כותרות אחרונות
Search

חברת "Dyson" מציגה לראשונה בישראל את מעבדת הפיתוח של מייבש השיער החדשני ה"סופרסוניק"

חברת "Dyson" מציגה לראשונה בישראל את מעבדת הפיתוח של מייבש השיער החדשני   ה"סופרסוניק"

כמו כן חושפת החברה נתונים מסקר טיפוח השיער לקיץ 2018 ממנו עולה כי הנשים הישראליות משקיעות בממוצע כ-20 דקות ביום בעיצוב השיער

מייבש השיער מבט פנימה – צילום: אבי בר

 

∨ בסקר טיפוח השיער קיץ 2018 נמצא כי מראה שיער חלק הוא הסגנון הנחשק בקרב הישראליות: 41% אמרו שהן שואפות להשיג מראה חלק טבעי ללא מאמץ,

∨ חברת Dyson הציגה לראשונה בישראל חלקים ממעבדת מחקר השיער שהגיעו מאנגליה והיו בשימוש כשפיתחו את מייבש השיער ה-supersonic,

∨ מנהל חטיבת הטיפוח ב-Dyson, ישי הלמות, הדגים מהו ההבדל בין שערה פגומה לשערה בריאה באמצעות מים, גמישות ואלסטיות,

∨ עוד נמצא בסקר כי הישראליות חופפות שערן 3.5 פעמים בשבוע בממוצע וכי תדירות החפיפות יורדת עם הגיל,

 

מייבש השיער מבט פנימה – צילום: אבי בר

 

שנה אחרי השקת הסופרסוניק בישראל ולרגל הקיץ, חברת Dyson הציגה לראשונה בישראל את מעבדת השיער בה פותח מייבש השיער dyson supersonic – מייבש השיער המהפכני המגן על השיער מפני ייבוש יתר ואינו פוגע בקראטין הטבעי של השיער. ל-supersonic בקרת חום חכמה המווסתת את הטמפרטורה היוצאת ממייבש השיער ומנטרת אותה 20 פעמים בשנייה ומוודאת כי הטמפרטורה לא תעלה על 150 מעלות. בטמפרטורה של מעל ל-150 מעלות, השיער נשרף והנזק שנגרם לו הוא כמעט בלתי הפיך, בוודאי אם השימוש במוצרים מסוג זה הוא באופן תכוף.

 

המהפכה טמונה במנוע הדיגיטלי הזעיר של ה-supersonic. הודות למנוע הקטן, הצליחו מהנדסי החברה למקם אותו בידית המוצר, מה שמקל על האחיזה והאיזון ולהקטנה משמעותית של גודל מייבש השיער ומשקלו. מנוע ה- V9 מסתובב כ-110 אלף פעמים בדקה, ובזכות טכנולוגיית ™Air Multiplier, הוא מסוגל לשאוב כ-13 ליטר אוויר בשנייה ולהוציא כ-40 ליטר אוויר במהירות גבוהה. נתון זה מאפשר לייבש את השיער במהירות ובמינימום נזק. המנוע כולל 13 להבים שפועלים בתדר שקט במיוחד, ולכן הוא פחות רועש ממייבשי שיער אחרים.

 

ליאור ראובן, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת Dyson – צילום: אבי בר

 

את האירוע פתח ליאור ראובן, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת Dyson שסיפר על החדרת המוצר לרשת סופר-פארם וזאת בנוסף לרשת אפריל, שם נמכר ה-supersonic  בשנה האחרונה. כמו כן הוסיף כי ללקוחות הישראליות יינתן שירות ייחודי במסגרתו האחריות על המוצר תורחב ותינתן בבית הלקוחה במשך שנתיים.

 

המהנדס ומעצב המוצר הישראלי, ישי הלמות, המנהל את חטיבת הטיפוח ב- Dyson העולמית, הגיע לישראל במיוחד לאירוע בריאות השיער כשהוא מלווה בשני מהנדסים בכירים נוספים. בין חלקי המעבדה המעניינים הוצגו חמישה מתקנים שהדגימו את שלבי המחקר של השערה ואת הפיתוח הטכנולוגי של Dyson. העמדה הראשונה הייתה מבחן המים, ובה הציג הלמות קווצת שיער שחולקה לשתיים. חלק אחד של קווצת השיער יובש עם מייבש שיער ללא בקרת חום מבוקרת והחלק השני יובש עם ה-supersonic. העמדה הציגה את ההבדל בין שערה פגומה ושערה בריאה במפגש עם מים. בקווצת השיער הפגומה, המים נספגו במהירות לתוך השערה, מכיוון שהציפוי של השערה פגום ואין מה שמגן עליה. זאת לעומת, קווצת השיער הבריאה, שבה שכבת הקראטין הגנה על השערה ולכן המים זרמו על גביה ולא נספגו לתוכה.

