כותרות אחרונות
Search

חשיפה עולמית בתערוכת פרנקפורט: אופל אסטרה האצ'בק החדשה

אופל מציגה במגרשה הביתי את הדור החמישי והחדש לחלוטין של האסטרה – משפחתית קומפקטית במרכב 5 דלתות המציגה את שיאי הטכנולוגיה של אופל בתחומי העיצוב, ההנעה, היעילות האווירודינמית והבטיחות.

פרנקפורט, ספטמבר 2015. 24 שנים לאחר שהוצגה לראשונה, ולאחר הצלחה חובקת עולם עם למעלה מ-12 מיליון יחידות שנמכרו ממנה, אופל חושפת את האסטרה החדשה – דור חמישי למשפחתית קומפקטית המובילה בקבוצתה. אופל אסטרה החדשה כוללת מאפייני עיצוב ואבזור של מכונית יוקרה, שתוכננה ונבנתה תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתעשיית הרכב העולמית. אופל אסטרה החדשה מציבה סטנדרטים חדשים בקבוצתה בביצועים, בחיסכון, באיכות ובבטיחות.

אופל אסטרה החדשה – קלה יותר, אווירודינמית יותר, מעוצבת יותר

opel 6



עיצוב אלגנטי ויוקרתי
האסטרה החדשה מביאה איתה סגנון עיצוב דינאמי יחד עם נגיעות ייחודיות מקוריות. חרטום האסטרה החדשה מציג את החזית העדכנית של המותג שלא ניתן לטעות בה, עם שבכה רוחבית חדשה ויחידות תאורה גדולות ובולטות, המתעקלות אל תוך הכנפיים הקדמיות. צלילית האסטרה מתאפיינת בקו חלונות עולה וקו גג משתפל. הפגישה של שניהם בקורה האחורית יוצר מראה יוצא דופן, המעניק אשליה של גג "צף" וקורה אחורית משולשת.

תכנון חכם, חיסכון במשקל
יעילות, ביצועים וחיסכון מושפעים ישירות ממשקל ואווירודינמיות, שני תחומים בהם האסטרה החדשה ביצעה זינוק ענק. לאופל אסטרה החדשה מרכב אחוד חדש לחלוטין, המשלב בתוכו תרכובות פלדה מתקדמות בחוזק מתיחה גבוה, המעניקים למרכב קשיחות מוגברת לצד חיסכון במשקל. התכנון החכם בשילוב המתכות המתקדמות, אפשרו למהנדסי אופל להגיע לחיסכון של בין 120 ל-200 ק"ג במשקלה הכולל של המכונית, כאשר משקל מעטפת השלדה ירד מ-357 ל-280 ק"ג בלבד תוך השגת קשיחות מבנית גבוהה מבעבר.

תכנון אווירודינמי מתקדם
מעצבי האסטרה החדשה השקיעו שעות רבות במנהרת רוח, כדי להפוך את מרכב האסטרה לבעל התנגדות נמוכה לאוויר. התוצאה היא מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.285 CD, שהושג הודות לעיצוב מוקפד וצללית נמוכה. הצללית הנמוכה והזורמת הושגה באמצעות הקטנת המידות החיצוניות, כשהאסטרה החדשה נמוכה ב-2.5 ס"מ מקודמתה, קצרה ב-5 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים שהתקצר ב-2 ס"מ ל-266.5 ס"מ.

תא נוסעים מרווח ואיכותי
למרות המידות הקטנות יותר, האסטרה החדשה מציעה מרווח פנים משופר לנוסעים מלפנים ומאחור, הודות לתכנון חכם ויעיל של תא הנוסעים וניצול מרחב מקסימלי. תא המטען הוא מהגדולים בקבוצתו והוא בנפח של 370 ליטר, כשעם קיפול המושבים מתקבל חלל עצום בנפח של 1,210 ליטר. לאסטרה החדשה לוח מכשירים חדש המשלב חומרים איכותיים, רכים ועמידים שנראו עד כה רק במכוניות גדולות ויקרות. זאת לצד הקפדה על איכות ההרכבה ואבזור שופע הופכים את תא הנוסעים של האסטרה החדשה לחוויה של איכות ונוחות לכל המשפחה.

