זהירות שביר: 27.3% מהסיבות לשבר שמשות ברכב נובעות מאבן שניתזת על השמשה בזמן נסיעה !
חברת "סטארט שירותי" רכב פרסמה נתונים סטטיסטיים לשנת 2017 על הגורמים לשבר שמשות ברכב
אבן ניתזת בנסיעה, פריצה, נסיעה לאחור, טריקת דלת וחבלה במזיד אלה מקצת הסיבות שבגללן מופעל כתב שירות לכיסוי שבר שמשות – הרחבה של פוליסת הביטוח לרכב. חברת סטארט שירותי רכב מקבוצת קופל פרסמה לאחרונה נתונים סטטיסטיים תקפים לשנת 2017 על הסיבות לשבירתן של שמשות. הנתונים התקבלו מספקי השירות ונשענים על מאגר רחב של כ- 250,000 מנויי שירותי דרך המשווקים על ידי למעלה מ-1,300 סוכני ביטוח הפועלים בשיתוף פעולה עם החברה.
מהנתונים שפרסמה החברה עולה כי 27% מהמקרים המדווחים מקורם באבן שפגעה באחת השמשות ברכב, 20.97% מהמקרים קרו בזמן שהרכב היה בחנייה ללא עדות ראיה כלשהי. שבר שמשות שנגרם בגלל פריצה לרכב מהווה 7.45% מכלל המקרים ואילו נסיעה לאחור מהווה 4.5% מכלל המקרים. בנוסף לאלה כ-30% מהמקרים המדווחים בחברה נמצאו תחת הקטגוריה "לא ידוע" כלומר לא דווחה לגביהם סיבת המקרה. עוד עולה מהנתונים כי כ-10% נוספים מהמקרים כוללים מגוון סיבות שכל אחת מהן מהווה פחות מאחוז אחד ומקורן בהתקנה לקויה, חבלה במזיד, טריקת דלת, ילד ננעל ברכב, ירי, נזק שנגרם על ידי צד ג', נזק כתוצאת מחלודה, פגיעה בהולך רגל ופתיחת מכסה מנוע.
מהנתונים ניתן ללמוד כי מקרים שמקורן בפגיעה מכוונת מהווים כ-10% מכלל המקרים ומקרים שאינם נעשו בזדון מהווים כ-36% מכלל המקרים. לנתונים אלה צריך להוסיף את הנתון המשמעותי כי 30% מכלל המקרים המדווחים אינם כוללים את סיבת השבר ולכן לא ניתן לכמת אותם לשתי קטגוריות אלה. כמו כן, כ-21% מהמקרים המדווחים שקרו בזמן החנייה לא ניתן לקבוע גם לגביהם אם נעשו בזדון או שלא.