 

ישי הלמות, המנהל את חטיבת הטיפוח ב- Dyson העולמית – צילום: אבי בר

 

העמדה השנייה הציגה שני סוגי תלתלים שנלקחו מאותה קווצת שיער, גם כאן, תלתל אחד יובש עם ה- supersonicוהשני עם מייבש שיער שאין לו בקרת חום מבוקרת. הלמות הראה כיצד תלתל שטופל ב- supersonicנשאר אלסטי וקפיצי כשמרטיבים אותו במים לעומת התלתל השני שהיה חסר גמישות במפגש עם מים.

 

העמדה השלישית כללה את מבחן החוזק בה מכשיר אלקטרוני מתח שערות על מנת לבחון את האלסטיות של השערה ולראות מהי נקודת השבירה של שערות פגומות ביחס לשערות בריאות. כאן ניתן היה לראות כי בעת מתיחת שיער פגום, השיער נקרע תוך מספר שניות לעומת שיער בריא שנמתח עד פי 4 מהשיער הפגום.

 

ישי הלמות, המנהל את חטיבת הטיפוח ב- Dyson העולמית באחת העמדות לבדיקת חוזק השיער וגמישותו – צילום: אבי בר

 

בעמדה הרביעית, באמצעות מיקרוסקופ מיוחד, הוצגו שערות בריאות ופגומות בהגדלה של פי 1000. העמדה הציגה את המרקם החלק והברור של השערה הבריאה שטופלה באמצעות ה- supersonic לעומת המרקם של שערה פגומה שהוא מנוקד ולא חלק.

ישי הלמות, מנהל חטיבת הטיפוח ב- Dyson העולמית מציג את אחת מעמדות הבדיקה המעבדתית – צילום: אבי בר

בעמדה החמישית הוצג מייבש השיער בפעולה כשהוא מחובר לזרוע רובוטית המדמה את פעולת הייבוש של המשתמשת. המכשיר הופעל על קווצת שיער ארוכה באורך של 40 ס"מ. לפני הפעלת המכשיר השיער נטבל במים, ובדקת עבודה של מייבש השיער, קווצת השיער יובשה לחלוטין. בזמן פעולת הייבוש, הוצגה הטמפרטורה של המכשיר וניתן היה לראות כי השיער לא עובר את טמפרטורת המאה מעלות, שהיא טמפרטורת האידוי של המים. בתום דקת העבודה נותרה קווצת השיער יבשה וחלקה לגמרי.

 

לאחר ההדגמות, סיפר מעצב השיער רואי דניאל על התנסותו עם ה- supersonic בשנה האחרונה ועל אפשרויות העיצוב המגוונות בעזרת המוצר.

 

 

מעצב השיער רואי דניאל – צילום: אבי בר

 

סקר טיפוח השיער קיץ 2018

טיפוח ובריאות השיער הם חלק בלתי נפרד משגרת יומן של נשים בכל העולם, כך גם בישראל.  השיער נחשב לסימן הבולט ביותר המעיד על טיפוח אישי, ומשמש כמסגרת לפנים. אולם, תקופת הקיץ בישראל נחשבת לאחת העונות הקשות לשיער, בה נשים רבות חוות קושי בעיצובו וטיפוחו ומדווחות על פגמים בשיער הנובעים מחשיפה מרובה לשמש, שהייה בבריכה ובים, לחות מוגברת ומזג אוויר חם.

 

עם בוא הקיץ, ערכה חברת Dyson, באמצעות מכון המחקר Shiluv I²R, את סקר טיפוח השיער קיץ 2018. הסקר נערך בקרב כ-800 נשים יהודיות בעלות הכנסה בינונית ומעלה ובגילאי 20 ומעלה. הסקר מעלה נתונים מעניינים אודות תפיסות ומנהגי טיפוח השיער של נשות ישראל:

 

מרבית הנשאלות (77%), מקדישות בממוצע כ-20 דקות בכל יום לעיצוב שיערן. שיער חלק הוא ללא ספק סגנון השיער הנחשק ביותר בקרב הישראליות, זאת על אף שרק 34% מהן בעלות שיער חלק טבעי בעוד  43% בעלות שיער גלי ו- 23% מתולתלות.

