כותרות אחרונות
Search

טכנולוגיה חדשנית המשלבת בינה מלאכותית מאפשרת העלאת מופע מדהים ומרגש של זהר ארגוב ז"ל יחד עם חברי הפרויקט של רביבו 2024

המופע המשותף – צילום: אבי בר

 

זהר ארגוב והפרויקט של רביבו 2024 

בפעם הראשונה בישראל בזכות הבינה המלאכותית: זהר ארגוב חוזר להופיע.

 

המופע המשותף – צילום: אבי בר

 

37 שנים לאחר מותו, מלך המוזיקה הים-תיכונית, זהר ארגוב, חוזר לבמה בזכות טכנולוגיה חדשנית המשלבת בינה מלאכותית ומידול קולי וחזותי.

 

במופע ייחודי שטרם נראה כמותו בישראל, יצטרף המלך ל"פרויקט של רביבו" ויעלה לסדרת הופעות "חיות" על בימת האנגר 11, תל אביב, החל מ-27 באוקטובר 2024.

 

זוהר רבינוביץ', סמנכ"ל תוכן B.Y הפקות, יזם ובמאי המופע: זהר ארגוב והפרויקט של רביבו – צילום אבי בר

 

זוהר רבינוביץ', סמנכ"ל תוכן B.Y הפקות, יזם ובמאי המופע: "מדובר בדור חדש של מופעים. לאחר שנים של עשייה ופיתוח, אנחנו יוצרים מציאות רבודה בימתית בה יופיעו אווטאר וירטואלי לצד אמנים חיים יחד לייב על הבמה".

 

שיתוף הפעולה, אפשר להחזיר לבמה את אחד הקולות הגדולים שהשפיעו ועדיין משפיעים על המוזיקה ועל התרבות בישראל, ולרגש המוני ישראלים. ארגוב, מגדולי הזמרים בתולדות המוזיקה הישראלית, השפיע רבות על התפתחות המוזיקה הים תיכונית, קולו וסגנונו הפכו אותו לאיקון תרבותי. כעת, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, הוא שב לבמה באופן מדויק ומרשים ובפעם הראשונה מזה 37 שנים, זהר ארגוב יעלה בהופעה חיה על הבמה.

 

הטכנולוגיה החדשנית בה נבנה המודל הויזואלי והקולי של זהר ארגוב, אפשרה לבמאי המופע זוהר רבינוביץ' וצוות היוצרים, ליצור מופע חדש עם שירים שהאווטאר של זהר ארגוב יבצע בפעם הראשונה על במה, לצד להיטים בלתי נשכחים כמו "הפרח בגני" ו-"אלינור" בעיבודים חדשים ועדכניים. המופע החדש ישלב טכנולוגיות קצה של עולם הבמה והמולטימדיה ויביא לקהל הישראלי חדשנות שלא נראתה בארץ עד היום.

 

המופע המשותף – צילום: אבי בר

 

האווטאר של זהר ארגוב נוצר בטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית, בתהליך טכנולוגי מורכב המשלב מידול קולי וויזואלי אשר משחזר באופן מדויק את תנועות גופו והבעות פניו של זהר ארגוב. הטכנולוגיה הוויזואלית נוצרה על ידי B.Y הפקות, וחברת Session42 יצרה את המודל הקולי.

 

מדובר בפעם הראשונה בישראל שבה נעשה שימוש בטכנולוגיית AI להפקה מוזיקלית חיה. Session42 השתמשה בפלטפורמה החדשנית שלה HitCraft להפקת חלקים מהמוזיקה, כאשר המפיק המוזיקלי טל פורר שילב בין הפקות מסורתיות ומבוססות AI ליצירת תמהיל ייחודי. B.Y הפקות אחראית על היצירה החזותית והחוויה האימרסיבית ויחד הם חברו ל"פרויקט של רביבו" להופעה המשלבת בין אמנים חיים ובין אוואטר אשר תעניק לקהל חוויה ייחודית ומעצימה שטרם נראתה בישראל.

 

המופע המשותף – צילום: אבי בר

 

Augmented Stage – מופעים בינלאומיים מתחילים לעשות שימוש במערכות מולטימדיה מתקדמות ליצירת דור חדש של מופעים המבוססים על אוגמנטד ריאלטי, מציאות רבודה בימתית.

 

 (Agmented Stage) – יצירת מציאות רבודה של אנשים ואובייקטים אמיתיים ווירטואלים – יחד על הבמה.  בפעם הראשונה יהנה הקהל הישראלי ממופע המשלב אמן בדמות וירטואלית, לצד אמנים הנמצאים פיזית לצידו על הבמה, מופיעים יחד במופע לייב, בזכות מערכות מולטי מדיה מתקדמות של אוגמנטד סטייג'.