opel 5

אופל אסטרה 5 דלתות החדשה – מובילה בביצועים

דור חדש של מנועי טורבו מתקדמים
האסטרה תמיד הציעה חווית נהיגה מרגשת הודות למנועים עוצמתיים, וכך גם בדור החדש של האסטרה העושה שימוש בסדרת  מנועי ה-Ecotec החדשה, עם שלושה או ארבעה צילינדרים, המשלבת טכנולוגיית הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה, לצד מגדש טורבו מתקדם. המנועים החדשים מאפשרים נצילות אנרגטית גבוהה וגמישות מרבית, תוך הפקת מומנט מרבי גבוה במיוחד הזמין כבר בסל"ד נמוך. סדרת המנועים החדשה עומדת בתקן היורו 6 המחמיר לפליטת מזהמים נמוכה, ומסתייעת במערכת Start/Stop כדי להשיג תצרוכת דלק נמוכה במיוחד של  23.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (במנוע ה-1.0 ליטר). גרסאות המנוע באסטרה החדשה הן:

998 סמ"ק, 3 צילינדרים –  105כ"ס, 17.3 קג"מ בין 1,800 ל-4,250 סל"ד
1,399 סמ"ק, 4 צילינדרים – 125 כ"ס, 23.4/25* קג"מ בין 2,000 ל-3,500 סל"ד
1,399 סמ"ק, 4 צילינדרים – 150 כ"ס 23.4/25* קג"מ בין 2,000 ל-4,000 סל"ד (יגיע לישראל)
1,598 סמ"ק, 4 צילינדרים – 200 כ"ס, 30.6 קג"מ בין 1,700 ל-4,700 סל"ד (יגיע לישראל)
(*שתי גרסאות מנוע בעלות מומנט מרבי שונה כל אחת בתחום סל"ד זהה)

לצד מנועי הבנזין תציע אופל אסטרה החדשה מנוע טורבו דיזל עם הזרקה ישירה בלחץ גבוה בשיטת המסילה המשותפת. המנוע בנפח 1.6 ליטר יוצע בגרסאות הספק של 95, 110 ו-136 כ"ס עם מגדש טורבו יחיד ובגרסה עוצמתית במיוחד, בעלת שני מגדשי טורבו, בהספק של 160 כ"ס. גרסאות הדיזל יגיעו גם כן לישראל.

תיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת
לצד מנועי הטורבו המתקדמים תציע אופל תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית חדשה מבית חברת ZF, בעלת שישה יחסי העברה בחלוקה מושלמת השומרת את המנוע בטווח הסל"ד היעיל שלו, למינימום מאמץ, ביצועים מרביים וצריכת דלק מינימלית. תיבת ההילוכים האוטומטית מאפשרת גם תפעול ידני לחוויית נהיגה ספורטיבית ומרגשת.

אופל אסטרה החדשה – מובילה בתקשורת
אופל גאה להציג באסטרה החדשה את הדור הרביעי של מערכת ה-Intellink שהיא יותר מסתם מערכת מולטימדיה, היא מערכת תקשורת ובידור שלמה. Intellink 4.0 כוללת תאימות מלאה לממשקי iOS ואנדרואיד ומבוססת על מסך מגע צבעוני, חד ורגיש בגודל "7. קישורית BT מאפשרת חיבור לטלפון הנייד לדיבורית המבנית במערכת, כמו גם להזרמת מדיה (מוזיקה ותמונות). חיבור הטלפון הנייד אל המערכת באמצעות כבר מאפשר שיקוף אפליקציות מלא מ Apple Car Play וגוגל אנדרואיד Auto, שימוש בתצוגת מפות וניווט.

