כותרות אחרונות
Search

חברת "ASUS" הכריזה על לוחות אם מסדרת Z490.

 

 

ASUS הכריזה על לוחות אם חדשים מסדרת Z490.

לוחות האם החדשים מספקים מהירויות מדהימות ומגיעים עם טכנולוגיות חדשניות לניצול מקסימלי של מעבדי Intel® Core™ מדור 10

נקודות מרכזיות

  • אספקת חשמל איתנה: רכיבי VRM מחוזקים מספקים עוצמה מהימנה ובעלת כושר תגובה, ורוב הדגמים כוללים קלטי חשמל נוספים באמצעות מחברי ProCool בעלי פינים מוצקים.
  • קישוריות מקיפה: בין התכונות כלולות שתי יציאות USB 3.2 מדור 2, יציאת USB 3.2 מדור 2 מסוג Type-C®, יציאת Ethernet של 10 / 5 / 2.5 Gb וקישוריות Intel WiFi 6.
  • שיפורי AI: אוברקלוקינג עם AI, קירור עם AI ועבודה ברשת עם AI, כולל את GameFirst VI בלוחות אם של מותג ROG ואת CreationFirst בלוחות אם של מותג ProArt.
  • עיצוב ASUS OptiMem II ו-III: פריסת מסלולי זיכרון מתקדמת משפרת את תקינות האותות, כש-OptiMem III תומך בערכות DDR4 של עד 5000 MHz בדגמים נבחרים.

 

טאיפיי, טאיוואן, 30 באפריל 2020 – ASUS הכריזה היום על טווח חדש של לוחות אם מסדרת Z490 המתוכננים כדי להציע את הפוטנציאל המלא של מעבדי Intel® Core™ החדשים ביותר מדור 10. כל לוחות האם מסדרת Z490 של המותגים ASUS ו-Republic of Gamers (ROG) אידאליים לגיימרים, חובבים ומקצוענים, בזכות שיפורים ושדרוגים שמשיגים מהירויות שעון חסרות תקדים.

 

מעבדי Intel Core מדור 10 מציעים שילוב של מספר גבוה של הליכי משנה ושעוני ליבה אח מהירים במיוחד. ערכת השבבים של לוחות אם מסדרת Z490 מציעה אפשרויות קישוריות חדשניות, לרבות בקר WiFi מובנה, שפע יציאות USB 3.2 מדור 2, זיכרון Intel Optane™ ותמיכת ב-RAID בערכת השבבים. טכנולוגיית ASUS OptiMem III מבטיחה תקינות אותות טובה יותר, וטכנולוגיית אוברקלוקינג עם AI משתמשת באלגוריתם קנייני כדי לחזות מהירות שעון והגדרות מתח מיטביות עבור לוח האם, מה שמאפשר למשתמשים לדחוף את ביצועי ה-CPU לקצה גבול היכולת בלחיצת כפתור.

 

לוחות האם מסדרת Z490 של ASUS יצטרפו בקרוב ללוחות האם מהסדרות H470, B460 ו-H410 של מותגי ASUS ו-ROG, מה שמספק למשתמשים יותר אפשרויות בהתאם לדרישות והתקציב שלהם. לפרטים נוספים על מערך המוצרים המלא של סדרת ASUS Z490, בקר בדף הנחיתה של ASUS Z490. מדריך עם מפרטים ותמונות לכלל מערך המוצרים של לוחות אם סדרת ASUS Z490 מופיע במדריך הקנייה Edge Up.