 

עוד נמצא בסקר כי הישראליות נוהגות לחפוף את שיערן כ-3.5 פעמים בשבוע בממוצע, אך תדירות החפיפות יורדת ככל שעולה הגיל. על פי ממצאי הסקר, נשים בעלות שיער עבה או תלתלים נוהגות לחפוף פחות מאשר נשים בעלות שיער חלק.

 

צילום: אבי בר

 

 

74% מהישראליות מקפידות לייבש ולעצב את שיערן לאחר חפיפה. מבין המכשירים לעיצוב השיער מייבש השיער נמצא כמכשיר המועדף על הישראליות (אחריו מחליק ומסלסל שיער). 23% מישראליות המשתמשות במייבש שיער עושות זאת באופן קבוע על בסיס יום יומי, 45% מהן משתמשות בו בין פעמיים לארבע פעמים בשבוע ו-34% פעם בשבוע או פחות. 69% מנשות ישראל לא מוותרות על הפינוק ומעת לעת מעצבות את שערן במספרה.

 

בנוסף למכשירי עיצוב שיער, נשות ישראל (71%) מאופיינות גם בשימוש נרחב בתכשירים לטיפוח השיער, בהם: מסכה (37%), מרכך ללא שטיפה (26%) סרום לשיער (18%), שמן (12%).

 

נשים המשתמשות במייבש שיער נוטות להשתמש יותר גם בתכשירי טיפוח לעומת נשים שאינן משתמשות במייבש שיער כלל. גם נשים בעלות שיער חלק ושיער שאינו פגום משתמשות פחות במוצרי טיפוח לשיער.

 

פאולה רוזנברג תורמת שערה לבדיקה, אגב השערה נמצאה תקינה – צילום: אבי בר

 

על אף עונת הקיץ הקשה לשיער הנמשכת חודשים ארוכים ולמרות שגרת הטיפוח המחייבת, 48% מנשות ישראל מטפחות שיער ארוך. 41% מעדיפות שיער באורך בינוני ו-11% בלבד מעדיפות לטפח שיער קצר או אפילו קצר מאד.

 

מראה שיער חלק הוא הסגנון המועדף על הישראליות (41%) שמחציתן שואפות להשיג מראה חלק טבעי ללא מאמץ. 47% חושקות בשיער מבריק ו-35% שואפות לטפח שיער רך. תכונות השיער שלישראליות הכי קשה להשיג הן ברק ונפח.

 

מבין הנסקרות, כמחצית (51%) השיבו כי בעיית השיער הנפוצה ביותר היא נשירת שיער. בעיות שיער נוספות שצוינו בסקר היו: קצוות מפוצלים (36%), שיער מאפיר (29%), שיער יבש (27%) וקשקשים (18%).

 

 

ליאור ראובן, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת Dyson יחד עם פאולה רוזנברג – צילום: אבי בר

 

ליאור ראובן, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת Dyson אומר כי "הצרכניות הישראליות יודעות להעריך מותגים טובים וטכנולוגיה מתקדמת, ואינו מתפשר על איכות. שנה מאז השקת הסופרסוניק בישראל, אנו רואים שהסופרסוניק התקבל בברכה בקרב הצרכנים והפך בתוך שנה למוצר המבוקש ביותר בקרב נשות ישראל שמבינות את היתרונות שיש במוצר איכותי ששומר על שיערן".

 

טיפוח השיער מעסיק נשים בכל העולם

בידי דייסון העולמית נתונים לפיהם 74% מהנשים בעולם מאמינות שהשיער שלהן פגום במידה כלשהי. 41% מהנשים הסיניות מרגישות שהשיער שלהן יותר ממעט פגום וגם בקרב הארגנטינאיות יש המרגישות כך (13%).

 

כמו אצל הישראליות כך גם בקרב נשות העולם, חלק, מבריק וטבעי הן תכונות גימור השיער שנמצאו כפופולריות ביותר ונפח הוא תכונת העיצוב המאתגרת ביותר עבור נשים.