כותרות אחרונות
Search

חברת "אלוני" חושפת מגמות וטרנדים בעיצוב הבית לשנת 2019

חברת "אלוני" חושפת מגמות וטרנדים בעיצוב הבית לשנת 2019

 לצד הטרנדים העונתיים המתייחסים להקשרים נקודתיים, קיימות מגמות על שמגדירות את הלך הרוח של הסביבה בה אנו חיים.

שנת 2019 תהיה שנה בה ימשיכו להעמיק את נוכחותם 6 מגמות על, שגם בימים אלו אנו מרגישים את השפעתן על ענף  העיצוב.

האצת תהליכים טכנולוגיים מעניקה תחושה שהשמיים הם הגבול. הטכנולוגיה מוכיחה ש(כמעט) הכל אפשרי. שימוש במדפסות תלת ממד ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים נוספים הצליחו לייצר קולקציות אריחי גרניט פורצלן, הנחשבים עמידים מאוד, במראה המחקה אחד לאחד חומרים טבעיים כגון עץ, בטון, שיש ומתכות.

 

ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני מסבירה שהדור החדש של האריחים מייצר מראה שבעין בלתי מזוינת לא תמיד ניתן לעמוד על ההבדל בינו ובין החומר האמתי. אגסי מדגישה שהחלופה הזאת מייצרת רמה פרקטית גבוהה ביותר שמאפשרת לא לוותר על מראה טבעי מסוים רק בגלל שהוא רגיש לספיגה או לשריטות. ההאצה הטכנולוגית והייצור ההמוני, חידדו את הכמיהה של הצרכן ליצירת אינדיבידואל אישי, כזה שיבדיל אותו מהשאר, שיאפשר לו להביע את עצמו בדרך מקורית. זאת הסיבה שככל שהייצור הטכנולוגי, מתקדם, כך מתפתחת ומתחזקת מגמת על המציבה במרכז את היחס לטכניקות ייצור מסורתיות ולמלאכות היד.

 

צילום: ליאור טייטלר

 

ענת אגסי מוסיפה: "הצרכן מחפש נעל שעוצבה על ידי יוצר בעל סיפור מעניין, בתהליך ייצור ידני המבטיח שמדובר בנעל ייחודית, אחת מתוך סדרה מוגבלת. באותו ארון נעליים של אותו צרכן, יכול להיות גם זוג נעליים שנרכשו ברשת במספר בודד של שקלים". על הרצף הזה בין הקדמה הטכנולוגית ובין הייצור המסורתי המספק סיפור מקורי, מתפתחות המגמות המובילות והמשפיעות ביותר עלינו כצרכנים שרוכשים אופנה, משפצים את הבית, אוכלים במסעדות ומבקרים ביעדים אקזוטיים ברחבי הגלובוס.

 

6 מגמות וטרנדים  שיככבו בעולם עיצוב הבית בשנת 2019:

רטרוהחזרה אחורה למוצרים המוכרים, מתעצמת דווקא כעת בעידן הטכנולוגי המואץ ביותר שחוותה האנושות. הייצור ההמוני, הידיעה שהכל אפשרי, יוצרים געגוע לעולם הישן בו אנחנו שולטים במה שקורה.  אנחנו מבקשים להיאחז במשהו מוכר, אהוב, מפעם, כזה שיעזור לשמור על סוג של שפיות בתוך הבלגן העצום שמתחולל סביבנו. הרטרו היא מגמה חוצת ענפים והסיבה להתפתותה, מבטיחה שהיא תמשיך ותעמיק גם בשנים הבאות. את קולקציות הרטרו ניתן לראות בחנויות הריהוט, חנויות הקרמיקה והכלים הסניטריים המציגות אריחים מעוטרים 'כמו של פעם', אסלות ומיכלי הדחה במראה נוסטלגי, שימוש גובר בזכוכיות מעוטרות במראה של פעם ועוד…

 

צילום: ליאור טייטלר

 

אינדווידואל אישי ופרסונליזציההרצון להתבלט ולהתבדל מהשאר, הוביל חברות רבות לייצר ייצור פרסונאלי, המאפשר לכל אחד להביע את עצמו בדרכו המקורית. הפרסונאליזציה באה לידי ביטוי החל מהקייסים שאנו בוחרים לטלפון הסלולרי, דרך עיצוב אישי של נעלי התעמלות ואף אדריכלים ומעצבי פנים שמזמינים דרך חברות הקרמיקה ייצור פרסונאלי של סדרות אריחים. אנחנו מבקשים היום יותר ויותר מוצרים ושירותים בהתאמה אישית.

