כותרות אחרונות
Search

ט"ו באב וחודש האהבה – רק אהבת חינם תנצח…..

 

 

ט"ו באב וחודש האהבה.

אם לא נאהב האחד את השני – לא נגיע לאחדות.

מאת: נוריה בן ארצי – מנטור כושר ותזונה, מטפל nlp, בנו של הרב ניר בן ארצי

ben_artzi_nuria@

 

בחודשים האחרונים נשמעת המילה אחדות בכל דיון. לפשר בין צדדים חלוקים זו משימה קשה מאד אבל אם נבין שכולנו שווים ובפני כולנו האופציה להודות ולהידבר, יתכן ונגיע לאותה אחדות מיוחלת. המנגנון האנושי מתוכנת באופן הטוב ביותר למטרת המשכיות המין האנושי, לא חפה ממחלוקות, אינטריגות וקונפליקטים, כמובן – אבל גם מכויל ומחויל להביא לפתרונות ולהשלים עם פשרות. מלמדת ההיסטוריה כי עוולות דינן להיגדע, ולהרמוניה ולעתות יציבות ואיזון – היתכנות גבוהה ויתרון.

 

חשוב להנחיל קודים לחשיבה ולתרגל אותם, ככל שהתרבות בה אנו חיים והמוסכמות והנורמות שבה, תרים על נס חיים לפי מתווה של שאיפה לטוב ועשיית הטוב, אהבת חינם, חיזוק והתחזקות נפשית ומנטלית כדי שמעגלי הטוב וההתעלות החיובית יגדלו – כך גם מעגלי ההשפעה והשפע הרוחני והערכי יתרחבו לעולם טוב יותר.

 

נוריה בן ארצי – פורטרט – צלם: טל שובל

 

פעילות של מתנדבים, שמחוללות יותר מידות של טוב בעולם – הן אלה שתקדמנה אחדות ואין הדבר קשור לדת או לאמונה, כוונתי להעמדת סט של ערכים בתודעה קולקטיבית. באופן זה ניתן יהיה להקל על אתגרים שהחיים מזמנים ובעיקר בעידן המודרני. החשיפה לאנומליות, התמכרויות, אלימות, התעלמות מחייבת שינוי. ככל שנרבה באהבת חינם לשם אחדות – נגיע לערך העליון, לתווים העליונים של האחדות. חיים בשוויון ובענווה, כל המינונים אופציונליים – אבל אהבת חינם זה בהחלט עניין לתרגול.

 

מסיבה זו בחרתי להשקיע משאבים, ניסיון, אנרגיה וזמן בסיוע לאנשים שזקוקים ליד מכוונת ותודעה מזדהה, שישמחו לחיבור למי שמבין אותם ומראה להם את האור ללכת בעקבותיו ולפרוץ את המהמורה או המועקה. כמי שחווה לא מעט אתגרים – אני משמש דוגמא אישית ויותר מכך – מנחה צעד – צעד ושלב – שלב בגמילה מהתמכרויות, התמודדות עם קשיים ומשברים בתחומים אישיים וחברתיים בכל הגילאים. מניסיון, אין כמו הנתינה הזאת כדי לרומם את הרוח ולהמשיך הלאה בדרך הטובה שלי, דרך האהבה – להמשיך ולסייע לאנשים נוספים.

 

מה דרוש כדי לתרגל את הערכים הנאורים והגבוהים האלה, אהבת חינם, ענווה, אהבת האדם, תחושת שוויון והתחזקות מנטלית? הכרת והוקרת התודה ונעיצת מבט בחצי הכוס המלאה יובילו באופן טבעי לאותו מקום נינוח ורגוע שיאפשר להנחיל את כל הטוב הזה.