 

 

ROG Maximus XII Extreme:

ROG Maximus XII Extreme נמצא בראש מערך המוצרים של סדרת Z490, והוא מיועד למשתמשים שיוצרים מחשב בהתאמה אישית עם יחידת CPU מתקדמת, כמה כרטיסים גרפיים, אחסון מהיר וציוד היקפי. מערך של משנקי סגסוגת מסוג MicroFine פועלים עם שלבי חשמל במצב Teaming ופינים מוצקים של ASUS ProCool כדי לספק עוצמה יציבה ל-CPU של Intel Core. רפידות תרמיות מוליכות במיוחד מובילות חום מה-VRM ואל מערך מסיבי של צלעות קירור. לוח אלומיניום מוצק מספק קירור נוסף ומפזר את החום מכונני האחסון מסוג NVMe. Maximus XII Extreme משתמש גם בטכנולוגיית ASUS OptiMem III ובטופולוגיית השרשור שלה כדי לשפר את תקינות האותות.

 

Maximus XII Extreme מספק למשתמשים הבונים את המחשב שלהם בעצמם גישה לשעוני זיכרון של 4800 MHz ומעלה, מה שמאפשר להם לגלות את הגבולות העליונים של אוברקלוקינג. הוא כולל תאימות מובנית ליותר מ-80% מערכות DDR4 של 4600 MHz וצג LED מובנה של קוד POST לצד הלחצנים Power-on (הפעלה), Retry (ניסיון חוזר) ו-Safe Boot (אתחול בטוח).

 

ארבעה חריצי M.2 מאפשרים בניית מחשב עם אחסון מהיר וגמיש, כששניים מהם ממוקמים מתחת למגן הגוף הראשי באמצע הלוח ושניים נוספים נמצאים בלוח ה-DIMM.2 עם צלעות קירור צמודות, כדי להבטיח ביצועי אחסון מתמשכים ומהימנים.

 

זמין מערך של יציאות USB, לרבות יציאת USB 3.2 מהדור הבא מדור 2×2 בתצורת Type-C® המסוגל להגיע למהירויות של עד 20 Gbps. שלוש יציאות USB 3.2 נוספות מדור 2 – אחת בתצורת Type-C ושתיים בתצורת Type-A – מספקות מהירות של עד 10 Gbps. חיבורים קוויים מגיעים דרך בקר Intel Ethernet I225-V המספק קישוריות Ethernet במהירות 2.5 Gb ובקר Marvell® של 10 GbE. מי שמעדיפים פתרון ללא חוטים יכולים להשתמש בקישוריות של WiFi 6 ו-Bluetooth® 5.1.

 

Maximus XII Extreme כולל כרטיס ThunderboltEX 3-TR משולב, כרטיס הרחבה של Thunderbolt™ 3 באישור Intel המספק מהירויות דו-כיווניות של עד 40 Gbps דרך כבל אחד. בנוסף, ראש Thunderbolt 3 משולב יכול לתמוך בעד שישה מכשירים בשרשרת ולספק הספק של עד 100 ואט כדי לטעון מכשירים במהירות.

 

 

ROG Maximus XII Apex:

ROG Maximus XII Apex כולל לוח מעגל מודפס בן שש שכבות המותאם לאוברקלוקינג, והוא חולק את אותו עיצוב של 16 שלבי חשמל במצב Teaming שיש ב-Maximus XII Extreme, עם צלעות קירור ענקיות הממוקמות מעל רכיבי החשמל כדי להבטיח שמירה על קור. כדי לעזור לספק את החשמל הנחוץ ליחידות CPU של Intel Core מדור 10, Maximus XII Apex כולל שני מחברי חשמל של שמונה פינים בפינה השמאלית העליונה כדי להוסיף על מחבר ה-ATX הסטנדרטי של 24 פינים. הוא כולל גם את ASUS OptiMem III.

 

כמה ראשים בראש לוח האם מותאמים הן למאווררים רגילים והן למאווררים בזרם גבוה. בנוסף, ישנם ראשי בקר וחיישנים לקירור נוזלי. נקודות מדידת מתח של ROG Probelt נמצאות בצד הימני של לוח האם, לצד ארבעה מתגי DIP כדי לשלוט ברצף האתחול של מערך האוברקלוקינג. רכזת הבקרה המובנית כוללת את צג ה-LED לקוד POST ואת לחצן Start (התחל) ואת לחצן FlexKey שניתן למפות לפי העדפה.

