כותרות אחרונות
Search

כוחם של מדרסים.! מיתוסים, עובדות, טיפים ועצות של מומחים – באדיבות: שגיא קליין, אורתוטיסט מומחה.

א.א. אורטופדיה – צילום: "צעד הפקות"

 

כוחם של מדרסים.!

מיתוסים, עובדות, טיפים ועצות של מומחים.

באדיבות: שגיא קליין, אורתוטיסט מומחה מחברת א.א אורטופדיה.

 

מדרסים, אותם תוספות שלעתים קרובות מתעלמים מהם כשהם בנעליים שלנו, הם בעלי תפקיד משמעותי בבריאות כף הרגל ובנוחות הכללית. למרות שהם נראים כתוספת פשוטה, יש סביבם המון מיתוסים ועובדות שרבים אינם מודעים להם.  שגיא  קליין, אורתוטיסט מומחה מחברת א.א אורטופדיה מסביר לנו את סודות המדרסים ומנפץ כמה מיתוסים:

 

מיתוס: מידה אחת מתאימה לכולם

עובדה: הגישה שהם מתאימים כמעט לכולם – לא עובדת כשמדובר במדרסים. הם מגיעים בצורות, גדלים וחומרים שונים כדי לתת מענה לסוגים ולצרכים שונים של כף הרגל. הבנת סוג קשת כף הרגל – בין אם רגליים שטוחות, קשתות ניטרליות או קשתות גבוהות – יכולה לעזור בבחירת המדרס הנכון לתמיכה ונוחות מקסימלית.

 

א.א. אורטופדיה – צילום: "צעד הפקות"

 

מיתוס: מדרסים מיועדים רק לאנשים עם כאבי רגליים

עובדה: אמנם זה נכון שמדרסים יכולים לספק הקלה בכאבי כף הרגל, אבל הם אינם מיועדים אך ורק לאלה עם בעיות קיימות. מדרסים יכולים גם לשפר ולמנוע בעיות על ידי מתן תמיכה, ריפוד ויישור, הם מפחיתים את הסיכון למצבים נוספים כמו פלטפוס, דורבן בעקב ועוד… שילוב של מדרסים בשגרת ההנעלה יכולה להועיל לכולם. בין אם אתם ספורטאים, הולכים מעט, או כאלו שעומדים שעות ארוכות על הרגליים.

 

מיתוס: כל המדרסים נוצרו שווים

עובדה: מדרסים משתנים מאוד באיכות, בעיצוב ובפונקציונליות. מדרסים הנמצאים לרכישה על המדפים ברשתות עשויים להציע ריפוד בסיסי, אך, לרוב חסרה להם תמיכה נאותה. מדרסים בהתאמה אישית, לעומת זאת, מעוצבים כך שיתאימו לקווי המתאר הייחודיים של כפות הרגליים והם מספקים תמיכה ויישור אישיים. בנוסף, ישנם מדרסים לביצועים המיועדים לפעילויות ספציפיות כמו: ריצה, טיולים או עמידה לזמן ממושך. השקעה במדרסים איכותיים המותאמים לצרכים אישיים יכולה לעשות הבדל משמעותי בנוחות ובבריאות כף הרגל.

 

מיתוס: מדרסים מחזיקים מעמד לנצח

עובדה: בעוד שמדרסים יכולים להיות עמידים, הם לא בלתי ניתנים להריסה. עם הזמן, הריפוד והתמיכה במדרסים עלולים להישחק ולהפחית מיעילותם. גורמים כמו תדירות השימוש, רמת הפעילות ואיכות החומרים יכולים להשפיע על תוחלת החיים של המדרסים. מומלץ להחליף מדרסים כל שנה-שלוש שנים (תלוי בסוג המדרס) או מוקדם יותר מבחינים בסימני בלאי. ניתן גם לגשת לבדיקת תקינות המדרסים במקום בו הם נרכשו.

 

א.א. אורטופדיה – צילום: "צעד הפקות"

 

מיתוס: מדרסים מיועדים רק לנעלי ספורט

עובדה: בעוד שנעלי ספורט מגיעים לרוב עם מדרסים נשלפים, כדאי להתאים מדרסים בהתאמה אישית לכל סוגי הנעליים: למגפי עבודה או נעלי ספורט ואפילו לכפכפי קיץ. הוספת מדרסים משפרת את הנוחות ואת בריאות כף הרגל.  

 

טיפים לבחירה ושימוש במדרסים באדיבות שגיא  קליין, אורתוטיסט מומחה מחברת א.א אורטופדיה:

* בחרו מדרסים המיועדים לפעילויות ספציפיות כדי להבטיח תמיכה וביצועים מיטביים.

* החליפו מדרסים באופן קבוע (אחת לשנה-שלוש): עקבו אחר מצב המדרסים והחליפו אותם לפי הצורך כדי לשמור על תמיכה ונוחות.

* תנו זמן לכפות הרגליים שלכם להסתגל למדרסים חדשים, במיוחד אם הם מציעים תמיכה משמעותית או תיקון יישור.

* התייעצו עם איש מקצוע מומחה: אם יש לכם כאבים כרוניים בכף הרגל או מצבים כמו דלקת כף הרגל, התייעצו עם מומחה אורטופדי כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

 

מדרסים הם יותר מסתם ריפוד לכפות הרגליים – הם כלי חיוני לשמירה על בריאות כף הרגל, יציבה נכונה של הגוף והגב ושיפור הנוחות הכללית.

 

https://www.aa-orthopedics.co.il/