כותרות אחרונות
Search

המרקחה השישית של שנקר יוצאת לדרך – הנדסה, עיצוב ואמנות נפגשים בהאקתון של שנקר

"מרקחה" מקומית 2018 – מייקרים לשם שינוי

 הנדסה, עיצוב ואמנות נפגשים בשנקר בהאקתון הנרחב ביותר שנערך אי פעם בישראל

ה"מרקחה" השישית של שנקר יוצאת לדרך עם 1200 סטודנטים ב-45 סדנאות אשר כולם יפעלו במטרה לייצר וליצור מיזמים מקוריים במגוון תחומים ובראשם עשייה אורבנית.

 

את הפרויקט, אשר נוצר ביוזמת נשיאת שנקר, פרופ’ יולי תמיר ודיקאני הפקולטות להנדסה, עיצוב ואמנות, תובלנה השנה גלית גאון, אוצרת, מרצה וראש התכנית לאוצרות במחלקה ללימודי חוץ וד"ר גבריאלה דורפמן-פורמן מהמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה. איתן פועל צוות מגוון הכולל נציגים מהסגל אקדמי, אגודת הסטודנטיות והסטודנטים, המזכירות האקדמית ו- Dots מועדון היזמות הסטודנטיאלי.

 

איך קשור תכנון עירוני ליזמות ולמה קראפט הוא ההמצאה הטכנולוגית החדשה? הפקולטות לעיצוב, אמנות והנדסה בשנקר חוברות יחד לשבוע מרקחה אשר מתקיים זו השנה השישית ברציפות. במסגרת הפרויקט שהינו ההאקתון רחב ההיקף והגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל, יתקיימו השנה כ-45 סדנאות רב-תחומיות מרתקות, בהשתתפות למעלה מ-1200 סטודנטים משנים ב' וג' מכל המחלקות במכללה.

מרקחה לשם שינוי שמה במרכז את העבודה השיתופית שבין תחומי הלימוד השנקריים – בין עיצוב להנדסה, בין יזמות לקראפט, בין אמנות לתעשייה – במטרה לזרוע תחילתם של שיתופי פעולה מקצועיים-חברתיים למען ישראל טובה יותר. השנה ממשיך המהלך ליצירת חיבור משמעותי בין המחלקות השונות לעיצוב, הנדסה ואמנות בשנקר בשביל לממש את המהות של שנקר, כאקדמיה רב-תחומית המשלבת בין דיסציפלינות שונות ומתבוננת אל עתיד התעשייה הישראלית.

 

השנה יתקיימו במסגרת המרקחה שיתופי פעולה ייחודיים בין שנקר לבין 14 גופים חיצוניים בולטים בעלי אופי חברתי ועסקי אשר נרתמו לנושא וביניהם: Microsoft, עמותת לצאת מן הקופסא, הסטארט-אפ ,BOTS101 מרכז לבריאות הנפש נס ציונה, Sisense, ע.ת.א, המשקם ועוד. חברות אלה יאפשרו לסטודנטים להתנסות באתגרים שונים בחיים האמתיים מחוץ לקמפוס ולהבין כיצד רעיונות נהפכים למוצרים התורמים למגזר העסקי ולחברה הישראלית.

 

פרופ׳ יעל מוריה, דיקנית הפקולטה לעיצוב ציינה כי "בשנקר, אנו מאמינים בשיתוף רב-תחומי מתוך הבנה כי בעולם הקיים והעתידי, שיתוף פעולה הוא הדרך היחידה לפתח פעילות רחבה המובילה לתוצר משמעותי, איכותי ומיטבי. עם זאת, על מנת לשתף פעולה, הסטודנט צריך ראשית להיות מומחה בתחומו בכדי שיוכל לתרום לתהליך המשותף. בשנה א' עברו הסטודנטים להנדסה את הצעד הראשון בקורס "מחשבה עיצובית", בשנה השנייה עברו כל הסטודנטים לעיצוב והנדסה את "המרקחה". שנה ג׳ היא שנה בה הסטודנטים החלו כבר להתמקצע ולהכיר את המהות המקצועית של תחומם, ולכן זהו גם הזמן המתאים להבין ולהתנסות בממשקים של הדיסציפלינה מתוכה הם באים ולשתף פעולה עם דיסציפלינות אחרות. רגע לפני שהמחשבה תתאבן והגבולות המופשטים יהפכו לחומות”