 

 

ROG Maximus XII Formula:

ROG Maximus XII Formula הוא התשתית האידאלית למחשבים עם מערכת קירור נוזלית. רכיב ה-VRM שלו כולל בלוק מים מסוג CrossChill תוכנן בשיתוף פעולה עם EK Water Blocks. צלעות הקירור ההיברידיות מדגם CrossChill EK III מסוגלות להשיג קירור של עד 50°C לעומת עיצובי קירור סטנדרטיים באמצעות אוויר.

 

צג LED לקוד POST ולחצנים ייעודיים להפעלה ואיפוס נמצאים בפינה הימנית העליונה של הלוח. שני חריצי M.2 ממוקמים מתחת לצלעות הקירור בחלק הקדמי של הלוח, וחריץ נוסף נמצא בחלק האחורי – וניתן להגדיר את כולם במערך RAID כדי להשיג ביצועי אחסון מקביל מרביים.

 

Maximus XII Formula כולל קישוריות Ethernet של 10 Gb ו-2.5 Gb, כמו גם קישוריות WiFi 6 ו-Bluetooth 5.1. יש גם מספר יציאות USB לחיבור ציוד היקפי. משתמשים יכולים ליהנות מקירור מבוסס AI וכן מעבודה ברשת מבוססת AI באמצעות טכנולוגיית GameFirst VI.

 

 

ROG Maximus XII Hero Wi-Fi:

ROG Maximus XII Hero (Wi-Fi) מספק ביצועים מאוזנים, והוא מוכן ומזומן לדרישות של יחידות CPU של Intel Core מדור 10. הוא יכול לתמוך בעד שלושה התקני אחסון מסוג NVMe שכולם מקוררים באמצעות צלעות קירור ייעודיות. לוח זה כולל מתאם Intel WiFi 6 ושתי יציאות Ethernet, כשאתם מהן מספקת מהירויות של עד 5 Gbps. משתמשים יכולים להשתמש באוברקלוקינג עם AI כדי ליהנות מההגדרות הטובות ביותר לשעונים ולמתח בלחיצת כפתור. לצד זאת, פריסת המסלולים של ASUS OptiMem III מאפשרת מתחי זיכרון גבוהים יותר והשהיה נמוכה יותר.

 

Maximus XII Hero (Wi-Fi) משלב תאורת LED קישוטית בצבעי RGB בעיצוב המעודן והשחור שלו. משתמשים יכולים להתאים אישית את מראה המחשב שלהם באמצעות Aura Sync וראשי ה-LED המובנים הניתנים להגדרה מדור 2.

ROG Strix Z490-E ו-Z490-F Gaming:

Strix Z490-E Gaming כולל 14+2 שלבי חשמל, ו-Strix Z490-F Gaming כולל 12+2 שלבי חשמל, ולכן הם מוכנים לאוברקלוקינג ביחידות ה-CPU החדשות ביותר של Intel Core מדור 10. שני לוחות האם האלה כוללים צלעות קירור עם צינור חום מוטמע המקררות את שלבי החשמל, וכן צלעות קירור משניות המקררות את ערכת השבבים Z490. לוחות המעגלים המודפסים שלהם הכוללים שש שכבות ומחברי חשמל נוספים של ProCool II Strix Z490-E Gaming כולל מאוורר אופציונלי שניתן לצרף לצלעות הקירור של ה-VRM כדי להשיג יכולות קירור נוספות במהלך ביצוע אוברקלוקינג. ארבעה חריצי DIMM כוללים טופולוגיה של שרשור כדי לממש את פוטנציאל התדר המרבי, והם מאפשרים ל-RAM להגיע למהירויות של 4600 MHz ומעלה.

