כותרות אחרונות
Search

חברת ERN סליקת תשלומים מסכמת את חודש אפריל 2017 עם עלייה של 17% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים

סיכום חודש האביב

חברת ERN סליקת תשלומים מסכמת את חודש אפריל 2017

עלייה של 17% בגובה העסקה הממוצעת בצ'קים ועלייה של 4% בסכום העסקאות בצ'קים בתקופה שלפני חג הפסח 2017 לעומת התקופה שלפני חג הפסח 2016

  • גובה צ'ק ממוצע ב- 2017 עמד על 941 לעומת סכום של 844 ₪ בשנה שעברה, עלייה של 7% מפסח שנה שעברה.

  • הענפים בהם נרשמה עלייה משמעותית הינם בתחום: ענף הקרמיקה ,ומוצרי החשמל, ואופנועים. ענפים שנשארו יציבים הינם: ענף המזון ורשתות המזון וענפי  הביגוד וההנעלה.

  • שי פרמינגר מנכ"ל ERN סליקת תשלומים: "העלייה בגובה הצ'ק הממוצע נובעת מכך שהציבור נמצא במחנק אשראי ומרכז את רכישותיו באופן שהשימוש בצ'קים בענפי הקמעונאות מאפשר לו מסגרת מעבר למסגרת שיש לצרכן בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי. אמצעי זה מאפשר לו להגדיל את סל הקניות ולקמעונאי למכור יותר לצרכנים. למעשה אחת הסיבות לריכוז הקניות היא כמובן המבצעים האטרקטיביים המוצעים על ידי הרשתות הגדולות במטרה למשוך את הישראלים לצאת ולרכוש מוצרים לפני החג".

 

פסח בישראל מהווה הזדמנות להתחדש, ונחשב חג הקניות עבור מרבית הישראלים. מנתוני חברת   ERN סליקת תשלומים עולה כי נרשמה עלייה של כ- 17% בגובה העסקה הממוצעת בתשלום בצ'קים, לעומת התקופה המקבילה ב- 2016 ועלייה של 4% בסכום העסקאות בצ'קים בתקופה שלפני חג הפסח 2017.

צילום: יח"צ

עוד עולה מהנתונים כי גובה צ'ק ממוצע ב- 2017 עמד על 941 לעומת גובה הצ'ק שנה שעברה שעמד על סכום של 844 ₪, כלומר עלייה של 7% לעומת פסח שנה שעברה.

 

ניתוח ענפי מצביע על עליה גדולה של 43.9% בגובה העסקה הממוצעת בענף הקרמיקה, ל- 4,696 ב-2017 לעומת 3,264 ב-2016, כנראה בעקבות שיפוצים שישראלים נוהגים לעשות לפני החג.

 

בענף מוצרי החשמל נרשמה עלייה של 17.22% בכמות העסקאות הממוצעות. בענף זה גם נרשמה עלייה בסכום העסקאות העומדת על 13.51%. לצד זאת נרשמה ירידה בגובה העסקה הממוצעת בין בהשוואה לשנה שעברה.

 

נתונים נוספים:

ישנה עלייה משמעותית בענף התחבורה בעיקר בסגמנט של גידול במכירות של אופנועים וטרקטורונים. העלייה בכמות העסקאות הממוצעות עמדה על 41.32%, העלייה בסכום העסקה הממוצעת עמדה על 73.84%, והעליה בגובה העסקה עמדה על 23%.

ממוצע עסקה ממוצעת בסגמנט של אופנועים וטרקטורונים הינו 30,530 ₪, לעומת ב- 2016 שעמד על 24,819 ₪. העלייה בכל שלושת הפרמטרים: סכום, גובה וכמות מצביעה על העובדה כי היצע הדגמים בתחום הולך וגובר מיבואנים מתחרים והיתרון בתשלום בצ'קים דחויים בעסקאות גבוהות גדל ועולה

שי פרמינגר מנכ"ל ERN סליקת תשלומים – צילום: יח"צ

שי פרמינגר מנכ"ל ERN סליקת תשלומים: " העלייה בגובה הצ'ק הממוצע נובעת מכך שהציבור נמצא במחנק אשראי ומרכז את רכישותיו באופן שהשימוש בצ'קים בקמעונאות מאפשר לו מסגרת מעבר למסגרת שיש לצרכן בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי. השימוש בצ'קים מאפשר לצרכן לקנות יותר ולקמעונאי להגדיל את סל הקניות. אמצעי זה מאפשר לו להגדיל את סל הקניות. למעשה אחת הסיבות לריכוז הקניות היא כמובן המבצעים האטרקטיביים המוצעים על ידי החנויות במטרה למשוך את הישראלים לצאת ולרכוש מוצרים לפני החג".

 

תחומים מסוימים נשארו יציבים בהשוואה לשנה שעברה: תחום  רשתות המזון נותרו ללא שינוי משמעותי, כאשר סכום העסקה עלה סה"כ ב- 2.5%. תחום נוסף ששמר על מגמה זהה משנה שעברה הוא תחום הביגוד והנעלה. סכום עסקה ממוצעת בהנעלה עומד על 395 ₪ לעומת הסכום בשנה שעברה שעמד על 373 ₪, כאשר גובה עסקה ממוצעת הראה עלייה של 6%.

 

נתון כלכלי מעניין שבלט בפסח השנה לעומת שנה שעברה מתייחס למספר ימי אשראי ממוצעים במשק. השנה עמד על 88 ימים לעומת פסח 2016 שם עמד על 82 ימים, עלייה של 7.32%. עלייה של 6 ימים בימי האשראי ממוצעים מצביעה על צורך גובר ועולה באשראי בקרב עם ישראל בימים שלפני החג.

צילום: יח"צ

ERN סליקת תשלומים

חברת ERN סליקת תשלומים היא החברה הוותיקה והגדולה בישראל לסליקת תשלומים בצ'קים. מערכות החברה פרוסות בכ- 15,000 בתי עסק במחזור שנתי של מעל ל- 5 מיליארד ₪. מנכ"ל החברה הוא שי פרמינגר והיא נמצאת בבעלות משפחת נתנזון מארה"ב, בשותפות עם חברת מנורה המחזיקה ב-40% ממניות החברה (החל מ-12/1/2017).

בין לקוחות החברה נמנים מרבית הגופים הקמעונאיים במדינת ישראל ביניהם: אלקטרה, קסטרו, ביתילי, יינות ביתן, מחסני תאורה ועוד.

חברת ERN סליקת תשלומים פיתחה מודל ניהול סיכונים פיננסי ייחודי, המאפשר לבתי העסק לקבל צ'קים מלקוחותיהם ללא חשש שמא הצ'קים לא יכובדו .הידע והניסיון של ERN סליקת תשלומים מאפשר לה לבדוק מאות פרמטרים בתוך שניות וברוב המוחלט של העסקאות ניתנת תשובה אוטומטית ע”י המערכת תוך שניות, online, המודל מביא לכך שצ'ק שיתקבל בבית העסק הינו בטוח בדיוק כמו קבלת תשלום באמצעות כרטיס אשראי.