 

זוהר רבינוביץ', סמנכ"ל תוכן B.Y הפקות, יזם ובמאי המופע: זהר ארגוב והפרויקט של רביבו – צילום אבי בר

 

זוהר רבינוביץ', סמנכ"ל תוכן Y.B הפקות, יזם ובמאי המופע: "רמת ההתרגשות לקראת המופע בשיאה, קודם כל ברמה האמנותית, לעסוק בשיריו ובדמותו של זהר ארגוב שהשפיע כל כך על המוזיקה ועל התרבות הישראלית. מעבר לכך, בשורת החדשנות, מדובר בדור חדש של מופעים: לאחר שנים של עשייה ופיתוח, אנחנו יוצרים מציאות רבודה בימתית בה יופיעו אווטאר וירטואלי לצד אמנים חיים – יחד לייב על הבמה. הפרויקט של רביבו מבצעים בשנים האחרונות את השירים של זהר ארגוב יותר מכל אמן אחר, ולכן אני מרגיש שהחיבור הזה מושלם. מצפה לקהל הצופים במופע חוויה מטורפת".

 

המופע המשותף – צילום: אבי בר

 

דוד לוי, בעלים לאן משרד כרטיסים: "הרגע שבו נמכור את הכרטיס הראשון למופע מוזיקה בטכנולוגיית AI הוא רגע מרגש ופורץ דרך. זה לא רק כרטיס למופע, אלא כרטיס לעתיד שבו המוזיקה והטכנולוגיה משתלבים כדי ליצור חוויות חדשות ומדהימות".

 

יקיר חג'ג', מנהל "הפרויקט של רביבו": "אחרי שנים שהפרויקט שר ומבצע את הרפרטואר של זהר בכל בימות ישראל, עם מעל עשור של פעילות מוצלחת במהלכה נתנו למוזיקה הישראלית הישנה והטובה מקום של כבוד, הגיע החיבור הטבעי והחדשני של זהר ארגוב, אגדת הזמר הים תיכוני והפרויקט של רביבו במופע משותף."

 

טכנולוגיית הבינה המלאכותית יוצרת הזדמנויות חדשות לתעשיית המוזיקה: המופע מציע חוויה חסרת תקדים, המשלבת אמן וירטואלי עם אמנים חיים, ובזכות טכנולוגיות AR ו-VR נוצרת חוויה אימרסיבית (רב חושית) מלאה, בעוד ההפקה המוזיקלית משלבת את הצליל המקורי של ארגוב יחד עם עיבודים עכשוויים, מלווה בתפאורה, תאורה ומולטימדיה מתקדמים.

 

המופע המשותף – צילום: אבי בר

 

הפרויקט צפוי להשפיע משמעותית על תעשיית המוזיקה והבידור בישראל והוא פותח הזדמנויות חדשות להחייאת אמנים מהעבר שכבר לא נמצאים איתנו, מקדם שימוש בטכנולוגיות AI בהפקות חיות, ויוצר סטנדרט חדש למופעים אימרסיביים.

 

המופע הייחודי יעלה בסוף חודש אוקטובר 2024, בבימויו של זוהר רבינוביץ' ובהפקתו המוזיקלית של טל פורר. המופע מסמן פרק חדש במוזיקה הישראלית, משלב מורשת יחד עם חדשנות טכנולוגית, ומבטיח לא רק להנציח את זכרו של ארגוב, אלא גם לפתוח צוהר לעתיד תעשיית המוזיקה והבידור.

 

זהר ארגוב והפרויקט של רביבו: הפרויקט של רביבו מציינים כבר מעל עשור של פעילות מוצלחת במהלכה נתנו למוזיקה הישראלית הישנה והטובה מקום של כבוד. הלהיטים של זהר ארגוב הפכו עם השנים לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית ומהווים חלק משמעותי ברפרטואר המופע של הפרויקט. מכאן, החיבור הטבעי של אגדת הזמר הים תיכוני זהר ארגוב, והפרויקט של רביבו.

 

הפרויקט נולד משיתוף פעולה בין "B.Y הפקות" ו- "Session42" במסגרת חתונתו של המפיק והכותב רון ביטון. במסגרת האירוע, דמותו של זהר ארגוב מבוססת AI עלתה על הבמה לצד יהודה קיסר וביצעה שירים בפני רבים מתעשיית המוזיקה בישראל שנכחו באירוע. הצלחת הפיילוט באירוע והבאזז שיצרו בעולם המוזיקה, הובילו את היזמים להוציא לפועל את הרעיון באופן מלא. כך, בשיתוף פעולה עם "הפרויקט של רביבו", נוצר מופע ייחודי המשלב לראשונה אמנים חיים עם אמן וירטואלי על במה אחת.

 

יוצרים: 

יצירת אווטאר: סטודיו B.Y הפקות ו-Session 42 

יזם ובמאי המופע: זוהר רבינוביץ'

הפקה מוזיקלית ועיבודים: טל פורר בשיתוף "הפרויקט של רביבו"

 

רכישת כרטיסים למופע:  באתר לאן: https://tickets.leaan.net/seller/by–9lo4

 

תאריכי המופעים: החל מ- 27.10.24 (למספר מצומצם של מופעים)

מחיר כרטיס: החל מ-219 ש"ח