 

בקרי Intel I225-V מספקים מהירויות Ethernet בסיסיות של עד 2.5 Gbps. Strix Z490-E Gaming כולל קישוריות מובנית של WiFi 6 ו-Bluetooth, ו-Strix Z490-F Gaming כולל חריץ M.2 E-key למודול WiFi אופציונלי. שני חריצי M.2 זמינים לכונני NVMe SSD, והחריצים האלה נמצאים מתחת לצלעות קירור כדי להבטיח ביצועים עקביים.

 

מערך מקיף של יציאות USB מצוי בלוח האחורי של שני לוחות האם, כש-Strix Z490-E Gaming כולל מחבר USB 3.2 מדור 2 מסוג Type-C® בלוח הקדמי. קישוריות Thunderbolt™ 3 מהירה במיוחד זמינה גם היא באמצעות כרטיס ThunderboltEX 3-TR האופציונלי.

 

 

ROG Strix Z490-I Gaming:

לוח האם ROG Strix Z490-I Gaming למחשב mini-ITX כולל לוח מעגל מודפס קומפקטי של שמונה שכבות כדי להשיג תקינות אותות ופיזור חום פסיבי, והוא כולל גם VRM של 8+2 שלבי חשמל עם קירור פעיל לאוברקלוקינג.

 

חרף גודלו, Strix Z490-I Gaming מאפשר שימוש בשני התקני M.2, וניתן למצוא אותם מתחת לצלעות הקירור כדי להבטיח קירור הולם בתוך המסגרת של מחשבים בעלי שלדה קטנה. בסה"כ 13 יציאות SUB זמינות, כולל שלושה מחברי USB 3.2 מדור 2 מסוג Type-A ומחבר Type-C אחד בלוח האחורי.

 

 

 

ROG Strix Z490-H Gaming:

ROG Strix Z490-H Gaming כולל צלעות קירור גדולות המכסות את ערכת השבבים ואת 12+2 שלבי החשמל במצב Teaming של ה-VRM. חריצי הזיכרון שלו יכולים גם לתמוך ביחידות DIMM עם מהירויות של 4600 MHz.

 

שלושת חריצי ה-PCI העיקריים של לוח האם מחוזקים באמצעות ASUS SafeSlot כדי להשיג עמידות משופרת למקרה שמשתמשים יצטרכו להזיז או להעביר את המערכת שלהם כשמותקנים בה כרטיס גרפי או כרטיס הרחבה. אחת משני חריצי ה-M.2 שלו כוללת צלעות קירור ייעודיות, וחריץ שלישי של M.2 E-key זמין להתקנת מודול אופציונלי של WiFi 6. הוא כולל גם קישוריות Ethernet במהירות 2.5 Gb.

 

טכנולוגיות האוברקלוקליג עם AI והעבודה ברשת מבוססת ה-AI מאפשרות למשתמשים לדחוק את הגבולות בכל הנוגע לעיבוד או לביצועי משחקים. אולם קירור אינו בעיה עבור Strix Z490-H Gaming, על ששת ראשי המאוורר שלו, ראש המשאבה הייעודי שלו לקירור AIO וקלט החיישן התרמי שלו. קירור מבוסס AI זמין גם כדי לשמור על רעשי מאוורר סבירים.

 

באופן ויזואלי, משתמשים יכולים להתאים אישית את המחשב שלהם באמצעות Aura Sync והראשים של פסי ה-LED בצבעי RGB.

 

 

ROG Strix Z490-A Gaming:

ROG Strix Z490-A Gaming ממש מרהיב, בזכות הגימור הלבן המרשים שלו ושורות פסי ה-LED שלו בצבעי RGB. מבחינת מפרט, הוא דומה ל-Strix Z490-H, למעט הבדלים קלים ביציאות ה-USB האחוריות, וכן הזמינות של מחבר USB Type-C בלוח האחורי.

 

ROG Strix Z490-G Gaming Wi-Fi

ROG Strix Z490-G Gaming (Wi-Fi) מיועד לחובבי microATX, ולכן הוא כולל תכונות המותאמות למשחקים וקישוריות רחבה. חרף העובדה שהוא קטן משמעותית מאחיו בתצורת ATX, ROG Strix Z490-G Gaming (Wi-Fi) עדיין כולל עיצוב של 12+2 שלבי חשמל במצב Teaming וארבעה חריצי DIMM.

