כותרות אחרונות
Search

הסתיים כנס Fintech junction Tel Aviv 2018

כנס Fintech junction Tel Aviv 2018

מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית  Pepper , בכנס FinTech Junction 2018  שנערך ב"הילטון" ת"א: "בנקים צריכים לשנות את הדרך שבה הם עובדים – ולעבור יותר לדיגיטל"

"עולם הבנקאות צריך להשתנות לחלוטין, ולעבור יותר ויותר מהבנקאות המסורתית לדיגיטל. על הבנקים לספק ללקוחות חוויה מתקדמת ושקופה, עם הצעת ערך שקופה ומותאמת אישית", כך אמרה מיכל  קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper  הבנק הדיגיטלי מבית בנק לאומי.  היא ציינה כי "זו הייתה עילת הקמתנו ואנחנו מספקים בנקאות רק באמצעות הטלפון הנייד, ללא צורך בהגעה לסניף הבנק".

 

מיכל קיסוס הרצוג דיברה בפתח כנס Fintech junction Tel Aviv 2018 שנערך זו השנה השנייה ברציפות במלון הילטון בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות יותר מ-1,500 מומחי פיננסים, מנכ"לים ומנהלים בכירים, בנקאים, משקיעים, אנשי מחקר ופיתוח ויזמים בתעשיית ההיי-טק הפיננסית מהארץ ומהעולם.  לדברי קיסוס הרצוג, Pepper"  הוא בנק שנועד לספק שירותים בטלפון הנייד. אני מודה שקשה לעמוד במדויק על ההבדל בינו ובין האפליקציות של הבנקים המסורתיים. לעומת זאת, אם תשאלו את המשתמשים, הם יאמרו שמדובר בהבדל דרמטי. יש לנו מרכיבים ייחודיים, בעלי הצעת ערך, שעונים לצורך לספק אותם באופן המותאם אישית. מודל התפעול הרזה שלנו מביא לכך שאנחנו מסיטים את התקציבים שלא הופנו לתפעול היקר והמורכב – ומשקיעים אותם בפיתוח ובהשקה של מוצרים בעלי ערך", זאת, תוך שימת דגש על חוויית המשתמש, עם תמיכה אנושית, וטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המספקת הקשרים, עדכונים סביב השעון, התראות על חריגים וחריגות, מאמרים ועוד. בדרך זו אנחנו מספקים מסע לקוחות חדש", היא ציינה.

 

מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper, משוחחת עם בן פלד, יזם ומנכ"ל הכנס – צילום: תומר פולטין

 

"לא משווים עצמנו לבנקים אלא לסטארט-אפים"

קיסוס הרצוג דיברה גם על עולם הסטארט-אפים וציינה כי אף ש Pepper שייך לחברה גדולה – כאמור, בנק לאומי "המשרדים שלנו נראים כמו כאלה של סטארט-אפ. אנחנו במצב ייחודי, של סטארט-אפ שפועל מתוך תאגיד". ככלל, לדבריה, "אנחנו חייבים להיות מהירים, זהו שם המשחק. סטארט-אפים שלא מנפיקים במהירות את המוצר שלהם לשוק – דינם מוות. מחקרים מצביעים ש-88% מהם נכשלים כיוון שלא הצליחו ליצור התאמה של המוצר שלהם לצרכי השוק. יודעים שיש התאמה כזאת כשרואים שיש דרישה מטורפת למוצר, כשיש אווירה של בית משוגעים, במובנו החיובי. אז, האתגר הבא הוא לצמוח כמו משוגע". לדבריה, "אנחנו שונים מבנקים ולא רוצים להשוות את עצמנו אליהם – אלא לסטארט-אפים". "לשם כך, חשובה המדידה וחשוב מה מודדים. יש חברות שמודדות את משך ההופעה של האפליקציה, או את נפילתה. עבורי, מה שחשוב למדוד הוא את אותם היבטים שיביאו להעמקת ולהידוק הקשר עם הלקוחות. עם כל הכבוד לפלטפורמה, היא לא באמת משנה. מה שחשוב זה ערכי הליבה".

 

בן פלד, יזם ומנכ"ל כנס FinTech Junction 2018 – צילום: תומר פולטין

 

בן פלד מנכ"ל הכנס: "עולם הפינטק יעזור לנו לנהל את הכסף שלנו בצורה חכמה יותר"

בן פלד, יזם ומנכ"ל הכנס, אמר בפתחו כי "מהפכת הפינטק רק הולכת להמשיך ולצמוח בכל התחומים: בתשלומים, בהלוואות ובבנקאות המובייל שאנחנו מכירים, כמו גם בתחומים החדשים של הבלוקצ'יין והמטבעות הווירטואליים והקריפטוגרפיים. זאת, לצד עוד כמה תחומים נוספים". לדבריו, "עולם חדש זה הולך להשפיע על החיים שלנו, והוא יעזור לנו לנהל את הכסף שלנו בצורה חכמה יותר". "ישראל היא אומת הסטארט-אפ, מקור של חדשנות, עם קהילה ענקית ומאוד מצליחה, משגשגת ואוהבת את התחום הזה. לכן, כישראלים, יהיה לנו יתרון: אנחנו נהיה הראשונים בעולם שנוכל לנהל את הכסף שלנו בצורה חכמה יותר", הוסיף. פלד ציין ש"הכנס שופע התלהבות של קהילת הטכנולוגיה בישראל. מתוך כלל המשתתפים בו, 20% הם מחו"ל – הם באים לחפש, להשקיע וגם לשתף פעולה עם סטארט-אפים ישראליים, ואפילו ללמוד מהחברות הגדולות ומהבנקים איך עושים חדשנות פנים ארגונית".

 

בתמונות המצ"ב :

  • בן פלד, יזם ומנכ"ל כנס FinTech Junction 2018.
  • מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper, משוחחת עם בן פלד, יזם ומנכ"ל הכנס.

קרדיט תמונות : תומר פולטין