כותרות אחרונות
Search

כל מה שצריך לדעת על נהיגה מתקדמת

כל מה שצריך לדעת על נהיגה מתקדמת

מה זה נהיגה מתקדמת ולמה בכלל צריך קורס נהיגה כשעולים כל יום על ההגה? כל מה שכדאי לדעת על קורס נהיגה מתקדמת

כמות הנפגעים הקשים בתאונות הדרכים אמנם נמצאת במגמת ירידה בשנים האחרונות, אך היא עדיין גבוהה, אך למזלנו לא חסרות דרכים לנצח את הסטטיסטיקה ולהישמר בכביש. את עיקר הירידה בכמות הנפגעים זוקפים לזכותן של מערכות הגנה מתקדמות לרכבים, המתחילות להפוך לסטנדרט בשוק התחבורה ומביאות לשינויים בטיחותיים בדרך בה אנו נוהגים. עם זאת חשוב לזכור שהבטיחות מתחילה קודם כל בנו – בנהגים והולכי הרגל. התוספים הטכנולוגיים נועדו לשפר את יכולות הנהג ולבוא לעזרתו במקרי חירום, אך יש הרבה שאנו יכולים וצריכים לעשות בעצמנו, בכדי להימנע משגיאות ולחזק את המיומנות שלנו על ההגה.

 

על קורס נהיגה מתקדמת שמעתם ?

נכון, זה לא קורס חובה והוא גם עולה כסף, ועדיין – קורס נהיגה מתקדמת הוא משהו שבהחלט כדאי לכם לשקול. בנוסף לידע הבסיסי שרכשתם בלימודי הנהיגה, הסטנדרטים והנסיון שיש לכם על ההגה – בקורס נהיגה מתקדמת תלמדו כיצד להיחלץ במיומנות מסכנה שנקרתה בדרככם וממצבים הדורשים תגובה בטוחה ומהירה. אז גם אם אתם נהגים נפלאים, בעלי שליטה מצוינת ברכב, אחריות ומודעות, תמיד קיים הסיכוי שתתקלו בנהג שהוא ההפך הגמור מכם וכל היכולות והכישורים שלכם לא יועילו במאומה. נהיגה מתקדמת מכינה אתכם גם למצבים האלו, ומצמצמת את הסיכוי להתנגשות כואבת באופן משמעותי.  

 

בנוסף, ככל שמדובר בתחשיבי עלות מצדכם, אל תשכחו כי בבואכם לרכוש ביטוח מקיף נהג מיומן הנוסע בצורה בטיחותית ועם עבר ביטוחי נקי יקבל תנאים טובים יותר ומחיר אטרקטיבי יותר.

 

שינויים בתרבות הנהיגה

בין הטלת האשמה על מדינת ישראל ומשרד התחבורה, תפיסת ה – "לי זה לא יקרה" והאמונה שהרכב שלכם מאובזר ומאובטח דיו – לעיתים לא נותר מקום לאחריות האישית שלנו כנהגים. באמצעות קורס נהיגה מתקדמת תוכלו לסגל לעצמכם מקום של ביטחון עצמי שאתם יכולים לנהוג היטב ובצורה בטיחותית אף במצבי קיצון בכביש, להיחלץ ממצבים מסוכנים ואפילו להמנע מהם ברמת הניתן. חשוב להבין שמורי נהיגה מלמדים אתכם בעיקר בכדי לעבור טסט ולקבל רשיון. אך אם ברצונכם ללמוד כיצד להתמודד עם מצבים מאתגרים לכם ולסביבה, קורס הנהיגה המתקדמת הוא התשובה עבורכם.

 

מה לומדים?

בישראל קיימים מספר בתי ספר לנהיגה מתקדמת מצפון הארץ ועד דרומה, כאשר כל בית ספר מציע מספר מסלולים ושיטות שונות לאימון ותרגול נהגים. המחירים כמובן משתנים בהתאם להיקף הקורס והטכניקות הנלמדות בו אך באופן כללי כל בתי הספר מעבירים בסיס כלשהו המתחיל בעקרונות ישיבה נכונה ברכב, שליטה מקיפה ומקצועית יותר במערכות הנהיגה, התמצאות במרחב הנסיעה, קריאה נכונה של הכביש ותנאי השטח. באמצעות כלים אלו ניתן למנוע מצבי חירום מבעוד מועד.

 

בנוסף, כל בתי הספר מלמדים טכניקות להשתלבות נכונה בכביש על רוב סוגיה – עליה לכביש, ירידה ממנו, תזמון כניסה ויציאה והשתלבות במסלולים מהירים. לאלו מתווספים תרגולי בלימה נכונה בשגרה ובחירום, פניות מבוקרות במהירות גבוהה מדי, נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים ועוד. כלים כאלו ממש תורמים להצלת חיים ויש בהם הרבה מעבר ללדעת לנהוג טוב יותר.

 

חלק גדול מהקורס נלמד במכוניות פרטיות ובכבישים ציבוריים, אך יש גם קורסים הנערכים במגרשים פרטיים או באמצעות סימולטורים ייעודיים. השימוש במגרשי החלקה ובמגרשים המדמים מצבים חריגים מקנים לנהגים בטחון עצמי בהיקלעות למצבים דומים ואת היכולת להיחלץ מהם. חלק מהקורס נערך באופן עיוני לחלוטין בכיתות לימוד, אך במסגרת התרגול המעשי שימוש בסימולטורים מאפשר לדמות מצבי קיצון שונים, כמו מצב של התהפכות רכב ומאפשר להתמודד עם התגובות שלנו במצבי פחד ולחץ. לא מעט אנשים שהשתתפו באחד מהקורסים האלו מעידים כי בעקבות הקורס תפיסת הנהיגה שלהם השתנתה והבטחון שלהם בנהיגה ושליטתם בתנאי הכביש עלו.

 

מקצוענות לחובבי ההגה

מעבר לקורסים של נהיגה מתקדמת בתנאים המוכרים לנו פחות או יותר משגרת יומנו, נערכים בבתי הספר האלו גם קורסים לנהיגה ספורטיבית, נהיגת שטח, ראלי ומירוצים. לאלו אין אמנם קשר ישיר לבטיחות בתנאים יום יומיים, אך הניסיון שצוברים בהם ללא ספק תורם למיומנותו ושליטתו הטובה יותר של הנהג ברכב.

 

הקורסים נעים בין מספר שעות בודדות ליום שלם, והמחירים נעים בין 500 ₪ ל – 2,500 ₪ בעבור קורס מקיף שיגרום לכם להרגיש ביטחון ושליטה על הכביש.

באדיבות: זאב נחמזון