הסטודנטים יתבקשו לבחור בקטגוריות השונות בהן היו רוצים להתמחות ואז יחולקו לקבוצות המורכבות מסטודנטים מכל הפקולטות בערבוביה. בין הקטגוריות בהן יתמחו הסטודנטים בהנחיית מורים ומנחים הן:

 

IMAGINEERING – סדנאות בקטגוריה זו מזמינות להשתמש בכלים טכנולוגיים ועיצוביים ליצירת מציאות חדשה, עיצוב עולם דיגיטלי וחציית גבולות הדמיון. במהלך הסדנא יוזמנו הסטודנטים לחדד, לדייק ולפתח כלים אותם הם רוכשים בזמן הלימודים לצד פיתוח כלים חדשים שיאתגרו חברות סטארט אפ, מעבדות האצה ושותפי דרך מרתקים.

SOCIAL MAKING – סדנאות בקטגוריה זו, מזמינות את הסטודנטים למסע של מחויבות אנושית יוצאת דופן – הזדמנות להביט בעיניים של מי שצריך אותנו יותר מכל. הזדמנות לרתום את הידע , הניהולי, התכנוני, העיצובי, האמנותי, ההנדסי  – לטובת מטרות גדולות, חברות במצוקה, ילדים שרחוקים מהבית, קהילות שמחכות לניצוץ של יצירתיות כדי להפיח באפרוריות היום, התלהבות ותקווה.

 

URBAN MAKING – הסדנאות בקטגוריה זו מיועדות לעכברי העיר, שמכירים כל פינה ויודעים איך היו רוצים שהיא תראה בעתיד. העיר על רכיביה המרתקים, מורכבויותיה הצבעוניות, הפסיפס האנושי המגוון ביותר – משמשים יחד שדה מרתק לתהליכי לימוד, מחקר, חשיבה מחודשת ויצירה משותפת. זו ההזדמנות של הסטודנטים לפעול יחד למען מקום טוב יותר. יצירה משותפת מתוך מחשבה על אנשים, על אהבות, על רצונות, אתגרים ותקוות שמלווים כל פרויקט ופרויקט.

 

CRAFT – סדנאות בקטגוריה זו עוסקות בלימוד, פיתוח שכלול ויצירה במרחב החומרי, התלת-ממדי תוך מתן מקום לביטוי אישי. בסדנאות אלה תערך הכרות עם חומרים חדשים, טכניקות שונות, התנסויות במלאכות בהקשרים תרבותיים ומקומיים ודרכים חדשות להעשיר את העולם היצירתי.

 

TECH&DESIGN – סדנאות בקטגוריה זו מנגישות את עולם האינטראקציה תוך שימוש בכלים הנדסיים ועיצוביים. כבני דור שחי ברשת, פועל בה, יוזם במסגרתה ומבין את כוחה העצום לצד הסכנות הטמונות בה, תהיה זו האפשרות של הסטודנטים לתת ביטוי לדמיון ויד חופשית ליצירתיות ולעיצוב בעזרת יישומים טכנולוגיים.

 

THE ENTREPRENEURS – סדנאות בקטגוריה זו נוגעות לעולם היזמות, החדשנות והביטוי בעולם בו אנו יוצרים תכנים ואת עצמנו כל יום מחדש. ההזדמנות להמציא את עצמנו מחדש, את האתגרים, המטרות, להתוות את הדרך בה אנו רוצים ובוחרים לפעול, במקום ללכת בתלם המוכר. בסדנאות יעסקו הסטודנטים בפיתוח יוזמה, את כושר הביטוי בכתב ובעל פה מול קהל, ישפרו את הגמישות המחשבתית וילמדו לנוע בקלות בין רעיונות, תכניות, פרוגרמות ויזמות ניהולית.

 

שבוע מרקחה יתקיים ברחבי שנקר :

אנה פרנק 12,

ידע-עם 8,

ז'בוטינסקי 8, רמת גן

בתאריכים 25-27 בפברואר, בין השעות 09:00 ועד 17:00.