כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – "מעיל הקסמים של יובל"

 

חדש על מדף הספרים – "מעיל הקסמים של יובל"

ספר שיחבר את הילדים שלכם לאמנות בכלל  ולאומן הישראלי אורי ליפשיץ בפרט

לראשונה נחשפים ציוריו של ליפשיץ לבן הזקונים שלו- נדב

 

הסופרת צביה דובריש פריד, הוציאה לאחרונה ספר ילדים "מעיל הקסמים של יובל", שבמרכזו ציוריו הקסומים של האמן הישראלי והמוערך אורי ליפשיץ ז"ל.  לראשונה , נחשפים סדרת הציורים של ליפשיץ שצייר לפני כ-20 שנה לבנו – נדב, בן הזקונים.

 

צביה פריד: "הספר מאפשר הזדמנות לילדים להציץ לעולמו של האמן הישראלי הנודע – אורי ליפשיץ, מאושיות התרבות הישראלית, ולהכיר את ציוריו המדברים גם לדור המסכים"/

 

צביה דובריש פריד צילום אוריאל מסה.

 

פריד מוסיפה: "כשהחלתי לכתוב את הספר, שיתפתי את אשתו של אורי ליפשיץ בתהליך הכתיבה ובדמויות המובילות את העלילה, אשתו דורית נדהמת לגלות שהעלילה משתלבת בצורה הטבעית ביותר עם ציוריו האחרונים שטרם נחשפו עד היום. דורית, הייתה נרגשת יחד עמי וראתה בזה הזדמנות לחשוף את ציוריו של ליפשיץ בפני הדור הצעיר, שהוא היה כה מחובר אליו. ליפשיץ היה יוצר תקשורת עם בנו הקטן דרך המכחול והצבע והספר. לטענתה, הספר יכול להחיות את הציורים מחדש ולהפגיש את הילדים גם בעידן הטכנולוגי עם האמנות ולהגיע אל נפשם העדינה".

 

 טל בוקריס יועצת, מנחה ומאמנת אישית. "בעידן הדיגיטלי שאליו גדלים ילדינו, ישנה חשיבות שלצד הטכנולוגיה הם יזכו להיחשף גם לעבודות אמנות. לא רק בגלל העובדה שהאמנות תורמת להתפתחות הקוגנטיבית, השכלית והרגשית , "אלא שככל שניחשף לאמנות בגילאים צעירים יותר, כך הרווח יהיה גדול יותר והערכים הרבים יוטמעו לטובה".

 

לדברי צביה פריד, בספר ניכרים ערכים של סובלנות, דחיית סיפוקים, הערכה וכבוד לסבתא. אלו מסוג הערכים שחשוב שגם בעידן המתקדם, נדאג לשמר ולהעביר לדור העתיד".

 

צילום: יח"צ

 

בספר שזורים ציורים המאפשרים להפליג על כנפי הדמיון.

 

 מציינת פריד" "אחד הדברים המרכזים שלא יעלמו אלא רק יתעצמו זה הערך של יצירתיות. הילדים שלנו יותר מתמיד יצטרכו להיות יצירתיים והחשיפה לאמנות  בהחלט מאפשרת להם להפליג על כנפי הדמיון למחוזות רחוקים ודמיונים, ממש כמו הציורים של ליפשיץ".

 

לדברי צביה פריד הבחירה בציורי אורי ליפשיץ נעשתה מתוך רצון מחד, לחבר את ילדי העידן הדיגיטלי לציורים המופשטים והנאיביים של פעם, ומאידך אל עולמו של הצייר הישראלי המוערך אורי ליפשיץ ,שרבים מהילדים לא בהכרח נחשפים לציוריו ולסדרה המאוירת. הציורים שחלקם מופשטים וחלקם איורים של דמויות  הלקוחות מעולם הטבע והצומח , מאפשרים לילדים להפליג על כנפי הדמיון ולהמשיך את הסיפור כראות עינם.

 

בספר מתואר הקשר הבין דורי בין נכד שגדל בעולם של מסכים, לסבתא קשובה שלומדת מנכדה, על מושגים השגורים בעולמם כמו גיבורי על, בעוד הסבתא מזמינה את הנכד להמשיך ולהאמין בקסמים ואגדות.

 

"מעיל הקסמים של יובל" מיועד לגילאי 5-8 (*הספר מנוקד ומתאים גם לילדים שיודעים לקרוא.)

 

מחיר: הינו 68 ₪ וניתן להשיגו ברשת ספרים סטימצקי.