קסטרו מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2018
במהלך הרבעון קסטרו הודיעה על השלמת ההסכם לרכישת מלוא הפעילות של חברות קבוצת הודיס בדרך של הסכם החלפת מניות ויצירת קבוצת האופנה והלייף סטייל המובילה בישראל.
לראשונה והחל מה-17 באוגוסט 2018 מאחדת החברה בתוצאותיה את תוצאות קבוצת הודיס.
ההכנסות (פרופורמה) ברבעון ובמצטבר שמרו על רמה דומה לאשתקד והסתכמו לכ- 434 מיליון ש"ח וכ- 1,285 מיליון ש"ח, בהתאמה.
גבי רוטר, מנכ"ל משותף: "ברצוני לברך על השלמת המיזוג של קבוצת החברות ברבעון השלישי שמהווה נקודת ציון משמעותית עבורנו. המיזוג הוא הגדול ביותר שנעשה בישראל בתחום האופנה והלייף סטייל וכתוצאה מהמיזוג נוצרה בקסטרו קבוצה של חברות מובילות בתחומי האופנה והלייף סטייל. עברנו מחברה שמנהלת מותג אחד לחברה שמנהלת מספר מותגים מובילים, דבר הנותן לחברה עוצמה רבה ומגדיל את יכולת התחרות והאטרקטיביות שלה מחד, ומאידך מבזר את הסיכון ומגדיל את הגמישות בהתנהלות החברות הנמצאות בבעלות משותפת. ביחד עם החברות הנמצאות בקבוצה יש היום לחברה פוטנציאל צמיחה משמעותי. כבר כיום, לאחר המיזוג, מחזור המכירות השנתי (2017) של הקבוצה עומד על כ-1.8 מיליארד ש״ח עם תזרים מזומנים חזק וחוב פיננסי נטו אפסי, שמציב את החברה בנקודת זינוק טובה המאפשרת השקעות במנועי הצמיחה שלה. המיזוג מאפשר גמישות וסינרגיה בין החברות בקבוצה אשר יאפשרו גם לשפר את היעילות התפעולית. אני משוכנע כי המהלך האסטרטגי של המיזוג הוא מהלך נכון בהתייחס לתנאי השוק ומאמין שיישא פרי ויביא לשיפור בביצועי החברה הן מבחינת המכירות והן ברווחים בשנים הבאות."
עיקרי התוצאות
לנוחיותכם הנתונים בהודעה זו כוללים איחוד מלא (בהתאם לדו"ח הפרופורמה) של התוצאות ברבעון ובתקופה הנוכחית אל מול הרבעון והתקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי דו"חות הפרופורמה הינם בנטרול הוצאה חד פעמית בסך של כ-60 מיליון ש"ח שנרשמה בעת הכניסה לאיחוד מלא בעקבות הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים.
ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ- 434 מיליון ש"ח לעומת כ- 436 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון נרשמה ירידה במכירות בחנויות זהות בתחום ההלבשה. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ- 1,285 מיליון ש"ח לעומת כ- 1,295 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון בכ- 240 מיליון ש"ח (55.2% מהמכירות) לעומת כ- 253 מיליון ש"ח (58.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 743 מיליון ש"ח (57.8% מהמכירות) לעומת כ- 743 מיליון ש"ח (57.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהפחתות ערך מלאי בתחום פעילות ההלבשה/
החברה מדווח ברבעון על הפסד התפעולי שהסתכם לכ- 8 מיליון ש"ח. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 21 מיליון. התוצאות הושפעו מגידול בהוצאות הנובע ממספר גורמים עיקריים:
-
הוצאות תפעול גבוהות יותר, בעיקר עקב העלייה בשכר עבודה בגין עליית שכר מינימום וכן מעיבוי כוח האדם בתחום הדיגיטל וסחר מקוון ובתחום הפעילות הבינלאומית של הקבוצה.
-
עלייה בהוצאות הפחת בגין פחת מואץ עקב סגירת חנויות וצפי לסגירת חנויות בעתיד, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה למקד את פעילותה לחנויות עם תרומה חיובית מינימאלית לתוצאות.
ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ- 9 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ- 14 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 12 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ- 10 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חזק והסתכם ברבעון בכ-25 מיליון ש"ח ובכ-86 מיליון ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
להלן נתונים השוואתיים של דוחות רווח והפסד לתקופות המופיעות להלן בכל הנוגע לדוח המאוחד של החברה (באלפי ש”ח), על בסיס דוח הפרופורמה המשקף איחוד מלא החל מיום 1.1.2017:
|
1-9/2018 |
1-9/2017 |
7-9/2018 |
7-9/2017 |
1-12/2017 |
הכנסות |
1,285,193 |
1,295,244 |
433,696 |
435,737 |
1,788,536 |
עלות מכר |
541,696 |
551,812 |
193,683 |
182,530 |
744,206 |
רווח גולמי |
743,497 |
743,432 |
240,013 |
253,207 |
1,044,330 |
הוצאות מכירה ושיווק |
659,443 |
633,089 |
226,030 |
216,558 |
868,815 |
הוצאות הנהלה וכלליות |
63,412 |
83,550 |
21,846 |
18,600 |
104,585 |
הכנסות (הוצאות) אחרות |
712 |
1,296 |
117- |
395 |
1,691 |
חלק ברווחי (הפסדי) חברות כלולות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני (^) |
95- |
– |
17- |
– |
19- |
רווח תפעולי |
21,259 |
28,089 |
7,997- |
18,049 |
72,216 |
שיעור רווח תפעולי |
1.65% |
2.17% |
1.84%- |
4.14% |
4.04% |
הכנסות מימון |
7,591 |
10,868 |
238 |
2,602 |
13,776 |
הוצאות מימון |
10,457 |
16,045 |
2,056 |
1,770 |
18,904 |
רווח לפני מס |
18,393 |
22,912 |
9,815- |
19,276 |
67,474 |
מס |
6,681 |
12,524 |
788- |
4,553 |
23,344 |
רווח לתקופה |
11,712 |
10,388 |
9,027- |
14,723 |
44,130 |
שיעור רווח נקי |
0.91% |
0.80% |
2.08%- |
3.38% |
2.47% |
הטבלה להלן מציגה את נתוני הרבעון והתקופה כפי שפורסמו בפועל הדוח הכספי של החברה. טבלה זו מציגה את נתוני חברות קבוצת הודיס ברבעון והתקופה המקבילה לפי שיטת השווי המאזני. ברבעון והתקופה הנוכחית, נתוני חברות קבוצת הודיס מאוחדים באופן מלא החל מיום 17.8.2018 ועד תאריך זה בהתאם לשיטת השווי המאזני.
|
1-9/2018 |
1-9/2017 |
7-9/2018 |
7-9/2017 |
1-12/2017 |
הכנסות |
787,406 |
752,432 |
320,364 |
245,111 |
1,008,551 |
עלות מכר |
318,939 |
306,329 |
137,332 |
99,416 |
401,845 |
רווח גולמי |
468,467 |
446,103 |
183,032 |
145,695 |
606,706 |
הוצאות מכירה ושיווק |
429,685 |
385,358 |
178,655 |
131,500 |
515,806 |
הוצאות הנהלה וכלליות |
34,233 |
26,970 |
15,870 |
8,141 |
37,246 |
הכנסות (הוצאות) אחרות |
712 |
1,177 |
(117) |
395 |
1,572 |
חלק ברווחי (הפסדי) חברות כלולות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני (^) |
(194) |
5,274 |
(2,162) |
2,159 |
11,858 |
רווח (הפסד) תפעולי |
5,067 |
40,226 |
(13,772) |
8,608 |
67,084 |
שיעור רווח (הפסד) תפעולי |
0.64% |
5.35% |
4.30%- |
3.51% |
6.65% |
הפסד חד פעמי |
59,553 |
— |
59,553 |
— |
— |
הכנסות מימון |
7,711 |
6,880 |
394 |
2,087 |
9,213 |
הוצאות מימון |
9,516 |
14,994 |
1,798 |
1,421 |
17,515 |
רווח (הפסד) לפני מס |
(56,291) |
32,112 |
(74,729) |
9,274 |
58,782 |
מס |
2,365 |
6,501 |
(1,220) |
1,594 |
11,073 |
רווח (הפסד) נקי |
(58,656) |
25,611 |
(73,509) |
7,680 |
47,709 |
שיעור רווח (הפסד) נקי |
7.45%- |
3.40% |
22.95%- |
3.13% |
4.73% |