כותרות אחרונות
Search

הקרנת הבכורה של הסרט "סימנים מעידים" נערכה בסינמטק בתל-אביב.

מימין: חנן מלצר צבי נטע , מתן וילנאי – צילום מורג ביטן

 

כ- 500 מוזמנים בהם אנשי צבא וביטחון בכירים (בדימוס) לצד אנשי עסקים ומנהלי חברות נוכחו בהקרנת הבכורה של הסרט "סימנים מעידים" שנערכה בסינמטק בתל-אביב.

 "סימנים מעידים" הינו סרט שהוכן עפ"י סיפורו של אל'מ (מיל') צבי נטע שהיה קצין מודיעין צעיר בפיקוד הדרום ערב מלחמת יום הכיפורים שביחד עם מפקדו התריעו על המלחמה הצפויה אך כל הניסיונות וסימני האזהרה לא הצליחו להפקיע את חומת השאננות של הפיקוד הבכיר בצה"ל.

 

כ- 500 מוזמנים ביניהם אנשי צבא וביטחון בכירים (בדימוס) לצד אנשי עסקים ומנהלי חברות נוכחו בהקרנת הבכורה של הסרט "סימנים מעידים" שנערכה בסינמטק בתל-אביב.

 

הסרט מבוסס על סיפורו אל"מ (מיל') צבי נטע שבתקופה מלחמת יום הכיפורים היה קצין מודיעין צעיר בפיקוד דרום תחת פיקודו של סגן בנימין סימן טוב היחיד שהתריע על המלחמה שעומדת לפרוץ, אלה שכל הניסיונות להבקיע את חומת השאננות של הפיקוד והמטכ"ל עלו בתוהו.

 

מימין:   יצחק קרייס, צבי נטע , יוסי דהן – צילום מורג ביטן

 

בסרט מתאר נטע את השנה שקדמה למלחמה. את רצף ההתרעות המודיעיניות והמדיניות שמכולן התעלמו, את המקורות המודיעיניים, את מאות סימני האזהרה, את העיוורון שלקה בו הפיקוד הבכיר ואת שיטת העבודה המודיעינית השגויה. נטע מנפץ כמה טובענות היסטוריות שהשתרשו בלא הצדקה, כולל לקחי ועדת אגרנט שלא כולן יושמו, ובעיקר מתמקד בחשיבותו של קצין המודיעין הצעיר שהתריע בשער. בספר מופיעים גילויים ועדויות שלא פורסמו עד היום, תובנות מודיעיניות מטרידות, ומעל הכול מרחפת השאלה האם זה יכול לקרות שוב?.

 

צבי נטע בירך את האורחים לפני הקרנת הסרט וציין בהתרגשות :"מי יתן והשאננות תעבור מן העולם והלקחים החשובים ממלחמת יום כיפור יילמדו ויופנמו".

 

לפני ההקרנה, ביצעו בוגרות להקת פיקוד הדרום 1973 את השיר "ארץ ישראל יפה" ולאחר ההקרנה שייקה לוי מהגשש החיוור ביצע את השיר "לו יהי". את הסרט ביים חן לנדאו והפיקה חברת "קסטינה תקשורת". בין האורחים הרבים נראו גנרלים בדימוס כמו מתן וילנאי, איתן בן-אליהו, עמרם מצנע, חיים ארז ודודו צור, בכירים לשעבר במוסד ודמויות בולטות במגזר העסקי כמו גד פרופר, יגאל שרייבר עודד שמיר, ויוסי דהן, וחנן מלצר.

 

מימין: צבי נטע עם איתן בן אליהו – צילום מורג ביטן

 

הסרט הופק ע"י ידי חברת "קסטינה".