 

צילום: ליאור טייטלר

 

נוחותלצד היפה והאסתטי,  קיימת דרישה לנוחות ופרקטיקה. העולם מתפתח בקצב מסחרר, כמות ומהירות המידע שעוברים לנו בראש מהירה ורחבה פי עשרות מונים בהשוואה למה שהיה כאן לפני עשור. הכמויות המסחררות, מעייפות ומהוות סוג של משאבת אנרגיה. הקצב המהיר הזה, יצר כמיהה שרק הולכת וגוברת, ליצירת סביבה נוחה. כן. אנחנו רוצים יפה, אבל חשוב לנו שיהיה גם פרקטי, פחות כאבי ראש ופחות מחשבה על איך לתחזק דברים. אגסי מחדדת בעניין הזה – "חלק מהסיבה שאריחי גרניט פורצלן במראה של חומרים טבעיים  מבוקשים כל כך בקרב האדריכלים והצרכנים הפרטיים היא בדיוק זה – הם מקבלים משהו שהוא גם מוצא חן בעיניהם ברמה האסתטית, אך גם מייצר להם את אותו שקט שהם מבקשים כשמציע רמה פרקטית גבוהה ללא צורך בתחזוקה מיוחדת".

 

צילום: ליאור טייטלר

 

חוויית אירוח – המלון נכנס אל המרחב הפרטי: השמים הפתוחים הובילו להורדת מחירים וחו"ל בשנים האחרונות קרוב מתמיד. הישראלי הממוצע מבקר בריזורטים נחשקים ובמלונות בוטיק מרהיבים ברחבי העולם. השנים האחרונות העלו שאלה – למה כל הנוחות המלונאית הזאת לא יכולה להיות חלק משגרת היומיום? זה שהסתיימה החופשה לא אומר שאי אפשר להמשיך ולהינות מקו אדריכלי ועיצובי כמו זה שמציע המלון. אדריכלים ומעצבים רבים יעידו כי הם נדרשים יותר ויותר לתכנן סוויטת מלונאיות בתוך חללי הבית הפרטי. אנשים רוצים לצאת לחופשה בבית שלהם. זאת אחת הנגזרות של מגמת הנוחות, שרק הולכת ומתעצמת.

 

צילום: ליאור טייטלר

 

 

חללים קומפקטיים מולטיפונקציונאלייםמשאבי הקרקע הנמצאים במחסור תמידי, מאיצים את הבניה לגובה. אם בעבר בניין ממוצע עמד על 15-20 קומות,  הרי שכיום אנחנו מדברים על בניינים בני 40,50,60 ואף יותר קומות. שטח הדירה הממוצעת מצטמצם ומוביל מעצבי מוצר לחשוב חכם וקטן. המגמה הקומפקטית מציעה נוחות במיטבה, אינה מוותרת על רמה ארגונומית גבוהה ומציעה פריטי ריהוט צרי מידות, לצד תכנון מולטי פונצקניואלי. כך, כוננית כניסה יכולה להפוך במחי משיכת יד לשולחן אוכל רחב, שולחן סלון נמוך המתרחב ומוגבה לכדי שולחן אוכל, שימוש גובר במחיצות המאפשרות להפוך חלל במרחב הציבורי של הבית לחדר אורחים, יחידות מיטה שצידן האחד מציע מערכת קיר מתקדמת והצד השני מיטת נוחות. בסיבוב קל, נפתחת המערכת למיטה בעת שמגיעים אורחים, וחוזרת להיות מערכת מידוף פרקטית בימים שבשגרה.

 

צילום: ליאור טייטלר

 

מודעות לסביבה והפחתה בשימוש ברעלניםהמודעות לאיכות הסביבה הפכה וממשיכה להפוך את יחסנו לסביבה חלק בלתי נפרד משגרת חיינו, גם אם אנחנו לא ירוקים בנשמתנו. למגמה הזאת, משיקה גם מגמת האוכל הבריא שלמדה אותנו לפתח מודעות לאכילה מזינה ובריאה. באופן כללי הפכנו מודעים יותר ובעלי מידה מתפתחת של אחריות כלפנו, כלפי ילדנו וכלפי הסביבה כולה-  חשוב לנו לגור בבית שבנוי מחומרים ידידותיים שקירותיו צבועים בצבעים שאינם רעילים ומחופים באריחים ידידותיים לסביבה, בית שצורך אנרגיה במידה מופחת, ובכך מפחית את רמת זיהום האוויר, משום שתכננו בחוכמה את המפתחים שלו,  ועוד…