כותרות אחרונות
Search

טמבור מציגה – איך לעצב פינת לימודים לילדים לפני החזרה לבית הספר

צילום: טלי דברת

דקה לפני שחוזרים לספסל הלימודים מציגה טמבור: איך לעצב פינת לימודים לילדים

 

מומחי טמבור מציגים מדריך מסודר ורעיונות שווים במיוחד.

פינת לימודים מסודרת,  עוזרת להתרכז וליהנות מהלימודים.

איך מעצבים פינת לימודים מאורגנת, יעילה ומלאת סטייל בתקציב נמוך ?

 

לא משנה איפה ממוקמת פינת הלימודים של הילדים, בחדר השינה שלהם, בחדר המשחקים או בסלון, זו חייבת להיות פינה פונקציונלית במיוחד, שמתאימה לצרכי הילד הספציפי ולאילוצים השונים של ההורים, כמו התקציב והמקום הפנוי. לפינת לימודים שמעוצבת נכון יש סיכוי גדול יותר להיות פינה פעילה במהלך השנה ולא פינה בודדה ומיותמת. הדרך הכי זולה ופשוטה לעיצוב פינת לימודים כזאת היא על ידי שימוש בצבע, וכך תעשו זאת בעצמכם:

 

צילום: בועז לביא

 

לפני שניגשים לעבודה

לפני שמתחילים להזיז רהיטים ולהתחיל בצביעת קירות, כדאי לתכנן את המראה הסופי תוך התייחסות לארבעה פרמטרים חשובים:

  1. החלל – החליטו איפה אתם רוצים למקם את הפינה. מדדו במדויק את המקום המיועד, כדי שתוכלו להתאים לו את כל הרהיטים והאביזרים הנלווים באופן מושלם. תכננו הכל במדוקדק, כדי שתוכלו להוציא לפועל את החלומות שלכם בלי שתיתקלו בבעיות במהלך הביצוע.

  2. התקציב – הגדירו מראש תקציב, כדי שתוכלו לתכנן את הפינה בדיוק מירבי. בידקו אם יש לכם בבית פריטים שיכולים להשתלב בפינת הלימודים, כמו כיסא שמחכה לריפוד חדש,שולחן שאפשר לצבוע, מנורת קריאה או מדפים. אחרי שתערכו רשימה של כל הפריטים שיש בידיכם, תוכלו להבין מה אתם עדיין צריכים לרכוש ולהתאים את הרכישות לתקציב שהגדרתם. זיכרו שפינות לימודים לא דורשות פריטים יקרים מדי, הפריטים העיקריים הנדרשים הם שולחן עבודה, כיסא נוח וצבע, ואתם יכולים לצאת לדרך.

  3. פונקציונליות – בשלב התכנון, חשוב להגדיר לעצמכם מה התפקיד של פינת הלימודים שאתם מעצבים. האם היא תהיה פינת יצירה לילדי גן או פינה להכנת שיעורי בית לתלמידי בית ספר יסודי? האם היא מיועדת ליותר מילד אחד? האם לילד שלכם יש תחביבים מיוחדים, שכדאי לקחת בחשבון בזמן התכנון? נסו להכין רשימת שאלות מפורטת ככל האפשר, ואם הילדים שלכם בוגרים מספיק, שלבו אותם בתהליך התכנון, כדי שהפינה המעוצבת תתאים להם בצורה הטובה ביותר.

  4. צבע – פינת הלימודים היא בדרך כלל רק חלק מחדר שלם. הקפידו לבחור צבעים שישתלבו היטב בחלל בו הפינה ממוקמת. בחרו צבע אחד או שני צבעים דומיננטיים, שיכתיבו את הטון לפינה, והשתמשו באקססוריז ובפריטים קטנים, כדי ליצור צבעוניות נדרשת, אבל לא מוגזמת. מינון נכון של צבע יכתיב קו מנחה וייצור עיצוב נעים לעין.

