כותרות אחרונות
Search

חדש בקולנוע "יולי" מבוסס על סיפורו של רקדן הבלט הבינלאומי קרלוס אקוסטה – החל מ 18.7.2019.

"יולי" – "YULI"

מבוסס על סיפורו העוצמתי של רקדן הבלט הבינלאומי קרלוס אקוסטה.

החל מ 18.7.2019 בבתי הקולנוע

 

"יולי" הוא סיפורו של קרלוס, ילד הגדל ברחובות של קובה, במשפחה חמה וענייה. אביו הקפדן, שרוצה עתיד טוב לבנו, מזהה בו כישרון יוצא דופן לריקוד ודוחף אותו בניגוד לרצונו ללימודים נוקשים של בלט מודרני. עם הזמן ברור, שיהיה עליו ללמוד בבתי ספר יוקרתיים מחוץ למדינה. הקריעה והריחוק ממשפחתו, כמו גם ההתמקצעות שלו בתחום, משנים את חייו לנצח. זהו סיפור חייו האמיתי של קרלוס אקוסטה, שהפך לאגדה כבר בחייו, ומגלם את עצמו בסרט. סיפורו של אחד הרקדנים המוכשרים והמובילים בעולם על נפשו הכואבת, על משפחתו שנותרה מאחור ועל ילדות אבודה.

 

טריילר: https://youtu.be/pL4IQiJUz5Q

 

במאית: איסיאר בולאין 

תסריטאי: פאול לברטי ("אני דניאל בלייק")

 

צילום: יח"צ

 

מתוך הביקורות לסרט מחו"ל:

"מרגש עד דמעות. הקהל יתמוגג מהנאה" VARIETY

"מנגן על כל התווים" SCREEN DAILY

"אנרגטי ומשקף בצורה מרגשת את סיפורו"  GUARDIAN

 "הילד מגלם את קרלוס הוא ההברקה בסרט"   GUARDIAN

"סרט נפלא, מעמיק ומרגש" FORBES

 

סרטי רד קייפ הפצה, ספרדית (קובה 2018). 115 דקות, 18.7.2019 בבתי הקולנוע.

 

אודות קרלוס אקוסטה

רקדן קובני, שנחשב לאחד מגדולי האומנים הגדולים בעולם. רקד בלהקות רבות, ביניהן הבלט הלאומי האנגלי, הבלט הלאומי של קובה, יוסטון בלט ותיאטרון הבלט האמריקאי. לאחר שנים בבלט המלכותי, קיבל את התואר אמן אורח ראשי ולאחרונה נבחר לאחרונה לתפקיד היוקרתי לניהול הבלט המלכותי בברמינגהאם. זכה בהכרה בינלאומית ושלל פרסי ריקוד יוקרתיים על הופעות יוצאות דופן. קרלוס הקים בקובה חברת ריקוד ואף ייסד קרן בינלאומית לתמיכה בצעירות/ים בתחום. הסרט "יולי", המבוסס על סיפור חייו ועל ספרו האוטוביוגרפי, השתתף בפסטיבל טורונטו 2019 וזכה בפסטיבל סן סבטיאן השנה בפרס התסריט הטוב ביותר.

 

על הבמאית – איסיאר בולאין (1967)

במאית, שחקנית ותסריטאית ספרדייה, כתבה וביימה סרטים רבים שהיו מועמדים וזכו בפרסים יוקרתיים לאומיים ובינלאומיים. התפרסמה בכתיבת ובימוי הסרט "קח את עיניי" (2003), שזכה בשבעה פרסי האוסקר הספרדי גויה, ביניהם על הבמאי, השחקן, השחקנית והתסריט הטובים ביותר. סרטה "Even the rain" היה מועמד ב 13 קטגוריות באוסקר הספרדי וזכה בפרס במסגרת פנורמה בפסטיבל ברלין, פרס אריאל של האקדמיה המקסיקנית לקולנוע לסרט הטוב ביותר באמריקה הלטינית והיה בין הסרטים הזרים הבודדים שייצגו את ספרד באוסקר באותה שנה, ועוד.

שיחקה ב-14 סרטים מאז גיל 14.

 

התסריטאי – פול לברטי (1957)

תסריטאי מוערך, זוכה פרס האקדמיה הבריטי לקולנוע ביותר בעבור תסריטיו  ("אני דניאל בלייק" , "חלקם של מלאכים"), פרס הקולנוע הבריטי העצמאי לתסריט הטוב ביותר ("קוראים לי ג'ו") זוכה פרס התסריט פסטיבל קאן (SWEET SIXSTEEN) וכמובן זוכה פרס התסריט הטוב ביותר על סרטו "יולי" בפסטיבל סן סבסטיאן לאחרונה. פול הינו בן זוגה של איסיאר בולאין ולשניים ילדים משותפים.