כותרות אחרונות
Search

יום המעשים הטובים ! מעל 2 מיליון ישראלים ייצאו ב-2 באפריל לעשות טוב בכל הארץ

יום המעשים הטובים !

מעל 2 מיליון ישראלים ייצאו ב-2 באפריל לעשות טוב בכל הארץ

יום המעשים הטובים, בשנתו ה- 13, מרחיב את מעגלי עשיית הטוב ומהווה יום שיא לעשיית טוב כל השנה. אחד מכל 4  ישראלים ישתתף באלפי  הפעילויות ברחבי הארץ, שיהיו בין השאר בסימן "מדברים טוב, עושים טוב". היוזמה, שנולדה בישראל, סוחפת מיליוני בני אדם במעל 100 מדינות.

 

יום מעשים טובים 2019 יתקיים השנה בישראל ביום שלישי ה-2 באפריל וצפויים להשתתף בו למעלה מ-2 מיליון ישראלים בפרויקטים מדן ועד אילת. יום מעשים טובים, שהפך ליום בינלאומי, יצויין השנה ברחבי העולם ב-7 באפריל בלמעלה מ-100 מדינות ויהיו מעורבים בו מיליוני אנשים.

 

יום מעשים טובים הינו פרויקט הדגל של עמותת "רוח טובה", המרכזת כל השנה את כל הזדמנויות ההתנדבות בישראל במקום אחד. לעמותה יש את מאגר ההתנדבות הגדול במדינה. יוזמת יום המעשים הטובים שרי אריסון: "יום המעשים הטובים, שנולד לפני כ-13 שנים, הפך לגורם מאחד בזכות הפשטות שבו, ובגלל היכולת של כל אחת ואחד להתחבר אליו. השנה שמנו זרקור על דיבור חיובי, פירגון ומילים טובות. דווקא בעת הזו, חשוב לנו לחדד את המסר "מדברים טוב, עושים טוב",  כדי ליצור שיח מכבד, מגשר, ומכיל במטרה ליצור אחדות ואהבת חינם בעם".

 

יחידים, קבוצות או חברות עסקיות, המעוניינים לקחת חלק ביוזמה מוזמנים להיכנס לאתר "יום מעשים טובים" ולבחור בדרך שלהם לעשות טוב: להירשם להתנדבות מתוך מאגר ענק לפי תחום ומיקום בארץ, להשתתף באירועים חברתיים מצפון ועד הדרום הפתוחים לקהל הרחב או לעשות טוב באופן עצמאי ע"י קבלת רעיונות והדפסת אלמנטים הזמינים להורדה.

 

צילום: סיון פרג'

 

עמותות, רשויות מקומיות וארגונים לתועלת הציבור מוזמנים לגבש רעיונות לפעילויות שיתאימו לצרכיהם ולהיעזר בעמותת רוח טובה כדי להוציאן לפועל. לצד הפעילות השוטפת, יום מעשים טובים השנה יהיה בסימן "מדברים טוב עושים טוב". כאשר המטרה היא לעודד אהבת חינם ע"י שימוש בשפה חיובית עם כל אדם באשר הוא, הן בשיח פנים מול פנים, במסרונים טוקבקים וברשתות החברתיות.

 

ברחבי הארץ יוקמו עשרות מתחמים בהם יוכל הציבור לעשות מעשה טוב 'על הדרך' באופן ספונטני  בעזרת החלפת מחמאות עם זרים במתחם "המילים הטובות", קבלת כרטיס גירוד עם "משימה טובה" להעביר הלאה או שיתוף ברעיון חיובי לעולם טוב יותר בקיר חזון.

 

צילום: סיון פרג'

 

את יום מעשים טובים ילווה אירוע התנדבות ראשון מסוגו – כאשר במספר מוקדים שונים ברחבי הארץ יוקמו מתחמי התנדבות ענקיים אליהם יגיעו אלפי מתנדבים, וישתתפו בפסי ייצור של התנדבות למען הקהילה. במתחמים יתקיימו הפעלות למשפחות בנושא איכות הסביבה, בטיחות בדרכים ופעילות בקהילה. באירועים יתקיימו ירידי עמותות וירידי "עושים טוב בקהילה".

 

רפי אלול, יו"ר עמותת "רוח טובה" המפעילה את היום הייחודי הזה:  "יום מעשים טובים הוא רק סמל ומשמש זרז לתחילתה של פעילות התנדבותית שנמשכת כל השנה. אנשים וקבוצות שמצטרפים אלינו ממשיכים להתנדב במשך כל השנה וזו גאווה גדולה לראות את זה".

 

לפרטים נוספים חפשו 'יום מעשים טובים' בגוגל או בפייסבוק.

 

ויזואליה מתאימה לשימוש חופשי: https://drive.google.com/open?id=15G6wdnVhgTg149auO99DyBROlTNtqrmd