כותרות אחרונות
Search

כך ציינו בני נוער ברחבי הארץ את ה- 7 באוקטובר – בטקסים, סיפורים אישיים של גיבורי המלחמה וביקור של נשיא המדינה.

הנוער העובד והלומד עם נשיא המדינה ורעייתו ב7.10 – צילום באדיבות: הנוער העובד והלומד

 

בטקסים, סיפורים אישיים של גיבורי המלחמה וביקור של נשיא המדינה.

כך ציינו בני נוער ברחבי הארץ את יום השנה לאסון השביעי באוקטובר

 

אמש ציינה מדינת ישראל בלב כבד שנה לאסון הגדול ביותר שידעה מאז הקמתה, טבח השביעי באוקטובר. בני הנוער ברחבי הארץ בחרו לציין את מועד השנה לאסון בדרכם. תנועת "הנוער העובד והלומד" ציינה את יום השנה במגוון טקסים שכללו סיפורי גבורה, נאומים ושירים לזכרם של הנופלים. בטקסים שנערכו השתתפו אלפי בנות ובני נוער מרחבי הארץ אשר להם בקשה אחת משותפת, להשאיר את המחלוקות בצד ולהתאחד יחד למען הזיכרון.

 

הנוער העובד והלומד יחד עם לואיס הר ב7.10  –  צילום באדיבות: הנוער העובד והלומד

 

קן שדרות של תנועת הנוער הלומד אשר נמצא בסמוך לתחנת המשטרה בעיר בה התרחש לפני שנה קרב נורא עם מחבלים. פתח אמש שוב את דלתותיו, הפעם לרגל ההתארגנות לטקס ציון השנה לטבח השבעה באוקטובר אשר נכחו בו גם כבוד נשיא המדינה ורעייתו.

 

הטקס נערך בתחנת המשטרה של שדרות שהפכה לסמל כשהייתה מוקד לקרב קשה בשבת השחורה ובימים אלו נחנך בה אתר הנצחה לנופלים. נשיא המדינה שיתף את חניכי הקן בשדרות: "אני שמח לראות שהמקום פעיל, חולצות כחולות ושרוך אדום עסוקים בעשייה למרות ובגלל כל מה שקרה ממש כאן לפני שנה. זו התקומה שלנו".

 

הנוער העובד והלומד עם נשיא המדינה ורעייתו ב 7.10 – צילום באדיבות: הנוער העובד והלומד

 

טקס מרגש נוסף התקיים בקיבוץ אורים, במועצה האזורית אשכול. אל הטקס הקהילתי הצטרפו חניכי וחניכות הנוער העובד והלומד וחטיבת בני המושבים המקיימים פעילות קבועה באורים במשך שנים והם חלק אינטגרלי מקהילת הקיבוצים במועצה. בסיום הטקס התקבצו חברי הקיבוץ לשיחה אישית עם לואיס הר, חבר הקיבוץ שנחטף מניר יצחק בשביעה באוקטובר ושוחרר במבצע  "יד זהב" בחודש פברואר לאחר ששהה 129 יום בשבי. לואיס שוחח עם חברי הקהילה וסיפר להם מנקודת מבטו האישית על רגעי החטיפה, השהייה והתנאים בשבי ותיאר את מבצע החילוץ רגע אחר רגע עד שהגיע בשלום חזרה הביתה.