 

הקישוריות באה בדמות חיבור Ethernet זריז במיוחד במהירות 2.5 Gb וחיבור WiFi 6. שני חריצי PCIe x16 וחריץ PCIe x1 אחד יכולים לטפל בכרטיסי הרחבה, ושני חריצי M.2 זמינים עבור אחסון NVMe במהירות גבוהה. צלעות קירור בחריץ ה-M.2 העיקרי שומרות על כונן ה-SSD קריר כשהוא מטפל בעומסים לאורך זמן.

 

TUF Gaming Z490-Plus / TUF Gaming Z490-Plus Wi-Fi

TUF Gaming Z490-Plus כולל לוח מעגל מודפס בן שש שכבות כדי לאפשר פיזור חום טוב יותר ותקינות אותות משופרת, וכן עיצוב של 12+2 שלבי חשמל במצב Teaming עם רכיבי DrMOS. קבלי TUF עם סיבולת גבוהה לחום וקלטי חשמל נוספים מוצקים של ProCool מוסיפים על מעגלי אספקת החשמל הראשיים. יש שני חריצי PCIe x16 זמינים, שאחד מהם כולל את עיצוב ASUS SafeSlot המחוזק במתכת. שני חריצי M.2 זמינים לכונני NVMe SSD, שאחד מהם מכוסה על ידי צלעות קירור כדי למנוע ויסות תרמי.

 

לוח ה-I/O האחורי כולל יציאות USB 3.2 מדור 2 עם מחברי Type-A ו-Type-C, ובנוסף, הלוח הקדמי כולל ראש מדור 2. ראש Thunderbolt 3 מובנה זמין עכשיו למשתמשים המעוניינים להוסיף כרטיס ThunderboltEX 3-TR.

 

לוח TUF Gaming Z490-Plus הרגיל כולל בקר Intel Gigabit Ethernet עם מעגלי TUF LanGuard שנועד להגן עליו מפריקה אלקטרוסטטית. TUF Gaming Z490-Plus (WiFi) התומך בקישוריות אלחוטית כולל חיבורי WiFi 6 ו-Bluetooth 5.1.

 

Z490-Plus כולל כרטיס שמע מובנה מדגם Realtek S1200A התומך בווירטואליזציית DTS® Custom של צליל היקפי שניתן להתאים אישית לז'אנרים ספציפיים של משחקים.

 

ניתן להתאים באמצעות Aura Sync את שתי השורות של נוריות ה-LED בצבעי EGB לאורך הצד הימני של הלוח. יש גם שלושה ראשי פסים בלוח, כולל ראש מדור 2, למשתמשים המחפשים אפשרויות התאמה אישית נוספות.

 

 

ProArt Z490-Creator 10G:

ASUS ProArt Z490-Creator 10G מגיע עם כל מה שיוצרים ומפתחים מקצועיים צריכים, ועם תכונות קישוריות נוספות כבונוס. לוח ה-I/O כולל שני מחברי Thunderbolt 3 Type-C המופעלים באמצעות בקר Intel 'Titan Ridge' מהדור החדש ביותר – כל אחד מהם תומך במהירויות של עד 40 Gbps. חיבור ה-Thunderbolt תומכים גם בעד 12 התקנים בחיבור שרשרת ובאותות וידאו של DisplayPort 1.4.

 

כדי לספק את הצרכים הגרפיים של יוצרי תוכן ואנשי מקצוע בתחום הגרפיקה, ProArt Z490-Creator 10G כולל שלושה חריצי PCIe x16 כדי לאפשר התקנה של עד שלושה כרטיסים גרפיים בטופולוגיית מסלולים של עד x8-x8-x4.

