כותרות אחרונות
Search

יקב הפרימיום "1848" משיק יינות חדשים לראש השנה

יקב הפרימיום "1848" משיק יינות חדשים לראש השנה

דור 5 קברנה פרנק – 2012

דור 7 מרלו – 2011

כשר בהשגחת הבד"צ ירושלים

דור 5 קברנה פרנק – 2012

1848 1

יין אדום סגול כהה עם רמזים של פלפל שחור, טבק, ליקריץ, אגוז קלוי ושוקולד מריר. היין בעל גוף מלא וקטיפתי עם סיומת תיבולית ארוכה.

מחיר – 79 ש"ח.

נתונים אנאליטיים:

צבע : אדום

% כוהל : 14.5

PH: 3.70

חומצה כללית: 5.2

מתיקות: יבש

יישון בחבית: 14 חודשים

הרכב זנים: 89% קברנה פרנק 3% קברנה סוביניון 8% פטיט וורדו

על הכרם:

ענבי הקברנה פרנק נבצרו מכרם כוכב השחר אשר במורדות המזרחיים של הרי ירושלים בגובה של כ-600 מטר. אדמת הכרם מסוג "טרה רוסה" עם אבני בזלת הינה קרקע מנוקזת שמפתחת את השורשים ומעצימה את כוחם של הגפנים. לכרם חשיפה טובה לאור המאפשרת הבשלה איכותית ומלאה בשילוב לילות קרירים התורמים לריכוז טעמים בענבים.

על עשיית היין:

הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה של שלושה ימים למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים התירוש הותסס בטמפרטורה של 23-25 מע"צ על מנת לשמר את אופי הקברנה פרנק. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות צרפתיות ואמריקאיות למשך 14 חודשים שבסיומו התקבל יין אופייני לזן, מתובל, עוצמתי ומרשים.

 

דור 7 מרלו – 2011

1848 2

יין בורדו סגלגל כהה עם רמזים של דובדבנים, גרגירי פטל שחורים ושושנים אדומות מלווה בעץ קלוי.

היין בעל גוף עגול ומרוכז עם סיומת קטיפתית ומתמשכת.

מחיר- 119 ש"ח.

נתונים אנאליטיים:

צבע: אדום

% כוהל:15.0

PH: 3.66

מתיקות : יבש

יישון בחבית : 18 חודשים

הרכז זנים: 87% מרלו 8% סירה 5% פטיט סירה

על הכרם:

ענבי מרלו מגיעים מכרם הנטוע בהרי בנימין ומכרמים בוגרים מהגליל התחתון. כרמי הרי בנימין מאופיינים באדמה חרסיתית, אויר יבש השומר על בריאות הפרי והפרשי טמפ' יום- לילה גדולים תורמים לקבלת ענבים מרוכזים בטעמים. אדמת הכרמים מהגליל התחתון מורכבת מפסיפס יחודי של אדמת בזלת בה משולבים חלקי סלע גיר מפוררים. יבול מתון של עד 1,100 ק"ג לדונם ומעקב אגרונומי רצוף מבטיחים קבלת פרי יחודי.

על עשיית היין:

הענבים נבצרו ידנית עם שחר הגיעו ליקב בשעות הבוק המוקדמות והועברו דרך ה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה התירוש הותסס בטמפ' של 22-24 מע"צ עם שמרים D254  שפותחו במיוחד לקבלת יינות פירותיים ומלאים. התסיסה האלכוהולית נמשכה 12 ימים תוך כדי מיצוי עדין על ידי REMONTAGES יומיים שבסיומה התקבל יין צפוף עם פרותיות שמורה. בתום התסיסה המלולקטית הועבר היין ליישון בחביות עץ אלון צרפתי (75%) ואמריקאי (25%) לתקופה של 18 חודשים אשר במהלכן בוצע הממסך הסופי בין הזנים (BLENDING). היין מוכן לשתייה עם הוצאתו לשוק אך ימשיך להשתבח בשנים הקרובות.