כותרות אחרונות
Search

טיפים לבחירת מחשב לבית עסק גדול, בינוני או קטן – באדיבות חברת Toshiba

תעבירו את העסק שלכם ל-ON!

בעלי/בעלות עסק? בואו ללמוד איך לאבזר את משרדכם במערכת המחשבים בצורה הטובה והמתאימה ביותר. גזור ושמור!

המפתח לכל עסק שרוצה להתייעל, היא מערכת מחשבים טובה, יעילה ואמינה. כזו שתאפשר תהליכי עבודה מהירים, נוחות שימוש מרבית, צג איכותי ונוח לצפייה ממושכת, ותימנע תקלות מרובות, תקשורת איטית ועוד. אך כל בית עסק הוא שונה על פי דינמיקת העבודה בו, מספר העובדים, תדירות השימוש ועוד פרמטרים אחרים שרצוי לקחת בחשבון. אז איך נדע לבחור ולהתאים את המחשב לארגון, לעובדים בו ולסביבת העבודה?

ישנם מספר אלמנטים חשובים אשר יש לשים לב שימצאו. אז שאלנו וביררנו והצלחנו לדלות מחברת Toshiba מספר טיפים ועצות שיספקו לכל בעל עסק, קטן, בינוני או גדול, ארגז כלים בסיסי שיסייע במה לחפש וממה להיזהר, על מנת שתתבצע רכישה נבונה ומושכלת:

  1. מערכת הפעלה עסקית (PRO) – מחשבים ניידים עסקיים מצוידים בדרך כלל במערכת הפעלה עסקית WIN PRO  בשל העובדה כי רק מערכת הפעלה כזו יכולה לעבוד ולהתחבר לרשת ארגונית. במקרה שבו המחשב נועד לעבודה אך ללא כל צורך בחיבור לרשת ארגונית, ניתן לעבוד גם עם מערכת הפעלה ביתית אך כאשר מדובר במחשב עסקי, ההמלצה תמיד הנה כי המערכת התומכת תהייה מקצועית עסקית

  2. משקל המחשב – מחשב הנועד לעבודה הנו בדרך כלל צמוד לעובד והוא מנייד עמו לפגישות בארץ ובעולם. משקל המחשב הופך להיות משמעותי מאוד. מחשבי טושיבה העסקיים הם הקלים ביותר ושוקלים 1.2 ק"ג בלבד, דקים מאוד, ארגונומיים, נראים טוב ומייצרים אף את הפריסטיז' הדרוש למנהל, נוחים וקלים לנשיאה

  3. עמידות המחשב – חשוב לבדוק כי מחשב המוגדר כמחשב עסקי עבר מבחני עמידות. המבחנים הרשמיים נקראים מבחני HALT, נעשים בגרמניה ובודקים את עמידות המוצר בפני נפילה, זעזועים, חום וקור ועוד. כל מחשבי טושיבה העסקיים מצוידים באישור זה החשוב מאוד כאשר מדובר במחשב עבודה אשר אמור לעבוד באופן אמין ויציב כאשר הנו עומד בעבודה מסיבית ונישא למרומות רבים כל הזמן

  4. קישוריות – מחשבים עסקיים רבים אינם מצוידים בכל החיבורים הדרושים לצורך עבודה נוחה והעובד יכול למצוא  עצמו לא פעם במצב בו דרוש לו מתאם על מנת לעבוד. למשל, מנהל אשר מגיע לארגון ומבקש להציג מצגת דרך מקרן ודרך חיבור  VGAומוצא כי אין את החיבור הזה במחשב היפה שרכש. מחשב עסקי אשר אינו מצויד בחיבור כזה, יגרום בסיטואציה כזו לעוגמת נפש רבה ואף לחוסר רצינות שיכול להתפרש בפגישה. ליין המחשבים העסקיים של טושיבה, לרבות סדרת האולטרה בוק הדקה והקלה ביותר, מצוידים בכל החיבורים הדרושים, מייצרים שקט וביטחון לכל עובד כי אינו צריך לדאוג שחלילה המחשב לא יוכל להתחבר בפשטות לכל אלמנט שהוא (מקרן, טלוויזיה, מסך חיצוני, סאונד וכד…) וללא כל מתאם חיצוני שהוא.

