כותרות אחרונות
Search

יקב "כרם מונטיפיורי" מציע לכם MONTEFIORE RED

הלבן באדומים  Summer Red   MONTEFIORE RED

יקב "כרם מונטיפיורי" מייצר יינות בסגנון ים תיכוני ארץ ישראלי מציע לקיץ החם, לצאת מהשגרה של היין הלבן  ולשתות מונטיפיורי אדום צונן.

מונטיפיורי אדום  2014 עשוי ממסך חלקים שווים של: מלבק 35%, שירז 35% ופטיט סירה 35%. זנים אלו אשר גדלים ומניבים יינות יחודיים , עקב התאמתם לא רק לאדמה אלא גם לאקלים הבלתי סלחן של הים התיכון הלוהט.

מונטיפיורי אדום הוא יין אשר מביא לביטוי את חזון היקב בבקבוק אחד חצוף. היין אשר לא התיישן כלל בחביות עץ, שזו אמירה מהפכנית בתחום היין בישראל . ליין גוף עדין עד  בינוני, ארומות מטריפות של פירות אדומים ושחורים ורעננות המתבקשת לחודשי הקיץ החמים.

היין מעלה ניחוחות פירותיים נעימים, אשר גולשים גם לעבר טעמים דומים על פני החך, אשר פוגש גוף בינוני, חומציות טובה, באיזון מלא עם המתיקות המאופקת ורמת האלכוהול.  הוא מגלה רכות וקטיפתיות, לאחר שהות קצרה בכוס. היין ילווה בהנאה רבה מאכלים קלים, פסטה, עוף ודגים.

מחיר כ- 70 ₪, כשר

montifiory 1

Robert Parker's Wine Advocate

“Exuberance of youth. Fresh, earthy tones with some mild tannic pop

, this is a wine that is about as appealing and has a lot of concentration. It  has a sensual texture, fruit-forward intensity of flavor and a graceful, harmony  and probably should be drunk a bit cool
Call it a summer Red if you must"

אז כשחם,  לא צריך לברוח ישר ללבן. תקררו במקרר בקבוק מונטיפיורי אדום, למשך כשעה תמזגו ופשוט תהנו.

את מגוון יינות "כרם מונטיפיורי" ניתן להשיג ב:  רשת דרך היין, אבי בן , שחר משקאות, בנא, ווין דיפו ועוד…ובמסעדות ומלונות כגון: מול ים, ריץ קרלטון מלון המלך דויד ממילא לומינה, קפה אירופה, סושיאל קלאב, שולחן ועוד……

קצת היסטוריה – ממשה מונטיפיורי ועד רייצ'ל מונטיפיורי

יקב "כרם מונטיפיורי" הוקם על ידי איש היין הותיק, ארנון גבע, ושותפתו הנושאת את השם מונטיפיורי, רייצ'ל, מתוך זיקה למורשתו של משה מונטיפיורי, שסיפור חייו שזור בעומק מורשת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים.

משה מונטיפיורי נולד ב 1784 בליוורנו, איטליה, למשפחה אמידה, גדל והתחנך באנגליה, השתלם במסחר והיה ברוקר מכובד בבורסה של לונדון. הוא הצליח בעסקיו וגם נשא לאישה את יהודית כהן, ביתו של היהודי העשיר ביותר באנגליה באותה תקופה. במסגרת עסקיו חבר גם למשפחת רוטשילד והתעשר. בגיל 40 פרש מכל פעילותו העסקית והקדיש את שארית ימיו, עד גיל 101, לפעילות ציבורית, במיוחד לטובת קהילות יהודיות במקומות רבים בעולם ובמיוחד בארץ ישראל. קצרה היריעה מלספר על כל פעולותיו. מונטיפיורי ביקר בארץ שבע פעמים ותרם רבות לקיומן של הקהילות היהודיות בירושלים, צפת, טבריה וחברון.

ב 1939 ביקר בארץ בפעם השניה. העוני הנורא המריץ אותו לקרוא ליהודים לחזור לחקלאות ולעבודת האדמה. לדבריו יהודי צריך לעבוד וללמוד. בשנים אלו הוא החל לרכוש קרקעות, שהמשמעותית שבהן היתה הקרקע שרכש מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים, אשר נקראה בתחילה כרם משה והפכה אחר כך לשכונת משכנות שאננים וסללה את הדרך להמשך ההתיישבות היהודית מחוץ לחומות. מאוחר יותר רכש פרדס גדול ליד יפו וקרא לו "גן מונטיפיורי", אשר הפך לימים ל"שכונת מונטיפיורי", שרחובה הראשי, שדרות יהודית, קרוי על שמה של אשתו, יהודית.

בשנת 1846 קבל תואר אצולה "Sir"  (בארץ קראו לו "השר משה מונטיפיורי" במשמעות של (Sir ממלכת אנגליה, ויקטוריה, אשר אישרה לו גם לקבוע על סמל משפחתו את הכיתוב "ירושלם" באותיות עבריות. הסמל מעטר את תווית יין הדגל של היקב, "מונטיפיורי כרם משה".

משה מונטיפיורי אהב יין ונהג לשתות בקבוק יין כל יום. ביומני מסעותיו בארץ תיעד את הכמיהה לכרמים וליין ואת ההתלהבות מהכרמים שראה בארץ ישראל. ברוח ובחזון של משה מונטיפיורי ועם הקשר המשפחתי בן ששת הדורות, השם שניתן ליקב הצעיר,  "כרם מונטיפיורי" מקבל משמעות עמוקה ומיוחדת.

רייצ'ל מונטיפיורי:  "אנו יורשיו של משה מונטיפיורי, ממשיכים את חזונו החקלאי ויוצרים יינות נאמנים לטרואר במדרונות הרי יהודה, מקום בו גדלו גפנים מאז תקופת המקרא"

אתר החברה:

https://www.montefiorewines.net/