כותרות אחרונות
Search

חדש על הבימות – תיאטרון "המדיטק" הכריז על הצגה חדשה – "הסוד של סבא אפרים".

הסוד של סבא אפריים – צילום יח"צ

 

"הסוד של סבא אפרים".

חדש על הבימות – תיאטרון "המדיטק" הכריז על הצגה חדשה – "הסוד של סבא אפרים".

 

עיבוד חדש ומותח לרב המכר, מסדרת הספרים האהובה של "ילדי בית העץ", המבוסס על חיי אביו של הסופר, רן כהן אהרונוב מקהילת אנוסי משהד. (לגילאי 8 ומעלה)

 

תיאטרון המדיטק, חולון, יעלה הפקה חדשה, עיבוד בימתי מותח, מסתורי, מסעיר ומוזיקלי: "הסוד של סבא אפרים".
 ההצגה מבוססת על רב המכר באותו השם, מתוך סדרת הספרים האהובה "ילדי בית העץ" מאת הסופר ואיש החינוך רן כהן אהרונוב שהפכה לתופעה ייחודית בתרבות הישראלית, ועל פיה נוצר הפרויקט המוסיקלי בניצוחו של יאיא כהן אהרונוב (הדג נחש).

 

העיבוד החדש מספר את סיפורם של ארבעת חברי חבורת "ילדי בית העץ", המגיעים לביתו של אפרים, סבא של מאיה. שם, החבורה מגלה כספת מסתורית ובתוכה חפצים ייחודים, שמספרים סיפור סודי על משפחתו של הסב, אשר עלה ארצה מפרס.

 
העלילה מסתבכת כאשר החפצים נגנבים והחבורה יוצאת להרפתקה חדשה ומסע בלשי המלווה באתגרים וקשיים, שהופך במהרה למסע מסעיר לחשיפת עברו ושורשיו של סבא אפרים בקהילה היהודית בפרס, קהילת אנוסי משהד, ובעיקר למסע מרגש למציאת וגילוי הזהות הפנימית והאישית של כל אחד מילדי החבורה.

הסוד של סבא אפריים – צילום יח"צ

 

ההצגה תלווה בעיבודים חדשים לשירים הפופולאריים מתוך הפרויקט המצליח "ילדי בית העץ", מבית היוצר של האחים רן ויאיא כהן אהרונוב.

 

 הפקה החדשה גויסו יוצרים מהשורה הראשונה, ביניהם המחזאים חן גרטי ותום חודרוב, שעיבדו ביחד את הספר והפכו אותו למחזה, והבמאי זוכה הפרסים, גמא פריד (״קאיטוש הילד המכשף״, ״דון קישוט״, ״לאסי״) , שמביים את ההצגה.

ההצגה תוצג בכיכובם של השחקנים עדן גולדמן, אסף דגני, דניאל הרוש, ליאור זוהר, ספיר רוזנפלד ואדיר שטיבלמן.


הספר "הסוד של סבא אפרים" עליו מבוססת ההצגה, נכתב ע"י רן כהן אהרונוב בהשראת סיפור החיים האמיתי והמרגש של אביו, נצר למשפחת עולים מקהילת אנוסי משהד שבפרס, שעלו ארצה ואיתם תשמישי קדושה זעירים. התשמישים שימשו בסתר את יהודי הקהילה שנאלצו להמיר את דתם ולהתאסלם. התשמישים המופיעים בהצגה נתרמו למוזיאון ישראל בירושלים והוצגו לאחרונה בתערוכה "סודות" באגף הנוער של המוזיאון.

 

נועם שמואל, המנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק: "תיאטרון המדיטק גאה ונרגש לשתף פעולה בפעם השלישית עם איש החינוך והסופר רן כהן אהרונוב, שספריו עובדו לכמה מההצגות המצליחות שהפיק התיאטרון. הפעם יש לנו את הכבוד להפיק את ההצגה "הסוד של סבא אפרים" על פי סיפורו האמיתי והמרגש של אביו של רן שנמנה עם קהילת אנוסי משהד בפרס. חברי הקהילה אולצו להתאסלם כדי להימנע מרדיפות אבל בינם לבין עצמם הם שמרו באדיקות על הקשר עם היהדות וקיימו בסתר את המצוות. אומץ הלב של יהודי משהד, ששמרו על זהותם למרות הסכנה, הוא השראה אמיתית לכל ילד וילדה. אנו מאמינים שהצפייה בהצגה, והמפגש עם הסיפור הייחודי של סבא אפרים יפיח בילדים את האומץ והנחישות להישאר תמיד נאמנים לעצמם, גם כשהסביבה מנסה לכפות עליהם להשתנות. ההצגה מעודדת היכרות עם הסיפור המשפחתי של כל אחד ואחד מאיתנו, ופיתוח דיאלוג עם דור ההורים והסבים.

