדור הבא. עוד ישתתפו, אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, ושלמה דולברג, מנכ"ל השלטון המקומי. 

 

חבר הכנסת והשר לשעבר אופיר פינס-פז, ראש המכון לשלטון מקומי באוני' ת"א – צילום: יח"צ

 

אורי בן ארי, יועץ מומחה לערים חכמות, ירצה על מדדי העיר החכמה ויספר על הצלחת תכניות האב לערים חכמות שהוביל לאחרונה. "הטכנולוגיה הינה הגורם המאפשר לעיר להיות חכמה יותר, כאשר בכל תחום ניתן להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את ההתייעלות ולחסוך במשאבים, כמו גם לשפר את השירות לאזרח ואת איכות חייו בעיר. עם זאת, חשוב להבין שהטכנולוגיה הינה ה"מאפשרת" ואינה המטרה של תכנית האב", הוא מסביר.

 

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט – צילום: יח"צ

 

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט, ירצה בכנס על  IOT וערים חכמות. לדבריו, "בצד המשאבים הממשלתיים הרבים שמוקצים לקידום הנושא, מספר ערים בארץ כבר נכנסו לפרויקטים מקיפים: מעבר מאוסף איים של מערכות טכנולוגיות לתהליך שמתחיל בתכנון האסטרטגי ומסתיים ביישום העיר החכמה הלכה למעשה. לאחרונה נצפית מגמה חדשה בתחום הערים החכמות, ראשי הערים הבינו שהתושבים הינם כוח משמעותי בעיר ורתימתם הינה חיונית להצלחת הפרויקט. ערים החלו לשתף ולרתום את התושבים על מנת להגיע ליעדים שהגדירו. אני צופה ששנת 2019 צפויה להיות שנת הפריחה בעולם של ערים חכמות הן בארץ והן בעולם". עוד ירצה בכנס גלעד רבינוביץ'- בעלים ומנכ"ל של ITStrategy,  הטוען כי "רשות מקומית הינה ארגון מורכב הנותן שירות ובכך אינה שונה מחברה עסקית. כשם שבמגזר העסקי הדגש עבר לשימוש יעיל ונכון במידע במטרה לשדרג את רמת השירות שלה, כך גם ברשות מקומית, השימוש המושכל במידע הנצבר הינו המפתח לעבודה יעילה ולשירות איכותי והבסיס ליצירת תשתית ל "עיר חכמה".

 

אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי – צילום: יח"צ

 

 

https://smart-city-2019.events.co.il/home

08:00-14:00 מתחם אירועים לאגו רחוב המאה ועשרים 6 ראשל"צ