אופל אסטרה החדשה – מובילה בבטיחות

סטנדרט בטיחות גבוה
אופל אסטרה החדשה היא המכונית הבטוחה ביותר שייצרה אופל מעולם. נוסף לשלדה הקשיחה המשלבת אזורי קריסה חכמים לספיגת ותיעול אנרגיית ההתנגשות, מצוידת האסטרה החדשה במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, שחלקן היו מקובלות עד כה רק במכוניות יוקרה גדולות. 6 כריות אוויר הינן ציוד סטנדרטי באסטרה החדשה. מערכות בקרת יציבות (ESP), מערכת בקרת משיכה (TC), מערכות חלוקת בלימה בפניה (CBC) וחלוקת מומנט בפניה (CTC) מבטיחות אחיזת כביש מרבית בכל תנאי הדרך, גם בכבישים חלקים מיוחד ותחת עומס גבוה. סייען בלימה (BAS) מבטיח עוצמת בלימה מרבית בבלימת חירום ממערכת סיוע בזינוק בעליה (HAS) עוזרת לזינוק חלק והחלטי גם במעלות תלולים במיוחד.

תאורת LED Matrix
לראשונה בקטגוריה מציעה אופל באסטרה החדשה תאורת LED Matrix החזקה ויעילה יותר מכל תאורת קסנון או LED סטנדרטית המוצעת בשוק. תאורת ה-LED Matrix מבוססת על 8 נורות LED עוצמתיות ובהירות במיוחד בכל יחידת תאורה, הנשלטות באמצעות מחשב תאורה מתקדם הניזון ממצלמה קדמית הקוראת את תנאי הדרך. מחשב התאורה המפעיל את עוצמת הפנסים בהתאם למהירות הנסיעה, לתנועה המגיעה ממול למניעת סינוור ומאפשר תאורה עוקבת פניה לפי מצב ההגה לבטיחות מרבית גם בתנאי חשיכה מוחלטת.

אופל Eye
מערכת הבטיחות המתקדם של אופל  הנסמך על ראדר חכם ומערך מצלמות מאפשר ניטור של סביבת הרכב ויצירת מערכת התראות מקיף לנהג על סכנות בדרך.
המערכת מאפשרת ניטור מרחק בחזית תוך התרעת התנגשות (FCA), כאשר במהירויות עירוניות בין 8 ל-60 קמ"ש מסוגלת המערכת להאט את הרכב, לבלום בצורה עצמאית ומלאה (עד מהירות של 40 קמ"ש). המצלמה הקדמית עוקבת אחר סימני הדרך ובין מהירויות של 60 ל-180 מסוגלת לזהות ולהתריע על סטיה מנתיב הנסיעה LDW)) ויזואלית וקולית. במידה והנהג לא מגיב להתרעות נכנסת לפעולה מערכת השמירה על הנתיב (LKA) המבצעת תיקוני היגוי קלים כדי לשנור על הנתיב הנכון והבטוח. המצלמה הקדמית מסוגלת לזהות תמרורים וסימני דרך (TSA), כולל שלטי דרך דיגיטליים, ולהציג אותם על צג המידע הראשי בלוח המחוונים. את החבילה המתקדמת משלימה מערכת זיהוי עצמים בשטחים מתים (SBSA) העוזרת לבצע שינויי נתיב וכיוון בביטחון מלא. מערכות מתקדמות אלו יוצעו גם כאן בישראל באופן בלעדי בקטגוריה.

בקרת שיוט אדפטיבית (ACC)אופציה
הראדר המשוכלל שבאופל אסטרה מאפשר להציע גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שבה שומרת המערכת על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים בטווח המהירויות שבין 30 ל-180 קמ"ש. המערכת תבלום ותאיץ את הרכב באופן אוטומטי בהתאם למרווח הנקבע מהרכב שמלפנים.

מערכת חניה אוטומטית (APA2) – אופציה
דור חדש למערכות החניה האוטומטית של אופל נעזרת במצלמה וברדאר מלפנים ומאחור כדי לזהות מקום חניה פנוי. כאשר מזהה המערכת מקום חניה פנוי במקביל למדרכה, מתריעה על כך המערכת לנהג שצריך רק למנן את התאוצה של הרכב בזמן שהמערכת מבצעת את פעולות ותמרוני ההיגוי.