כותרות אחרונות
Search

יותר ויותר יצרני מזון מליטא מבינים שייצור מזון כשר הוא כרטיס הכניס הלישראל

ליטא מייצרת יותר ויותר מוצרים כשרים

מאת: ויקטוריה מרטינוב

יותר ויותר יצרני מזון מליטא מבינים שייצור מזון כשר הוא כרטיס הכניסה לתחום שיווק המוצרים שלהן בישראל

ערב כניסת חגי האביב משלחת של אנשי עסקים ישראלים העוסקים בתחום המזון ביקרה בליטא. במשלחת שמנתה 13 אנשים נמנו יבואים של חלב, בשר, דגים, משקאות קלים ואלכוהולים, פסטות וקונדיטוריה. המוצרים הליטאים עומדים בכל התקנים האירופים ותופסים עוד ועוד מקום על שטחי המדפים בישראל. סך היבוא מליטא לישראל עלה בכ-40% השנה לעומת אשתקד, וליטא היא זו אשר נכללה ברשימת המדינות אשר איתן שיתוף הפעולה גדל במהירות.

"ידוע לנו שבישראל יש קהילה גדולה של יוצאי ליטא ומדינות מזרח אירופה. אנו רואים בהם את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו". אמרה גונטריה ז'אנו-ליאוני, מנהלת מחלקת יצוא בחברה ליצור מוצרים מוגמרים למחצה "Litukasirko" במהלך סיור למשלחת הישראלית. "אנחנו מציאים את התוצר שלנו לגרמניה, בריטניה, שבדיה ולדניה. השוק הישראלי מאוד מעניין אותנו. מאוד עניין אותנו לשמוע שאנשי המשלחת הישראלית מוכנים להציג את המוצרים שלנו לא רק בישראל אלא גם באיטליה. אנו מקווים שעד האביב הבא הכיסונים שלנו ועוד מגוון מוצרים יהיו כבר בחנויות הישראליות".

lita 2

חשוב לציין כי כמות עולה של יצרני מזון בליטא מחפשים אחר תעודת כשרות אשר פותחת את השער לשוק הישראלי. גבינות קשות, בירות, גלידות ושוקלד מליטא כבר תפסו את לבם של ישראלים רבים.