    tushiba 1

  5. מנגנוני אבטחה – מחשבי עבודה נושאים בתוכם חומר אישי, עסקי ולעיתים מסווג, שרצוי שיהיה מוגן כך שגם כאשר המחשב ייגנב חלילה, לא יוכלו לפתוח אותו ולהוציא ממנו חומר רגיש. מנגנון זיהוי טביעת אצבע ומנגנון SMART CARD הנם מנגנוני הגנה הטובים ביותר ומאפשרים הגנה מלאה על הגישה למחשב למי שאינו מורשה לכך. לדגם ה Portégé Z20t-של Toshiba תכונות מתקדמות שנועדו לשמור על ביטחון נתונים – הקריטי לכל עסק. בין היתר, כוללות את חיבלת EasyGuard של Toshiba. מודול ה-Trusted TPM (Platform) שומר על נתונים במערכת אחסון מקומי, ואילו ה-Active Management Technology Intel ® (AMT) מאפשר למחלקת ה-IT לנהל, לשמר, לתקן, לעדכן ולשדרג את המחשבים מרחוק.

  6. חיבור לתחנת עגינה – תחנת עגינה הנה כלי שימושי מאין כמוהו כאשר מדובר במחשב עסקי. עובדים רבים עובדים במשרדם כאשר המחשב מחובר למסך גדול, מקלדת ועכבר רגילים וכאשר יוצאים לפגישה, לוקחים עמם את המחשב הנייד ולאחר מכן, בעת חזרתם למשרד, מחברים הכול מחדש לאותם אמצעים. תחנת העגינה היא בעצם הגשר בין המחשב הנייד לכל האמצעים על שולחן העבודה (לרבות טעינת הסוללה). תחנת העגינה מאפשרת כי כל החיבורים הדרושים בסביבת העבודה, ישמרו כך שכאשר העובד יחזור למשרדו מפגישה, פשוט יניח את המחשב בתחנת העגינה והכול יתחבר מיד (חשמל, אינטרנט, מסך גדול אחד או יותר, מקלדת חיצונית, עכבר, רמקולים וכד), ללא כל צורך בחיבור כבלים נוספים. זהו יתרון עצום בעבודה. כיוון שתחנת העגינה גם מטעינה את המחשב, היא נוחה מאוד גם למי שעובד בעיקר ממשרדו ושומרת על כך שהסוללה במחשב תמיד תהייה מלאה ומוכנה לשימוש בעת הצורך. יש לשים לב כי מחשבים ביתיים אינם נתמכים בחיבור לתחנת עגינה ולכן חשוב להקפיד כי כאשר מדובר במחשב לעבודה, רצוי מאוד שיהיה מצויד בחיבור כזה (החיבור נמצא בדרך כלל בתחתית המחשב)

  7. זמן סוללה – זמן סוללה הנו קריטי שכן עובדים רבים נמצאים שעות רבות מחוץ למשרד, עובדים מבתי קפה, מטוסים ומקומות נוספים אשר לא תמיד מצוי בהם חיבור חשמל נוח. ליין המחשבים העסקיים של טושיבה מצויד בסוללות בעלי זמני עבודה של 14-17 שעות עבודה ללא חיבור לכבל. המשתנה הזה הנו משמעותי ביותר וכל אחד שנתקל במצב בו הסוללה עומדת להיגמר בזמן עבודה, יעריך יתרון משמעותי זה ולא יוותר עליו

  8. אחריות עסקית – מחשב עבודה הנו כלי עבודה ודורש התייחסות שונה ממחשב ביתי כאשר מתקלקל ולכן, יש להקפיד כי האחריות על מחשב נייד תהייה עסקית קרי, תגובה מהירה בתוך 24 שעות מרגע פתיחת התקלה של נותן השירות, טיפול בתקלה בבית העסק על מנת להימנע מבזבוז זמן הגעה למעבדה וממנה ומענה מהיר ויעיל ללקוח עסקי אשר מסוגל לזהות תקלה גם מרחוק על ידי השתלטות על המחשב הנייד.