 

בחלק האחורי, ארבעה מחברי USB 3.2 מדור 2 בתצורת Type-A תומכים במהירויות של עד 10 Gbps, ושתי יציאות USB 3.2 מדור 1 בתצורת Type-A מציעים מהירויות של עד 5 Gbps. יש גם בקר Ethernet של מהירות 2.5 Gb וכרטיס Ethernet במהירות 10 Gb לביצועי רשת מהירים במיוחד.

 

 

ASUS Prime Z490-A:

ASUS Prime Z490-A כולל עיצוב של 12+2 שלבי חשמל במצב Teaming עם מעגלים משולבים של DrMOS, ולוח המעגל המודפס שלו בעל ששת השכבות מספק קירור פסיבי. חריצי ה-DIMM יכולים לתמוך בזיכרון DDR 4 4600 MHz של עד 128 GB. שני חריצי ה-M.2 המובנים יכולים לתמוך בכונני אחסון באורך 110 מ"מ.

 

בקר Ethernet של 2.5 Gb מגיע כסטנדרט, וניתן להוסיף מודול WiFi תואם CNVi דרך חריץ ה-M.2 E-key. Prime Z490-A כולל גם ראש ייעודי לכרטיסי הרחבה של Thunderbolt 3.

 

Aura Sync מספק שפע של אפשרויות להתאמה אישית של תאורה ברכיבי התאורה המשולבים ופסי התאורה המחוברים של ארבעת ראשי ה-LED בצבעי RGB, ששניים מהם הם ראשים ניתנים להגדרה מדור 2. לשמע, Prime Z490-A כולל שבב Realtek S1220A עם יחס אות לרעש של 120-dB, והוא תומך ב-DTS:X® Ultra לשמע תלת-ממדי מדויק למשחקים ולסרטים.

 

 

ASUS Prime Z490-P:

Prime Z490-P, לוח האם הנגיש ביותר במשפחת Z490, כולל עיצוב VRM של 10+1 שלבי חשמל במצב Teaming ותמיכה ב-RAM של עד 4600 MHz.

 

שני חריצי M.2 כלולים עבור כונני NVMe SSD, וכן ארבע יציאות SATA לכוננים קשיחים בקיבולת גדולה יותר. בנוסף, יציאת ה-E-key זמינה לכרטיס WiFi, וראש Thunderbolt 3 זמין לכרטיס הרחבה ThunderboltEX 3-TR. חריץ PCIe x16 העיקרי מגיע בעיצוב ASUS SafeSlot Core+ המחוזק כדי לקבע כרטיסים גרפיים במקומם. שלושה ראשים של פסי LED בצבעי RGB, ששניים מהם בעלי ארבעה פינים ואחד מהם הוא ראש ניתן להגדרה מדור 2, מספקים תאורה מובנית. לבסוף, המפרט כולל בקר Realtek Gigabit Ethernet ומקודד שמע מסוג ALC887.

 

 

 

ASUS Prime Z490M-Plus:

לוח האם הקומפקטי Prime Z490M-Plus מהימן ובמחיר משתלם, והוא ממש סוס עבודה. עיצוב ה-DrMOS של 8+1 שלבי חשמל ב-VRM שלו מציע עוצמה בלתי פוסקת, ואילו צלעות הקירור במעגלי אספקת הכוח מבטיחות אספקת כוח עקבית ליחידת ה-CPU של Intel Core מדור 10. גם הזיכרון משדרג אותו, עם עיצוב מסלולי ASUS OptiMem שבזכותו תדר הזיכרון מגיע למהירויות של עד 4400 MHz.

 

יציאת Intel Gigabit Ethernet כלולה לצד יציאות USB 3.2 מדור 2 בתצורות Type-A ו-Type-C. חמש יציאות SATA מובנות מוכנות לכונני HDD, עם שני חריצי M.2 זמינים להתקני אחסון מסוג NVMe. לוח ה-I/O האחורי כולל יציאות DisplayPort, HDMI™ ו-DVI.