 

אחרי שהגדרתם את ארבעת הפרמטרים, הגיע הזמן להתחיל לעצב! הקפידו להעניק תשומת לב גם לפריטים הקטנים, כדי שהתוצאה הסופית תהיה פינת לימודים מעוצבת, שתעשה לילדים שלכם חשק להתיישב ליד השולחן ולהתחיל לכתוב.

 

צילום: טלי דברת

 

פינת יצירה ומשחק לקטנים

לא רק ילדי בית הספר יזכו לפינת לימודים משלהם. גם לקטנים יותר מגיעה פינה שכזו, שמטבע הדברים תהיה פינה מוכוונת יצירה ומשחק ופחות למידה. פינה כזו יכולה לעודד אותם לשבת ולהתנסות בפעילויות יצירה שונות, לשחק במשחקי קופסה או להרכיב פאזלים. כדי ליצור פינה כזאת בעזרת צבע, תחמו את האזור שסביב שולחן היצירה בצבע בצורה מסוימת, כמו צורת בית. בתוך הבית הצבוע צרו עולם שלם, המורכב מרכיבים מעולמם של הילדים, כמו צעצועים, ספרים וכמובן – מקום מיוחד להציג בו את כל היצירות החדשות, כמו למשל מתלה חוט, עליו אפשר לתלות את הציורים או סתם גלויות עם הדפסים אהובים. שימוש במתלה פשוט כזה יאפשר החלפה מהירה של הציורים ויעודד את הילדים ליצור עוד.

ודאו שהשולחן והכיסאות מותאמים לגובה הילדים הקטנים. תוכלו גם לטבול את רגלי הכיסאות בצבע שבחרתם ליצירת הבית על הקיר, כדי ליצור מראה תואם ומתוק. לצד פינת היצירה, מקמו שטחי איחסון, כמו ארגזים או מגירות, שיאפשרו לאחסן את הצעצועים והמשחקים של הילדים.

 

צילום: עומרי מירון

 

פינת לימוד לתלמידי הכיתות הנמוכות

הפינה הזאת מותאמת אמנם לתלמידי הכיתות הנמוכות, אבל עם מעט שינויים היא יכולה להתאים בקלות גם למתבגרים ואפילו למבוגרים. כדי ליצור פינת לימוד, שתעודד ריכוז ותהפוך את הקיר מקיר ריק ומשעמם לפינת לימודים מקסימה, נגדיר את הפינה בעזרת ריבועי צבע, שיתחמו אותה. תוכלו לבחור בכל שילוב צבעים שמתאים לכם, אבל כדאי לבחור בשילוב שיעודד ריכוז ויצירתיות, כמו תכלת, צהוב ואפור.

 

כדי לתכנן פינה כזאת, מדדו את שולחן הכתיבה, ציבעו מעליו ריבועי צבע והוסיפו מדפים בגודל המתאים, כך שהמראה שיתקבל יהיה מראה מדויק ונעים לעין. תוכלו לצבוע 2 ריבועים ב-2 צבעים שונים, זה מעל זה, והקפידו שקו ההפרדה ביניהם ימוקם מעל קו העין, כדי שסביבת העבודה תאפשר ריכוז. ציבעו את הריבוע התחתון בצבע מגנטי של טמבור, כדי ליצור משטח מגנטי, אליו אפשר להצמיד מגנטים. הוסיפו אקססוריז תואמים, ופינת הלימודים שלכם מושלמת. 

 

צילום: טלי דברת

 

פינת לימודים למתבגרים

בני נוער הם לרוב דעתניים ויודעים בדיוק מה הם רוצים. חשוב לנסות לערב אותם בתהליך העיצוב, כדי שהפינה שלהם תרגיש מזמינה גם עבורם. כדי ליצור פינת לימודים מעוצבת למתבגרים שלכם, חלקו את הקיר לשני צבעים, מלבן תחתון ומלבן עליון, כשקו ההפרדה ביניהם ממוקם בדיוק בגובה משטח השולחן. תוכלו להוסיף עיגולים או קישוט אחר בצבע נוסף למלבן העליון. הוסיפו יחידת מדפים עם מוט לתליית ציוד הכרחי ופריטים מעוצבים נוספים, והמתבגרים שלכם יהיו מאושרים.