כותרות אחרונות
Search

"כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה" – חגיגת ט"ו בשבט ברשת "לגעת באוכל"

"כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה"

חגיגת ט"ו בשבט ברשת "לגעת באוכל"

 

מזה שנים רבות נהוג לחגוג את ט"ו בשבט, ה"חג לאילנות", בנטיעת עצים ברחבי הארץ. אולם, מסתבר שהדגש בחג הוא דווקא על אכילת פירות האילן ולאו דווקא על הנטיעה.

 

נוהגים להרבות באכילת פירות ביום זה, הכוונה היא בעיקר לפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל, תוך דגש על שבעת המינים: "אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעֹרָה וְגֶפֶן (ענבים) וּתְאֵנָה וְרִמּוֹן, אֶרֶץ זֵית שֶׁמֶן וּדְבָש(תמר)".

 

כדי לאכול מספר רב של פירות, נהוג לאכול פירות יבשים, גם כאלה שאינם בעונתם, כאלו שיובשו ושומרו מבעוד מועד. מנהג אכילת הפירות היבשים החל בקרב חסידי אשכנז, אך עם הזמן, התפשט  בכל קהילות ישראל. בין הפירות היבשים המסורתיים שאכלו לאורך השנים בסדר ט"ו בשבט בלטו: תאנים, תמרים, צימוקים, חרובים וגם אגוזים ושקדם למיניהם.

 

מאחר ומקררים הם המצאה חדשה באופן יחסי, הרי שהדרך הכי בטוחה ומוצלחת לשמר את הפרי העונתי החולף הייתה לייבש אותו, פשוט "למקם מתחת לשמש' ובתנאים שבהם המים שהפרי מכיל מתאדים, ומה שנשאר זה הסוכר, הסיבים והקליפה.

 

היום רוב הפירות היבשים מגיעים מחו"ל, בעיקר מטורקיה ותאילנד. חלק ניכר מהפירות היבשים מכילים תוספות של סוכר צבעי מאכל ועוד רכיבים שאינם טבעיים המסייעים בשימור שלהם וכן משפרים את הנראות (צבע ברק). לכן, חשוב לבדוק היטב את הרכיבים של הפירות היבשים בטרם הרכישה ולהתמקד בפירות יבשים טבעיים.

 

רשת "לגעת באוכל" מציגה מחלקת פירות-יבשים גדולה ומגוונת עם מעל 100 סוגים שונים ומובחרים של פירות. המחלקה מתמחה במבחר גדול של פירות יבשים ואיכותיים ברכישה במשקל, המתחדשים על בסיס יום יומי ומתייחדים בטריותם.

 

מתוקף היותה של הרשת בית למוצרי בישול ואפייה ניתן לרכוש בסניפים גם פירות יבשיים לא קונבנציונלים כדוגמת טבעות לימון וליים המתאימים במיוחד לבישול ולאפייה. בנוסף, ניתן למצוא את כל מבחר פירות יבשים, שיובשו בתהליך טבעי,ללא תוספת סוכר ולא השריה במיץ כלשהו. 

 

מחלקת פירות יבשים ברשת לגעת באוכל צילום ישראל כהן

 

בין השאר ניתן למצוא במחלקה:

  • חמוציות עם סוכר או ללא תוספת סוכר שלמות או חתוכות, חמוציות מיובשות טבעיות ללא תוספת, דובדבן, תאנים, שזיפים, צימוקים, תמרים תוצרת הארץ – בקעת הירדן, תמר מג'הול לח, משמש אוסזבקי מיובש טבעי ללא תוספת סוכר, קלמנטינה מיובשת, רצועות קוקוס, רצועות פפאיה, רצועות מלון, רצועות הדרים, קוביות פפאיה, אננס מיובש טבעי, אננס מסוכר, תפוח עץ וקינמון, רצועות תפוח עץ מיובשות, תותים מסוכרים, היביסקוס, צימוק סמירן איטלקי, קיווי, זנגביל, גולדן ברי טבעי ואוכמניות ועוד.

  •  

           מחירים: החל מ- 2.9 ש"ח ל -100 גרם

 

בנוסף מציעה הרשת מארזי טעימות של פירות יבשים שונים. המארזים נמכרים במחירים של:

19.90 ש"ח, 29.90 ש"ח ו- 49.90 ש"ח בהתאם למשקל האריזה. 

 

וכן מארזים שך 1 ק"ג תמר מג'הול – מהגדיד החדש של בקעת הירדן– נקטפו ונארזו בינואר 2019 – מחיר 29.90

 

לגעת באוכל

לגעת באוכל הינה רשת חנויות המובילה את התרבות הקולינרית בישראל.  הרשת מרכזת בתוכה כלי בישול ומטבח, חומרי גלם מסוגים שונים וידע מקצועי המעניקים חוויית קנייה ייחודית ועוצמתית. 

 

הסניפים השונים פרוסים על שטחי ענק שבין 700-1000 מ"ר כל אחד, בעיצוב חלל ייחודי ומיתוג מעורר תיאבון עם תמהיל רב גוני הכולל: כלי מטבח מסוגים שונים ובהם כלי בישול, אפיה, גאדג'טים וכלי הגשה, חומרי גלם, מתנות ועוד. 

בכל סניף תוכלו ליהנות מ"כיכר השוק" ולספוג ריחות וטעמים העולים מדוכני תבלינים, חליטות, פירות יבשים ועוד. בנוסף, חגיגה צבעונית המעוררת את כל החושים, טעימות והדגמות לעיני הקהל במחלקות הקפה, הבשר, האפייה והכלים. 

עוד ברשת מחלקת חומרי גלם לאפייה המציעה את המבחר הגדול ביותר בתחום האפייה עם מגוון שוקולדים, אבקות, תמציות טעם איכותיות, בצק סוכר וקישוטים ייחודיים לעוגות, עוגיות ומאפים.

 

הרשת מונה שלושה סניפי קונספט קולינריים בראשון לציון, בקניון הגדול בפתח תקווה ובגרנד קניון בחיפה. בקרוב צפויים להיפתח סניפים חדשים.