 

על פרויקט "ילדי בית העץ":
פרויקט ילדי בית העץ של רן ויאיא כהן אהרונוב הפך תוך זמן קצר לתופעה ייחודית לילדים ולנוער בתרבות הישראלית. הפרויקט החל באלבום שירים שיצא בשנת 2015 וזכה למעמד אלבום זהב, נמשך עם שלושה אלבומי מוזיקה נוספים בהשתתפות מיטב האמנים, התפתח לחמישה ספרי ילדים, כולם רבי מכר, שנבחרו למצעד הספרים המומלצים של משרד החינוך, להצגה המבוססת על הספר “מבצע חורשה” (בתיאטרון המדיטק בחולון), מופע מוזיקלי עם מיטב השירים וסדרת טלוויזיה מצליחה ועטורת שבחים, הנחשבת לסדרת הדגל של ״כאן חינוכית״, שזכתה ב- 12 פרסי אקדמיה לטלוויזיה.

 

תקציר העלילה:

עיבוד חדש ומותח לרב המכר מסדרת ילדי בית העץ האהובה של רן כהן אהרונוב.

 

ילדי החבורה  מופתעים מאוד כשהם מגלים כספת סודית בבית של אפרים, סבא של מאיה, אשר עבר להתגורר בדיור מוגן. אבל הכספת לא מכילה כסף או תכשיטים יקרים. לתדהמת הילדים כל מה שיש בכספת הוא כמה חפצים מסתוריים שקשורים לילדותו של סבא אפרים בפרס.

 

כשהחפצים נגנבים, מאיה מגייסת את עזרתם של חבריה כדי להשיב את החפצים לחיק המשפחה, אך בדרך, החבורה צריכה להתגבר לא רק על מזימותיו של הגנב הנכלולי, אלא גם על משבר פנימי שמאיים לפרק את החבורה לנצח.

 

מאיה וחבריה יוצאים למסע בלשי שהוא גם מסע של זהות, התגברות וגילוי עצמי, במהלכו הם לומדים שאם לא יכירו את עברם – לא יוכלו לדעת מי הם באמת, ולאן עליהם ללכת.

מחזה: חן גרטי ותום חודורוב

בימוי: גמא פריד

מילות השירים: רן כהן אהרונוב

לחנים: יאיא כהן אהרונוב

ניהול מוסיקלי: ליאור רונן

עיצוב תנועה:  טל קון

עיצוב תפאורה: זאב לוי

עיצוב תלבושות: זוהר אלמליח

עיצוב וידאו: סיון פרסלר

עיצוב תאורה: אורי מורג

הדרכת שפה ודיבור: מרגלית גז

עוזרת במאי: שגה דובדבני

משתתפים: עדן גולדמן, אסף דגני, דניאל הרוש, ליאור זוהר, ספיר רוזנפלד, אדיר שטיבלמן


עלות כרטיס: 75 ₪

 

ישנן הנחות למנויים, וועדים ותושבי העיר חולון

 

על תיאטרון "המדיטק":

תיאטרון רפרטוארי לילדים ולנוער המוביל בשורת הפקות איכות וזוכה 60 פרסי הבמה להצגות ילדים ונוער. רפרטואר ההצגות המצליחות כולל מגוון מרתק של הצגות לגילאי שנתיים עד 18 המיועדות להורים ולילדים בשעות הפנאי ולמערכת החינוך (סל תרבות).

 

הצגות תיאטרון "המדיטק" זכו לפרסים רבים בתחרויות שונות ולביקורות נלהבות בקרב הקהל ובתקשורת. החופש האמנותי ליצור, אמות המידה הגבוהות של ההפקה והכלים הטכניים המקצועיים הופכים את תהליך היצירה לחוויה בלתי רגילה. תיאטרון המדיטק מעניק לצופה הצעיר את היכולת לראות את הכלים הטמונים בו וללמוד להשתמש בהם להעצמה ולחשיבה עצמאית שיסייעו לו בסלילת דרכו.