צילום חינמי: אוסמה ברגאווי
https://www.pexels.com/photo/black-and-grey-sony-reel-tape-player
הצעת חוק – חובת הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן של ח"כ לימור מגן תלם, עברה בוועדת שרים לענייני חקיקה.
הצעת החוק של יו"ר ועדת המשנה להגנת הצרכן, ח"כ לימור מגן תלם, ישראל ביתנו, אושרה היום (א) בועדת שרים לענייני חקיקה.
הצעת החוק תחייב הקלטה של כל עסקה טלפונית ותאפשר לצרכן גישה להקלטה שנעשתה מולו בעת ביצוע עסקה.
מטרת הצעת החוק להגביר את השקיפות מול הצרכן, לחזק את הצרכן מול העוסק ולאפשר לו לעמוד על זכויותיו.
הצעת החוק תחייב את העוסקים שמבצעים עסקאות באופן טלפוני, לשמור הקלטה ולמסור לצרכן בעת הצורך תוך 10 ימי עסקים.
בנוסף, נקבע כי אם עוסק לא נתן לצרכן גישה להקלטה כפי הנכתב בחוק, יוטלו עליו קנסות בסכום של בין 12,500 – 22,500 שקלים.
ח"כ לימור מגן תלם, ישראל ביתנו: "כיו"ר ועדת המשנה להגנת הצרכן, נוכחתי כי אצל הרשות להגנת הצרכן הצטברו תלונות רבות בגין חוסר הלימה בין מה שהובטח לצרכנים לבין מה שקיבלו בפועל".
ח"כ מגן תלם הוסיפה: "כיום הצרכן נותר חסר אונים מול מערכות שמסרבות לספק מידע בסיסי, מה שיוצר מחלוקות רבות וחוסר שקיפות. לא יכול להיות שאדם מוקלט ולאחר מכן מסורב גישה להקלטה הזו. בהצעת החוק אנו מאזנים את יחסי הכוחות ומעצימים את הצרכן".