כותרות אחרונות
Search

חברת מימד זכתה במענק של 3 מיליון יורו מהנציבות האירופית במסלול תחרותי לחברות חדשניות

המענק ישמש להאצת הפיתוח של מכשיר נייד המסוגל לבצע בדיקת דם מהירה המבחינה בין זיהום חיידקי לנגיפי, במטרה לשפר את הטיפול בחולים ולהפחית שימוש שלא לצורך באנטיביוטיקה

חברת מימד הודיעה ​​על זכייה במענק של 3 מיליון יורו מהנציבות האירופית עבור הפרוייקט "Respiratory-ImmunoDx". המענק ניתן לתקופה של שלוש שנים במסגרת מסלול ייעודי לחברות קטנות-בינוניות (SME) של תוכנית Horizon2020, אשר מבקש לזהות חברות חדשניות בתחום הבריאות המפתחות מוצרים פורצי דרך שעשויים לתרום תרומה משמעותית לכלכלה האירופית. הצעת המחקר של מימד התמודדה מול 90 הצעות מחברות מובילות מרחבי אירופה ודורגה במקום הראשון.

 

"אנו נרגשים מהבעת האמון הייחודית מהנציבות האירופית" אמר ד"ר ערן אדן, מנכ"ל מימד. "המענק יאפשר לנו להאיץ את תוכנית הפיתוח שלנו ולעזור למגוון רחב יותר של חולים מוקדם משצפינו". כספי המענק יתמכו בפיתוח הדור השני של בדיקת הדם שפיתחה מימד אשר יאפשר מדידה מהירה של התגובה החיסונית של החולה למקור הזיהום בנקודת הצורך (מרפאות, חדרי מיון, וכן "ליד מיטת החולה"). בנוסף, ימומן מחקר קליני רב מרכזי אשר יבחן את השימוש בטכנולוגיית החברה לאבחון מדויק של חולים עם זיהומים בדרכי הנשימה התחתונות (LRTIs). המחקר יכלול למעלה מ-1,000 חולים ויתבצע בשיתוף מרכזי מחקר מובילים באנגליה (University College London), גרמניה (Hannover Medical School) והמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

 

זיהומים בדרכי הנשימה התחתונות הינם גורם מוביל לתחלואה ולתמותה בילדים ומבוגרים ברחבי העולם. כ-30 מיליון בני אדם לוקים בזיהומים אלו בכל שנה ברחבי אירופה, כמיליון מהם נזקקים לאשפוז וכ-230,000 מקרים מסתיימים במוות. העלויות הישירות והעקיפות המיוחסות במדינות האיחוד האירופי לזיהומים אלו מוערכות בכ-46 מיליארד יורו בכל שנה. "זיהומים בדרכי הנשימה התחתונות, בעיקר דלקת ריאות ודלקת הסימפונות (ברונכיטיס), יכולים להוביל לתחלואה קשה. בדיקת הדם החדשנית נועדה לספק לרופאים מידע פשוט, מדויק ובעל משמעות קלינית מעשית, במקום ובזמן בו הוא נדרש על מנת להנחות את הטיפול המתאים בחולים" אמר ד"ר ג'ון הרסט, מומחה ברפואת ריאות מה- .University College London

מימד 1

עיצוב גרפי: דן גרשוני וד"ר אסי כהן-דותן

הפרס הכספי מהנציבות האירופית מצטרף למומנטום שנבנה בחודשים האחרונים סביב הטכנולוגיה של מימדהמסתמכת על העובדה כי חיידקים ונגיפים (וירוסים) מעוררים מסלולים שונים של מערכת החיסון. באמצעות סקירה מקיפה של חלבונים ממערכת החיסון של חולים עם מחלה זיהומית, חוקרי החברה זיהו שלושה חלבונים מסיסים המופעלים בצורה ייחודית על ידי חיידקים ונגיפים. "צוות החוקרים שלנו פיתח מוצר המשלב את מדידותשלושת החלבונים הללו עם אלגוריתם ייחודי לכדי חתימה חיסונית אשר מזהה את סוג הזיהום ברמת דיוק גבוהה" הסביר ד"ר כפיר עובד, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מימד.

 

בחודש מרס האחרון פרסמה החברה תוצאות מחקר קליני פרוספקטיבי, רב-מרכזי גדול המאמת את היכולת של החתימה החיסונית לקבוע האם לחולה יש זיהום חיידקי או נגיפי. החברה פיתחה בדיקת דם הנקראת ™ImmunoXpert, המבוססת על החתימה החיסונית אשר מאושרת לשימוש בישראל ובאיחוד האירופי וכבר נמצאת בהפצה ראשונית פעילה. מימד מתעתדת להציג את תוצאות מחקריה האחרונים בכינוס השנתי של האיגוד האמריקאי לכימיה רפואית שיתקיים בשבוע הבא באטלנטה בו היא תקבל גם ציון לשבח מטעם האקדמיה האמריקאית לכימיה רפואית.

 

אודות החברה

חברת מימד מקדישה את מאמציה לשיפור חיי החולה באמצעות מחקר, פיתוח ומסחור של מוצרים חדשניים המנטרים את פעילות המערכת החיסונית של הגוף. מוצריה מפענחים את התגובות השונות של מערכת החיסון על מנת להבחין בין מצבים שונים של חולי ובריאות. החברה מתמקדת במתן פתרונות אבחון מהירים, מדויקים ובעלי משמעות קלינית מעשית לטיפול במחלות זיהומיות והפרעות דלקתיות בבית החולים ובקהילה. המוצר המתקדם ביותר שלה, ImmunoXpertTM , הוכיח את היכולת לזהות במדויק באם החולה סובל מזיהום חיידקי או נגיפי, במטרה לאפשר לרופאים לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע לטיפול אנטיביוטי. ImmunoXpertTMמאושר לשימוש רפואי באיחוד האירופי (CE marked) וישראל, ונמצא בהפצה ראשונית פעילה. לקבלת מידע נוסף – www.me-med.com.

מימד מפתחת פתרונות לאבחון חולים במחלות זיהומיות בהתבסס על תגובת מערכת החיסון